Diarree Buikvirus, Hoe lang duurt dat

hallo

Mijn dochter van 17 weken, is donderdag 4 dec begonnen met het overgeven van hele flesjes. vrijdag 5 dec heel weing eten en zaterdag 6 dec weing eten en diarree. Tot en met vandaag is dat nog steeds zo, met veel pijn en moeite krijgt ze 700 cc binnen in plaats van de 1000 cc Die ze normaal met gemak opdrinkt.
De doketer zegt een buikvirus, moet vanzelf over gaan, maar nu vroeg ik me af of iemand weet hoe lang diarree kan aanhouden?En is 700cc dan wel genoeg met die diarree erbij? (vandaag 3x diarree, niet heel veel. Maar van het weekend 5x in 1 1/2 uur veel) heefd iemand dit ook al eens gehad met zijn kleintje Ze heefd gelukkig geen koort en is zo vrolijk als wat. Maar die flesje gaan zo moeizaam, wat ik ook probeer, meerdere malen perdag kleine beetjes of op de gewone tijden grootere flessen maakt niets uit.
Groetjes
Jolanda

Maak pap van de flessen en geef die pap met een lepeltje. Dat leidt haar af, zo krijgt ze toch haar vocht binnen. Elk uur een beetje.
En geef fruit. Daar zit ook zat vocht in. Verder kan yoghurt of Danoontje Start ook wonderen doen.

Groetekes, Sje

Mila is nog geen 4 maanden, mag ze dan toch al pap en fruit hebben? Ik dacht dat van fuit de ontlasting juist dunner werd?
Kun je dat zo maar doen zonder te overleggen met het Cb?
groetjes
Jolanda

Ik zou een kleintje van 4 maanden nog geen Danoontje of yogurt geven hoor. En fruit is ook niet handig met diaree. Zeker niet als ze nog niet gestart is met bijvoeding. Dan zou ik niet nu daarmee beginnen, nu ze ziek is. En als je start met bijvoeding, kun je beter met groenten beginnen. Is milder voor de darmen.

700 cc is nog behoorlijk wat hoor! Quinty heeft afgelopen weekend in het ziekenhuis gelegen met het RS-virus en als ze 400cc dronk, was dat genoeg om niet uit te drogen, volgens de kinderarts. En zij is een forse baby van bijna 9 kilo! Mocht je je wel zorgen maken om de hoeveelheid vocht, kun je O.R.S. geven. Kun je bij het Kruidvat enzo halen.
Ik zou als ik jou was gewoon weer naar de huisarts gaan, als het te lang duurt. Ze schepen je wel makkelijk af met “gaat van zelf wel over”. Dat hadden wij dus ook met Quinty en ik ben zo eigenwijs geweest en heb gewoon de huisartsenpost gebeld. Bleek ze het RS-virus te hebben en heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen Dit is geen bangmakerij of zo hoor, maar wil er alleen mee duidelijk maken dat je soms een keer extra naar de huisarts moet gaan, als iets te lang duurt. Ze zijn nog zo kwetsbaar, die kleintjes! Succes in ieder geval!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

17 weken is toch 4 maanden? Vanaf 4 maanden mogen ze fruit en pap (nutrix = rijstebloem en dat heeft een stoppende werking, dus ideaal bij diarree!). Waarom zou je dat overleggen met het cb? Het is toch jouw kindje? Het cb is geen heilig instituut hoor, die dragen alleen maar ideeën aan.

Wat Danoontje bij 4 maanden betreft: er is Danoontje Start vanaf 4 maanden. Speciaal voor die hele kleintjes.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Dec 2008 11:45:39

Rijstebloem werkt idd stoppend en zou misschien een optie kunnen zijn, maar wanneer een babietje zo erg aan de diaree is, zou ik persoonlijk nu niet gaan starten met fruit of andere bijvoeding. De darmpjes zijn nu al zo van slag… Maar idd wat Sje zegt, overleggen met het CB is echt niet nodig hoor. Die geven toch alleen maar tegenstrijdig advies Kreeg toen van 2 verschillende “zusters” op het CB een compleet ander advies mbt voeding, dus dat schoot lekker op. Werd ik alleen maar nog onzekerder door. Hoe gaat het nu met de kleine?

Vandaag gelukkig weer wat beter, niet veel diarree meer (het leek zelfs weer iets dikker) Weer wat beter gedronken maar nog niet optimaal. Vanmiddig nog 1 keer flink overgegeven, toch maar weer even naar de huisarts gegaan die had gebeld met de kinder arts in het ziekenhuis (omdat het nu al 1 week aan de gang is) en die zei dat het buikvierues erg heerste en dat ik zo door moest gaan zo als ik nu doe.
maandag naar het CB en daarna nogmaals naar de huis arts van die wou graag weten of ze genoeg is gegroeit. Hopelijk dat het nu alleen maar beter gaat en dat ze er in het weekend weer van af is

Nou idd maar hopen dat het nu langzaam aan het overgaan is! Heeft nu wel lang genoeg geduurt…Sneu als ze zo ziek zijn, heb ik het liever zelf