Diarree/Koorts/spugen

Nu weet ik het echt niet meer.
Demi die is nog steeds aan de diarree en ben vanmorgen bij de dokter geweest.
Dokter zegt “zolang ze geen koorts heeft en genoeg blijft drinken hoef je je geen zorgen te maken”. Ik heb een hele lieve HA en ze heeft Demi helemaal gecontroleerd, zowel oortjes, oogjes, longetjes, buikje etc etc, maar nu heb ik nog steeds die diarree luiers, spugen is iets minder, maar ze heeft nu een temp van 37,5 en de dokter zei dat de temp. tussen de 36,5 en 37,4 mag zitten.
Heb mijn moeder gebeld en die verteld dat hun vroeger rijstewater gaven als kinderen diarree hadden en dat de temp. in de avond hoger is dan normaal en dat dit niet perse koorts hoeft te zijn. Nu bel ik elke keer naar mijn moeder en die merkt dat ik helemaal van slag ben na al deze toestanden. Ze komt straks ook langs, maar maak me toch zorgen. Is dit nu wel of geen koorts ?
Groetjes Natasja

Hoi,natasja,

kan me voorstellen dat je je zorgen maakt,maar 37,5 is niet zo hoog hoor.lichte verhoging
boven de 38,5 is koorts.

groetjes angelique

Gewijzigd door - lieke33 op 26 Jan 2007 19:03:07

Gewijzigd door - lieke33 op 26 Jan 2007 19:03:32

37.5 is niet erg, hoor…
En hou je hoofd koel, meiske.
Ze is vanmiddag helemaal gecheckt en er heerst ook een vrusje, verder is de temp buiten ook aardig gaan schommelen dus misschien heeft dat ermee te maken…
Wees alert op de tekenen, en meer kun je niet doen, behalve heel lief zijn voor je meiske…
Heel veel liefs Wendy

Deze temperatuur is inderdaad nog niet schrikbarend. Mijn dochtertje heeft met 2,5 maand een temperatuur van 40,3 C gehad en het ziekenhuis was nog niet in rep en roer.

Het enige is inderdaad dat ze voldoende blijft drinken en ook zeker voldoende plasluiers heeft. Dat hebben ze mij tenminste gezegd. Zolang de temperatuur zo blijft, zou ik verder niks ondernemen, maar de zorgen kan ik zeker begrijpen.

Veel sterkte toegewenst. Groetjes Patricia.

Ja inderdaad moeders,
Ik ben nu al wat meer op mijn gemak. Mijn vriend heeft gister gewerkt en was dus veel alleen en heb mezelf helemaal gek gemaakt, maar toen hij om 23 uur thuis kwam heeft hij alle voedingen gedaan en heb ik lekker tot vanmorgen half 10 kunnen slapen en ben nu al wat rustiger omdat ze tot nu toe (even afkloppen) geen poepluiers meer heeft gehad. Dus al 3 schone plasluiers achter elkaar. Alleen heeft ze vannacht nog een hele heftige luier gehad volgens mijn vriend en hoop dat het een poze was van wenning van de joh.broodpitmeel. Dokter heeft gelukkig wel haar helemaal gecontroleerd en vind dat ik ook zeker uit moet kijken met een 5 weken te vroeg geboren baby, maar hoop dat ze zo doorgaat en geen diarree luiers meer heeft.
Bedankt voor jullie reacties en wat de temp. betreft die was gisteravond weer 37.2 dus ga haar niet elke keer pesten daarmee, maar doe het nu ongeveer 2/3 keer per dag.
Liefs overbezorgde moeder !

Lieve overbezorgde moeder,
Liever overbezorgd dan ongeintereseert1!!!
Dus het is alleen maar een mooi teken dat je je zo druk maakt…
ik ken het gevoel van doordraaien, maar heb gelukkig ook mijn vent die me met beide benen op de grond kwakt
hoop dat je meiske het goed blijft doen1

Liefs Wendy

Hey WEndy,
Ja dat is ook zo en gelukkig heb ik ook een vent die me af en toe verteld dat ik gewoon even normaal moet gaan doen, anders dan flip ik straks nog een keer.
Nu heeft ze geen diarree meer, maar hele harde keutels, wat een toestand. Dus we gaan nu verder met het volgende probleem…!
Liefs Natasja

En zo zijn we nog bezig tot ze 18 jaar zijn en ouder als we pech hebben…

Liefs Wendy

Tegen diaree had ik ook een hele hoop info gekregen van de kinderarts maar kennelijk is dat probleem al opgelost. Tegen verstopping is het dan weer beter van meer exotisch fruit door de fruitpap te roeren (ik weet niet of Demi al pap eet). Bvb: mango, appelsien, kiwi, etc… ipv appel en peer enzo.

