Dicht bij de tv staan

Hoi,

Het viel me de laatste tijd op dat mijn dochter regelmatig heel dicht bij de tv staat. En we hebben nou niet bepaald een klein tvtje.
Verder valt het me niet op dat ze dicht ergens opzit bijv bij tekenen en lezen en zo. Ook is ze niet stuntelig ofzo met lopen en klimmen.
Is dit normaal of moet ik haar oogjes nalaten kijken? Of doen die dat van jullie ook. Ze is 2,7 maanden.

gaarne hoor ik wat van jullie.

lon106

Heel normaal dat ze met hun neus tegen de beeldbuis geplakt staat. Onze meiden hebben het ook gedaan.

Bij 3 jaar krijgen ze op het cb sowieso een ogentest, dus zolang je verder nergens aan merkt dat ze slecht zou zien, zou ik gewoon tot dat cb-bezoek afwachten.

Groetekes, Sje

Hier ook hoor. Lars is nu ruim 2,5 en staat soms ook heel dicht bij de tv, maar ik denk niet dat hij wat aan zijn ogen heeft. Hij ziet soms een vliegtuig in de lucht…terwijl ik het dan amper kan zien!
Ik heb zelf slechte ogen en let er toch wel op en hoop dat hij het niet heeft…maar tot dusver merk ik daar niets van gelukkig!

Jessin is ook 2,5 jaar en en kan er soms ook wel inkruipen terwijl hij prima ziet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik wacht gewoon het consuult van drie jaar af.
Fijn te weten dat het echt iets is wat bij het peuteren hoort.

groetjes

lon106

Peuters zorgen elke keer weer voor nieuwe verrassingen, dus bereid je maar vast voor op de volgende!

Groetekes, Sje

Hoi,

Elke doet dit ook regelmatig.
Ze staat er niet met haar neus tegenaan maar wel erg dichtop.
Zeggen tegen haar dat ze weer op de bank moet gaan zitten,
doet ze dit niet dan gaat de tv uit.
Kindjes vinden het gewoon leuk om alles van dichtbij te bekijken.
Zou me geen zorgen maken.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 27 week oud