Diarree bij peuter


#1

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 3,5 jaar heeft regelmatig diarree. Ze zegt soms ook buikpijn te hebben. Ik denk dat het aan de voeding ligt. (ze is niet ziek). Ik denk dat het aan appelsap en sinaasappelsap ligt. Kan het ook aan andere voedingsstoffen liggen? Alvast bedankt voor eventuele adviezen!!

Groetjes Jessica


#2

Ben je er al eens mee naar de dokter geweest?

Groetekes, Sje


#3

Inderdaad… mee naar dokter! En het is ook zo dat appelsap laxerend kan werken.


#4

En sinaasappels laxeren nog harder.

Andere laxerende spullen: meloen, kiwi, ontbijtkoek, pruimen, druiven, uien, koolsoorten, bonen.

Ik zou sowieso eens een dagboekje bij gaan houden van wat ze op een dag eet en drinkt en de tijdstippen waarop ze diarree heeft. Grote kans namelijk, als je naar de dokter gaat, dat die je ook met die opdracht weer naar huis stuurt als-ie verder niks kan vinden. Dan kun je dat dagboekje maar beter vast bij je hebben. Scheelt weer een paar weken.

Groetekes, Sje


#5

Ons manneke ( bijna 8) klaagde de laatste tijd ook nogal van buikpijn. Steeds in de ochtend, net als ie naar school moest, moest voetballen enz enz. Echt kronkelen met voeten tegen de muur. Dus maar weer op school zeggen dat ie later kwam, want zodra hij naar het toillet was geweest, was het ook over en ging hij vrolijk naar school (gelukkig wonen we aan school ). Nadat hij op een zaterdag ochtend om 7 uur al wakker was geworden van de pinn en zich weer afzette tegen de muur, hebben we meteen maandag de ha gebeld. De arme man bleek een verstopping te hebben, ook al poepte hij elke dag, at bruin brood, fuit en groente. Nu heeft hij movicol poeder gekregen voor 30 dagen. Dus kijk even of je dochter steeds op dezelfde plek pijn heeft en laat er dan voor de zekerheid even naar kijken door je ha.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#6

Ja grappig ik zat ook aan overloopdiaree te denken, maar dat is niet zeker uiteraard.
Is ze een poosje verstopt/ moeizaam geweest dat je denkt? Wijst ze altijd dezelfde plek aan als ze buikpijn heeft? Is het waterdun?
Ik zal zeker eens langs de HA gaan.
Sterkte,


#7

Onze dochter krijgt ook diarree van appelsap. Bij haar is het heel duidelijk: een glas/pakje appelsap en een kwartier later heeft ze een volle (diarree)luier. Hopelijk kom je erachter of het van het eten komt, en anders zou ik ook zeker naar de HA gaan!