Hallo allemaal,
Dit wordt een smakelijk verhaal. Even een vraag over diarree. Liam heeft last van dunne broeken en dat is nu al een paar dagen zo, dan wel en dan weer niet. Een keer 's ochtends dan wat natte winden enz…Het is verder normaal van kleur met “water” Hij eet en drinkt nog goed en heeft ook nog alleen plasluiers. Hij is verder niet ziek en gewoon vrolijk, omdat ik uit wil kijken mbt uitdroging laat ik hem meer drinken en zo komt hij wel aan zo’n 900 ml. Ik denk zelf aan tanden/kiezen en ik heb mij laten vertellen dat zolang hij goed drinkt, plasluiers heeft en verder niet ziek is ik er weinig aan kan doen. Ben bij het cb geweest en niet bij de ha. Heb nu wel ors in huis voor de zekerheid. Iemand tips? Ik dacht zelf aan johannesbrood pitmeel en las in een ouder topic over roosvicee stop? Of toch maar de ha bellen?
Groetjes,
Jo
Diarree
och meid, hij drinkt nog 900 ml, echt niet druk maken om uitdroging hoor!! Dat gebeurt echt niet als hij nog 900 ml drinkt, niet overgeeft, en hooguit 4 poepbroeken op een dag heeft ofzo.
Pas als hij onder de 500 cc komt, overgeeft en diarree heeft, dan moet je je zorgen gaan maken over uitdroging, maar zoals ik het nu lees, is dat echt niet nodig nu. Ik zou dus ook geen ORS geven, want dat heeft nu geen enkele nut omdat hij het echt niet nodig heeft.
Ik kan mij voorstellen dat je de oorzaak wil weten. Kan idd tanden of kiezen zijn, maar kan ook een klein buikvirusje zijn, of peuterdiarree. Iets meer vezels geven en wat minder suiker, zou bij het laatste al voldoende zijn. De geur vand e diarree kan je ook al een boel vertellen. Ruikt het zuur? dan is het hoogstwaarschijnlijk tanden en kiezen.
Wil je het echt zeker weten, wat ik mij kan indenken, dan zou ik toch even langs de huisarts gaan, maar probeer het uitdroog verhaal los te laten, want zolang hij nog meer drinkt dan 500 cc op een dag, en niet overgeeft, zal dat echt niet zo snel gebeuren!
liefs woezel
In dit geval hoef je niet zo bang te zijn voor uitdroging.
Ik weet niet hoe oud hij is en of hij bijv. nog pap krijgt. Anders zou je hem rijstebloempap kunnen geven, dat heeft een stoppende werking.
Groetekes, Sje
Hier nog een met flinke diarree… Had gisteravond een vriendin van mij gesmst omdat hij het al ( nu inmiddels 5 dagen ) heeft, en weinig warm wil eten. Brood ging heel goed, en hij dronk ook nog wel redelijk…
Zij vroeg me toen, of hij ook koorts had, en overgaf, maar hij heeft alleen elke keer wat verhoging max tot 38.0gr en had tot toen nog niet overgegeven. Zij dacht dat zijn darmen gewoon wat van streek waren, maar afgelopen nacht, toen ik net wilde gaan slapen, hoorde ik opeens een gil vanuit de andere kamer, dus ik als een speer mijn bed uit, en ja alles zat er onder!!
Ook een grote rode brok lag erbij, en hij heeft niks roods gegeten de afgelopen dagen. Geen paprika, geen tomaat, helemaal niks, dus al heel vreemd, en ben er dus nog niet achter wat dat wezen kan… Kan het een brok bloed zijn? Ik heb geen idee.
Hoe dan ook, dat is de hele nacht zo door gegaan, alles verschoond, weer lekker in bed, lamp uit, en ja hoor daar ging hij weer…
We hebben uiteindelijk de hele nacht want rond gespookt in huis, want ik kan dan echt niet meer slapen op zo’n moment en hij evenmin natuurlijk.
Uiteindelijk tegen 6uur 's ochtends met ons beiden in slaap gevallen tot half 10 's ochtends, dus toch gelukkig een paar uurtjes slaap gehad.
Vanmorgen heb ik hem een bakje yogurt gegeven, dat ging er goed in, en bleef er ook in. Vanmiddag heeft ie 3 kwart broodje op, ook helemaal prima, bleef er ook in, maar dat drinken… Ik heb een hele grote beker van de wibra, weet niet of iemand weet wat ik bedoel, maar daar kan zo ongeveer anderhalf fles van 250ml drinken in, en hij heeft er nog geen eens een kwart van op over de hele dag.
Ik bied hem zoveel mogelijk aan, maar hij wilt het niet.
Ik heb contact gehad met de huisarts en heb tegen de diarree en misselijkheid Domperidon voorgeschreven gekregen, in tablet-vorm van 10mg.
Nu staat er in de bijsluiter dat kinderen onder de 35kg dat niet mogen hebben.
Maar Nathanael is nu ong 12kg en hij heeft het via de huisarts voorgeschreven gekregen…
Hij heeft nu 1 tabletje gehad, maar mocht er geen verschil in komen, met de diarree of hij begint weer met overgeven moet ik morgen direct contact opnemen met de huisarts en moeten we komen. Dan kijkt hij wat voor verdere stappen we ondernemen gaan, ook ivm verwijzing naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken.
Hij is nu inmiddels een maand lang aan het kwakkelen. Eerst begon het met spontaan 40gr koorts wat na een dag weer verdwenen was, kreeg hij ook antibiotica omdat het waarschijnlijk een virus was, nou ja prima, kuur afgemaakt, toen begon hij met vieze loopneuzen en flink hoesten ( 2 weken lang! ) Nou ja het zit in de lucht met dit koude weer opeens, prima, niet echt druk overgemaakt, en nu begint dit er meteen achteraan.
