Diarree

Mijn dochter van bijna 6 maanden heeft nu al 9 dagen diarree. Al 2 x bij de huisarts geweest. Als laatst bij huisartsenpost geweest, ze had 38.9 koorts en hier kreeg ik anders advies. Zelf ook maar proberen wat helpt. ORS (banaan) drinkt ze een klein beetje van.Ze krijgt nog borstvoeding. Banaan heb al gegeven maar werkt bij sommige mensen averechts dus ben er voorzichtig mee en ze is nu aan de roosvice stop. Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Ik vind persoonlijk 9 dagen diarree erg lang en ik snap niet dat je door de huisarts en de huisartsenpost steeds naar huis gestuurd wordt.

Hou in de gaten dat ze niet uitdroogt. Pak de huid bovenop haar handje op en laat los. Zakt de huid vrijwel meteen weer plat, dan is het goed. Blijft de huid in een dakje staan, dan is ze aan het uitdrogen en moet er meteen actie ondernomen worden.

Je zou ook kunnen proberen wat rijstebloempap doet (Nutrix). Die kun je aanmaken met moedermelk of met opvolgmelk. Rijstebloem staat namelijk bekend om zijn stoppende werking.

In elk geval geen andere pap geven (bambix ofzo) want dat laxeert juist.

Groetekes, Sje

Eet en drinkt ze wel goed? Want zodra er bij Dylano tanden komen heb ik weken diaree luiers ( 5 a 6 op een dag) en regelmatig koorts. maar dan eet en drinkt hij dus wel normaal.

@sje ze zeiden tegen mij laatst als het blijft staan ben je eigenlijk al te laat. Ze duwen nu meestal op de vingertop en dat moet gelijk terug kleuren en als dat niet is, is het het begin van uitdroging.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ze drinkt wel normaal. Fruit en groente waren we pas mee begonnen maar mijn eigen huisarts zei dat ik beter alleen even ORS en borstvoeding kon geven. Maar de huisartsenpost zei geef maar wel en geef maar wat jij denkt dat goed is en kijk maar wat helpt.
Ik had zelf ook aan tandjes gedacht maar zie en voel nog geen puntje. Van de vingertop is een handige tip, dankjewel! Ze heeft normaal 1-2 x per week (soms zelfs nog minder) een poepluier en nu tussen de 4 en 6 per dag. Eerst maakte ik me weleens zorgen dat ze zo weinig poepte en nu juist zoveel. De ORS past niet in de fles want het dikt in en dan zit het voor het gaatje. Heb al een grotere maat geprobeert maar is hetzelfde. Nu geef ik het met een lepeltje en uit het flesjes laten opsabbelen. Ben de hele dag druk met voeden, verschonen en ORS geven. Iemand nog tips voor de diarree?

Liefs mama Anne

Ja, zoals ik al schreef: rijstebloempap!

Groetekes, Sje

Als je maar goed in de gaten houd dat ze nog levendig is en genoeg drinkt kan diarree geen kwaad is mij verteld. Onze kleine man had 5 weken diarree en elke keer als ik bij de huisarts kwam of belde dan kreeg ik dat te horen. Alleen de koorts moet je goed in de gaten houden. Tegen mij werd namelijk wel gezegd dat de koorts bij diarreen niet langer dan 6 uur mag duren. Gelukkig heeft hij dat niet gehad. Verder is er niet zoveel dat je kan doen. Ik moest er trouwens wel voor zorgen dat hij elk half uur minimaal 40 cc ORS dronk (ook 's nachts)
Houd haar maar goed in de gaten.

Groetjes Suzanne

Ik ga de rijstebloempap morgen proberen. Dankjewel Sje!
De koorts duurt wel langer dan 6 uur want ze had gister middag en vandaag rond de 38.0 tot 39.0 en soms een halve dag 38.9 De huisarts heeft hier verder niets over gezegd behalve dat hij niets van een ontsteking kon vinden. En als ik me zorgen maakte moest ik gewoon bellen. Wil ook niet teveel temperaturen want dan wek je ook weer wat op. Nu ong 3 x per dag temp bijhouden. Ze is verder wel vrolijk, lacht en maakt geluidjes. Maar ze huilt met een hogere toon en haar lichaam voelt soms slapper aan dan anders. Ik moet haar morgen ook extra wegen bij het consultatieburo. 5 weken lang diarree is wel erg lang! Ik moet na elke dunne luier 75 ml ORS geven maar dat lukt lang niet. Pff. ik hoop dat het snel over is.
Liefs