Hey mj
over die dieren, wij hebben zelf geen beesten, maar mijn ouders hebben een hond (jack russell) en die is me toch jaloers geweest!! Ik kom dagelijks bij mijnmoeder, en die hond moest er echt heel erg aan wennen. Hij sprong tegen de kinderwagen op en begon te janken!!! Hij was heel enthousiast, maar kon niet zachtjes doen. Mijn ouders hebben getwijfeld om hem weg te doen, het was heel vervelend. Maar toen hebben ze toch eerst het trainingsprogramma van Martin Gaus geraadpleegd. Hij had hele goede tips, en nu gaat het heel goed.Toen mijn zus haar kindje kreeg waren we al bang dat hij weer zo zou reageren, maar dat was niet zo. Blijkbaar was de eerste baby de ergste indringer in zijn ogen. Robin volgde daarna, en daar reageerde hiuj ook weer heel goed op. We houden ze wel heel goed in de gaten.
Mijn vader was een keer aan het stoeien met Thomas, en die hond begrijpt daar natuurlijk niets van. Toen Thomas een duwbeweging naar mijn vader deed, heeft de hond hem in zijn arm gebeten! (gelukkig niets ernstigs) Moet je nagaan, hou je het goed in de gaten, gaat het nog mis!! Wij laten onze kinderen dan ook nooit met honden/katten alleen. Je weet maar nooit…
Groetjes Charon,
mama van:
Thomas (3)
en Robin (1)