Dus hier zitten we ook in de ziekenboeg…
Hoop dat die Domperidon aanslaat en het beter gaat met mn ventje, want hij ligt er nu voor het oprapen bij op de bank…
Maar om even op de topic verder te reageren: Als hij inderdaad genoeg drinkt, en niet overgeeft zou ik me geen zorgen maken.
Mocht je vinden dat hij zieker word, begint te overgeven en dus weinig gaat drinken dan zou ik wel contact opnemen met de huisarts.
Succes!
Nathanael is van 10-06-09
Wij hebben het pas ook gehad.
Droge bisquitjes geven of beschuit dat helpt goed.
Gr, Danielle
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties! Liam had bijna 3 weken terug opeens koorts op een zaterdagavond, 39,5 en dat was ook de volgende dag over. De diarree begon 's nachts en ik had het in eerste instantie niet eens door|!! Zo stom! We hadden allebei niets geroken en Liam maar huilen (sprongetje dachten wij) Toen zei papa opeens: Zou hij buikpijn hebben ofzo? Liam sliep toen net eindelijk weer en ik ritste de slaapzak open… tot zn schouderbladen dus Niet zo bijdehand dat ik dat niet eerder checkte
Ik schaam mij diep.
Intussen is de diarree over. Het heeft een ruime week geduurd. Af en aan dunne luiers en dan ook een aantal echt water. We gingen afgelopen weekend naar Disney, was superleuk trouwens en verschoningsruimte in overvloed, ik heb ze allemaal gezien denk ik Tja, je zegt dat niet zomaar af met je schoonouders, maar ik zag er een beetje tegenop. We spraken af in geval van koorts of niet meer willen drinken etc rijden we naar huis. Aan Liam zelf kon je de hele week niet merken dat hij diarree had en gelukkig is hij goed blijven eten en drinken. Bleef ook plasluiers houden. We hadden dus uiteindelijk niets nodig van ors ofzo.
I.v.m. de besmettelijkheid en hygiëne wij elke keer staand verschoond. Mijn man liep op een gegeven moment ook zelf elke keer de dames toiletten in, hihi. Maar ja, dat zitten in de auto was niet bevorderlijk en de billen gingen stuk Liam was niet dus nog steeds verder niet ziek, maar huilde van de pijn aan zn billen bij het verschonen. De bepanthen heelde alles snel en voor de laatste pukkeltjes heb ik maizena in huis gehaald (oma weet raad?!) Zn huid is nu rustiger geworden.
Sinds zaterdag werd het echt minder erg met de dunne broeken, gelukkig. Dinsdag was het helemaal over.
Maar het is oktobrrrr en nu piept meneer nu bij de ademhaling. Ik denk dat we overgaan in een verkoudheid… Echt zo dat je denkt; ff lekker hoesten jongen (klop klop op de rug) Maar ja, dat werkt nog niet zo. Ik geloof niet dat zn neus verstopt is, want hij heeft zn speen in zn mond gestopt (ligt op zn bedrand).
@Nathanaelmyboy; succes! Ik hoop dat het voorgeschreven medicijn werkt en dat hij zich snel beter voelt. Wat zei de HA over de rode brok dan?
Gr, Jo
Hij vond het vreemd, maar omdat hij het niet gezien heeft of niet helemaal snapte zei hij alleen dat als Nath weer overgeeft wat ie tot nu toe gelukkig niet weer heeft gedaan en het zit er weer bij, moest ik het maar in een plastig zakje doen en direct bellen.
Hij heeft nu nog steeds gewoon verhoging en loopt niet verder op dan 37.9 gelukkig.
Wel merkte ik opeens gisteravond dat hij tijdens het lopen opeens begon te wankelen net alsof hij probeerde tegen te houden dat hij zou vallen, uit het niets.
Hij loopt nu al ruim een jaar en ook heel goed, en het is me nog nooit eerder opgevallen dat hij opeens aan het wankelen was.
Dus ik heb vanmorgen weer de huisarts gebeld, althans de assistent aan de lijn, en zij zou overleggen met de huisarts en mij daarna terug bellen. Maar ik ben tot zover nog niet gebeld. Mocht ik om 2uur ofzo nog niet terug gebeld zijn bel ik zelf maar weer heen.
Nathanael speelt verder wel gewoon, kletst lekker en oogt niet ziek, maar dat heeft ie eigenlijk nooit.
Hij heeft echt 1x niks meer willen doen qua activiteiten maar toen had ie ook 40 gr koorts, maar of de koorts nou alleen verhoging is of tot de 39 oploopt, hij blijft maar actief.
Dus daarom is het voor huisartsen ook heel moeilijk in te schatten hoe hij zich echt voelt.
Maar net zat hij ook wel weer aan zijn buik dus hij is er nog niet helemaal, dus we blijven lekker aanrommelen in huis en we wachten het telefoontje maar even af van de huisarts.
Nathanael is van 10-06-09
nou hijd rinkt aardig wat weg nog, top!
ORS alleen gebruiken als hij langer dan 3 dagen diarree heeft wta op en af is. maar als hij meer naar binnen krijgt dan eruit gaat niet zoveel zorgen over maken, gaat vanzelf wel over
stel hij gaat op den duur constant overgeven en heeft hij veel diarree dan zou ik me zorgen maken en ORS geven. want met overgeven bv. gaat er veel meer uit dan erin is gekomen.