Ik heb wel eens gehoord dat rijstebloem helpt.
Bij sommige kindjes stopt dit.

Hallo Moeders,
Nou het probleem is zich langzaam aan het oplossen, maar gisteravond om 23 uur had ze een gewone poepluier en toen mijn vriend haar de fles wilde geven pakte ze hem niet, toen begon ze te persen en te knetteren en had ze weer een dunne poepluier en daarna dronk ze de fles weer op. Ik denk dat ze eigenlijk aan het wennen is dat ze die Joh. broodpitmeel krijgt. Dat hoop ik dan maar, want van veel mensen hoor je dat ze ongeveer een week moeten wennen aan nieuwe dingen.
Demi mag nog geen pap of fruithapjes, ze is pas aankomende dinsdag 6 weken en is 5 weken te vroeg dus wel een beetje achterstand.
Ik hoop dat ze het weer goed gaat doen, waar ik me nu wat meer van bewust ben dat het goed komt.
Liefs Natasja

Goed zo, demi!!!
Maak je mama het maar een ff wat makkelijker, dat heeft ze wel verdiend!!!

Liefs Wendy

dank je Wendy,
je hebt me goed geholpen de afgelopen dagen !
Liefs Natasja

Doe het graag!!!
Heb zelf ook veel steun gehad een week of twee geleden, en dat was een fijn gevoel.
Liefs Wendy

Gewijzigd door - multimutsje op 28 Jan 2007 18:43:06

Moeders,
Het probleem is weer terug bij af. Weer diarree. Dacht ik dat het eindelijk opgelost was, begint het weer ! Misschien heeft ze wel last van een buikgriepje ofzo, maar vannacht en vanmorgen weer dunne luiers.
Iemand nog goeie tips of moet ik het maar even afwachten ?
Liefs Natasja

Gewoon weer bellen, wees maar lastig
Drinkt Demi wel goed?
En ook mijn Julia had rond die tijd dunne luiers maar die kreeg borstvoeding, weet dus niet hoe het bij flesvoeding hoort te zijn…

Liefs Wendy

Wendy,
Demi drinkt erg goed. Zelfs misschien wel meer dan eigenlijk mag ! Ik ga ook gewoon weer ff bellen, want ze is toch 5 weken te vroeg. Dokter ziet verder geen probelemen, maar zei wel dat een kindje die 5 weken te vroeg geboren wordt wat extra zicht nodig heeft.
Ik dacht dat baby’s met flesvoeding bijna helemaal geen diarree hebben, (staat zo geschreven). Waren dat meerdere luiers per dag of gewoon 3x per dag zoals normale ontlasting ?
\Natasja

Dat was er zomaar een of twee per week!!! Maar dan wel flinke tot aan haar navel toe, en dan ook erg dun, maar dat hoort bij borstvoeding.
Julia heeft erg wel erg veel last van krampjes gehad, maar das ff een ander iets.
Als jij je zorgen maakt moet je gewoon bellen, er is niets sterkers dan het instinct van een mama, en anders ben je maar gewoon lastig, daar heb jij recht op!!!
Hoor ik het nog van je?
Liefs Wendy

Wendy,
Ben nu aan het bellen en de dokter belt me terug. Eigenlijk blijf ik heel de tijd maar denken “ze drinkt goed, plast goed en temp is goed” dus dat is het allerbelangrijktste. Nu kan het misschien ook zijn dat sinds ik die Joh. broodpitmeel gebruik die diarree is ontstaan. Misschien moet ik dat wat minderen, want wie weet kan ze er niet tegen. Ga ik zo ook nog maar ff proberen. Dokter belt me terug dus dat zal rond de klok van 13 uur zijn. Je hoort van me
Liefs Natasja

Nou, als ze dan ook nog alert genoeg is voor haar leeftijd, dan komt het wel goed, daar moet je maar vanuit gaan en je niet helemaal onrustig maken.
Sterkte vanochtend en ik hoop dat je arts je gerust kan stellen!!!
Veel liefs Wendy