Diarree door boerenkool?

Minke heeft van de week voor de tweede keer boerenkool gegeten en heeft gisteren ( de dag erna) behoorlijk diarree gehad, echt drie keer helemaal moeten badderen want het zat nog net niet in haar haren…!
Nou had ze de vorige keer ook last na de boerenkool kan ik me herinneren. Zou ze er aan moeten wennen of kan het zijn dat ze er gewoon niet goed tegen kan en dat we het maar niet meer moeten geven (voorlopig dan)?? Vond het echt zielig ik hoorde gisteren haar buikje de hele dag borrelen. Overigens leek ze er verder helemaal niet echt ziek van ze was verder heel vrolijk.

Gewijzigd door - Linette1 op 05 Nov 2009 10:45:22

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het zou kunnen dat haar darmen wat overactief raken, het is per slot van rekening een koolsoort.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad, koolsoorten werken nogal op de darmen. En 2x boerenkool binnen een week is voor zo’n kleintje dan teveel van het goede.

Daarnaast is het natuurlijk (buik)grieptijd, dus het kan ook gewoon puur toeval zijn en dat ze een virusje te pakken heeft.

Groetekes, Sje

Lekker he Zo’n luier die tot in hun nek hangt
Kan toeval zijn natuurlijk
Maar ik had vd week spruiten gegeten en de dag erna hutspot
Hij is niet ziek geweest Maar had duidelijk last van zn darmen
Winderig en rommelige darmen
Denk dat ik er voorlopig even een dagje tussen laat

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Misschien had ik het niet goed geformuleerd hoor maar ze had niet in een week twee keer boerenkool, maar een paar weken geleden ook en toen had ze ook last. Ik probeer het over een paar weken misschien weer eens maar dan met een klein beetje kool en veel aardappeltjes ofzo, om te wennen? Lijkt me misschien beter voor haar… voor vanavond wilde ik hutspot maken omdat haar papa en ik dat zo lekker vinden maar denk dat ik maar even wat anders verzin…!

Ik wou net zeggen geef haar maar even wat anders, Even rust in der buikje

Groetjes,

Michèle

Tim heeft al een paar keer boerenkool op, zonder hier last van te hebben.

Maar ze mogen boerenkool pas vanaf 1 jaar, omdat de darmen het voor die tijd nog niet goed kunnen verteren. Zou denk ik heel goed kunnen dat dit bij Minke ook zo is. Gewoon even wachten en het over een tijdje weer proberen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Nou het zag er ( sorry beetje onsmakelijk) ook niet echt "verteerd"uit het was nog duidelijk boerenkool. Dus dat zou het zeker kunnen zijn Sandra, maar het rare is dat ze natuurlijk ( ruim) oud genoeg is ervoor… Maar ja idd maar even wachten voor ik het weer probeer.

rico krijgt dit niet van boerenkool, wel van andijviestamp (zelf klaargemaakte dan want van een potje weer niet:S)
een spuitluier tot en met. en stinken!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker