Dichtbij tv willen staan

Hoi
Minke mag elke dag voor het slapengaan even Teletubbies kijken. Nou staat ze het liefst ongeveer met haar neus tegen de tv, wat wij natuurlijk niet zo verstandig vinden. is dit iets wat meer kindjes doen? Met haar ogen is niets mis, want als ze aan de overkant van de straat een poes ziet begint ze al "MAUWW!!"te roepen .
Dus ze ziet prima. Het lijkt wel of ze er zo dichtbij mogelijk wil zijn… Wij kijken altijd 's morgens het nieuws en dan taalt ze niet naar de tv, dan kijkt ze amper, het is echt alleen bij "haar"programma.
groetjes

Hallo Linette,

Mijn twee zoontjes doen dit ook vaak. Het liefst kruipen ze inderdaad in de tv. Ik dacht eerst ook dat dat te maken had met slecht zien, maar net zoals jouw dochtertje, ziet de oudste ook van ver weg dingen die ik nog niet eens altijd kan zien.
Het heeft misschien ook wel met de beleving te maken. Hoe dichter bij je staat, hoe intenser het beleefd wordt. En hoe minder prikkels van buitenaf ze beleven zodat ze echt met wat ze zien “bezig” kunnen zijn. Als mijn oudste zo dichtbij staat, kan ik roepen wat ik wil, maar hij reageert niet. Zit of staat hij verder weg van de tv, reageert hij vrijwel altijd meteen.

Ik maak me er niet meer zo druk om, maar probeer ze toch wel op een afstandje te laten staan of zitten.

Oh, heel herkenbaar!
Nayaro hier doet dat ook altijd!
Als hij iets interesants op de tv ziet bij zijn programma dan kruipt hij zo wat in de tv … En wijst hij het ook allemaal aan op het beeld!
Ik maak me er ook niet zo heel druk over, want als ik hem op zn stoeltje zet, dan kijkt hij het ook gewoon goed … Alleen als hij dan iets heel moois ziet, dan ga tie er toch weer vanaf … & wil dan laten zien wat hij allemaal ziet!

Ik denk indd dat ze er dan veel geconcentreerder in zitten.

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Ook hier gebeurt is, en dat terwijl we een tv van 107cm hebben… te gek voor woorden om dan zooo dicht op de tv te staan.
Maar ja het gebeurt hier ook en kan er weinig aan veranderen geloof ik

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

hier precies hetzelfde. Dani staat ook altijd dicht bij te tv en zeker als de Teletubbies op staan. Ik denk omdat ze het zo leuk vinden dat ze graag in de buurt willen staan.

Wat grappig dat jullie dit herkennen ja het zal idd wel met het enthousiasme van wat ze zien te maken hebben… ik kan Minke tien keer een paar meter er vanaf zetten maar ze rent gewoon terug!

Hier ook! Ik probeer hem dan wel naar achteren te zetten, maar heeft geen zin. Tja, dan houdt het op. Herkenbaar dus!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Morgan heeft dit helemaal niet. Zij zit op de grond te kijken of als het einde dag is (alleen op zaterdag) net voor pappa thuis komt bij mij op schoot en als ze los staat maakt ze totaal geen aanstalte om der neus in de tv te duwen.

Groetjes,

Michèle

Hmm Michele hoe krijg je dat voor elkaar ???