Hoe kan ik het beste de borstvoeiding in dee diepvries weer laten ontdooien? En hoe moet ik het dan het beste warm maken?
Diepvries Borstvoeding
Hoi,
Wij deden dat op aanraden van de kraamhulp en het CB in de koelkast ontdooien.
De kraamhulp zei opwarmen in de flessenwarmer of in heet water. Het CB zei dat het in de magnetron kon (beide na ontdooien in de koelkast). In de magnetron zouden er wel wat enzymen verloren gaan, maar dat viel te verwaarlozen. Wij warmden op in de flessenwarmer, zoals de kraamhulp had gezegd.
Gr,
Jo
Mij werd ook aangeraden om langzaam te ontdooien in de koelkast en verwarmen in flessenwarmer of heet water.
Ik heb geleerd: ontdooien in de koelkast en niet opwarmen in de magnetron omdat er dan voedingsstoffen verloren gaan.
Dus ik heb altijd flessenwarmer gebruikt.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 22 Feb 2011 20:54:07
Wij ontdooide de borstvoeding in de koelkast en warmde het vervolgens op in de flessenwarmer. Nooit in de magnetron, want wat Sje ook al zegt is mij ook verteld. In de magnetron gaan er voedingsstoffen verloren.
Groetjes,
Sandra
ontdooien in de koelkast en verwarmen in heet water. Doe de bv in een flesje en dat in een kommetje met heet water. Er wel bij blijven want het mag niet te warm worden, anders gaan er alsnog voedingsstoffen verloren. Nooit in de magnetron doen. Ben zelf kraamverzorgende en dit mag absoluut niet!!
Kijk, daar kunnen we wat mee!
Lang leve het CB!!! NOT! Tjongejonge wat zitten daar toch door het land heen een hoop sufmutsen die er niks van snappen! Pfffffffffff…
Groetekes, Sje
Dat had ik zelf ook gelezen en gehoord met borstvoedingsinfo en daarom altijd opwarmen zonder magnetron gekozen, maar hoe kan dat nou dan dat CB en kraamverpl. daar zo in verschillen…?! Is meer een retorische vraag hoor, maar goed, ik blijf het wel raar vinden.
Omdat het CB gewoon slecht op de hoogte is over verschillende dingen.
Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die helemaal 100% positief was over het CB.
Groetekes, Sje
ik weet dat dat absoluut niet mag. staat in de protocollen dus bij deze heeft het cb het dus echt mis!
Ok super…eerst ontdooien in koelkast en dan flessenwarmer gebruiken…maar nu is het leuke…ik heb wel zo’n ding…van de hema…maar snap totaal niet hoe dat ding werkt…haha…zal wel niet moeilijk zijn aangezien er maar 1 of 2 knoppen aanzit…haha iemand ervaring met die van de hema?