Diaree

Sorry dames, niet zo smakelijk, maargoed…

Ik begon gister met diaree, en had het vanochtend weer.
Wel een keer of 6/7 per dag en ervoor krijg ik erge buikkramp en dan moet ik weer.
Wat kan ik hiertegen doen, qua eten?
Veel vezels en veel drinken, of juist de stoppende producten als witbrood proberen?
Ik heb dit namelijk nooit…
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Het noro-virus heerst. Ik heb het afgelopen week ook gehad en voel me nog steeds slapjes.

Haal in elk geval iets van loperamide-tabletten (Diacure, de diarreeremmers van het Kruidvat eigen merk, etc.) Dat helpt. Hou je wel aan de dosering die aangegeven wordt.

Verder voorlopig even leven op bouillon, crackers en thee. Veel drinken want je moet je vocht aanvullen.

Op een gegeven moment kun je proberen om weer wat andere dingen te eten maar vermijd daarbij dingen als paprika, koolsoorten, uien, bonen etc. Teveel vet is ook niet goed. Dus liefst mager vlees eten.

Alle beterschap!

Groetekes, Sje

Oh ja, het is heel besmettelijk, dus zorg dat je elke keer als je naar het toilet bent geweest je handen heel goed wast en dat je de wc schoonmaakt met iets van Glorix-doekjes of iets anders wat ontsmet. Anders zijn je huisgenoten over niet al te lange tijd ook aan de beurt.

Groetekes, Sje

juist geen vezels en bruin brood. Norrit helpt ook. Dat trekt gifstoffen uit je lichaam. Niet schrikken als je het niet kent het maakt je ontlasting zo zwart als drop.

Verder slappe thee, beschuit, wit brood. alles wat topt zeg maar. Rijpe bananen stoppen ook heel goed. Peren en kiwi’s en ook rozijnen vermijden.

Groetjes,

Michèle

Dankje!
Ik doe er inderdaad al veel aan om het allemaal zo hygienisch mogelijk te houden!
Er zit niets anders op om dat maar ervoor te zorgen dat alles weer aangevuld wordt met thee en soep.
Ik ben verder niet slap oid, dus hoop maar dat dat niet erbij komt!

Liefs, Anne

ach meid dat is naar! buikgriepje te pakken dus?
wit brood kan helpen maar gewoon zorgen dat je geen appels eet of appelsap drinkt. dingen die te zwaar op de maag liggen ook vermijden, zoiezo alsj e ook misselijk wordt.
je kunt er weinig mee, diaree gaat bij mij meestal na 2 dagen beter

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

En probeer niet teveel te doen. Diarree trekt alle energie uit je lichaam en je hebt bijna geen reserves meer, dus zodra je voelt dat je duizelig ofzo wordt, zorg dat je gaat liggen.

Ik ben afgelopen woensdag- op donderdagnacht 2x flauwgevallen doordat ik blijkbaar te snel mijn bed uit ben gespurt (en ik dacht nog wel dat ik het zo rustig aan deed!) om bij het toilet te komen.

Groetekes, Sje

Oh ja, slik je de pil? Die is niet meer betrouwbaar nu! Morgen even bellen met de huisarts om te overleggen wanneer de pil wel weer betrouwbaar is (dat is afhankelijk van welke slikweek je op het moment zit).

Groetekes, Sje

Ik slik geen pil, dus daar geen problemen mee!
Verder heb ik het mezelf al afgeleerd om snel uit bed te gaan, omdat ik al een keer neer ben gegaan

Ik voel me nog steeds wel goed, en de diaree is al iets minder, maar ik heb dan ook bijna niets gegeten vandaag.

Liefs, Anne

Beterschap Anne

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Blijf wel goed drinken he meissie?!

Groetekes, Sje

Ik heb geen nieuwe tips, maar wil je wel even beterschap wensen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Veel beterschap meid, diarree is heel vervelend. Goed je rust nemen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoest nou meid??

Groetjes,

Michèle

Ik heb nog niet naar het toilet hoeven rennen vandaag, dus waarschijnlijk was het van korte duur.
Ik juich nog niet te vroeg, maar het lijkt over

Bedankt voor het meedenken enz., meiden!
Liefs, Anne

pfft irri he diarree … Jurian had het gister ook… zo zielig … rode billetjes …

Heb jij geen last van rode billetjes anders sudocreme (zo toch nog een tip van mij )…

Lilypie In verwachting Ticker

Beterschap! Hopelijk is het inderdaad afgelopen!

liefs