Diarree

Hallo

Nanik heeft sinds 3 dagen diarree. Het is waterig en ruikt ook zurig.
Ze heeft er verder geen last van zo te zien. Ze eet en drinkt goed. We geven haar extra water en rijstwater en geen sapje en dat gaat eigenlijk ook goed. Soms is wel wat humeuriger maar dat komt denk ik ook omdat ze ook 's nachts 2x een poepluier heeft gehad en daardoor een tijdje wakker was na het verschonen.

Wat ik me afvraag is of ik met haar naar de huisarts moet gaan en of iemand nog nuttige tips voor me heeft. Ik hoorde ook dat melk niet goed is voor haar maar mag ik hier dan zomaar mee stoppen

Ik hoor het graag

Bianca

Je zou haar evt. nog Roosvicee Stop kunnen geven. Dan krijgt ze toch iets van sap en het maakt de darmen rustiger.

Is het wel echt diarree? Zoals je het omschrijft lijkt het op tandjespoep namelijk.

Je hoeft met diarree pas naar de huisarts als ze geen gevulde plasluiers meer heeft. Zodra de luiers te droog worden, moet je de huisarts bellen.

Hou wel uitdroging in de gaten. Dat merk je sowieso aan het gewicht van de luiers en daarnaast kun je dat op het huidje controleren.

Pak de huid bovenop het handje tussen 2 vingers en laat weer los. Als de huid gewoon meteen weer plat wordt is er niks aan de hand. Blijft de huid als een dakje omhoog staan, dan is er sprake van uitdroging.

Groetekes, Sje

Hoi Bianca,

Elke heeft vorig jaar zomer diaree gehad.
Ze was toen een jaar en 1 mnd oud.
Dit duurde ook een aantal dagen.
We zijn er niet mee naar de dokter geweest.
Hebben haar gewoon veel water laten drinken en verder
geen melk.
Elke is geen melkdrinker geweest en nog steeds niet.
Ze dronk toen al sapjes e.d
Je mag wel even met de melk stoppen hoor, en dan geef je water
of lauwe thee zodat ze toch genoeg vocht binnen krijgt.
Dat is eigenlijk het belangrijkst.
We gaven haar ook een fruithap (banaan,liga en roosvisee prakken)
Banaan stopt de diaree.
Als je het echt niet vertrouwd dan ga je toch even langs de dokter.
Ik houd er zelf niet zo van en heb zo iets van ik kijk het eerst
even aan.
Met zo"n 4 dagen was het over bij Elke.
Laat je nog even horen hoe het gaat!

Groetjes Heleen, mamma van Elke 2 1/2 en Anne 3 mnd

Als het echt diarree is, ORS geven is volgens mij via apotheek te verkrijgen en kun je in water oplossen. Om uitdroging te voorkomen.

succes en hopelijk is het snel over!

Groetjes Gytha