Diaree

Joey heeft sinds gisteravond diaree, vandaag al drie hele volle luiers, en het stinkt verschrikkelijk! Hij is er verder niet vervelend onder, hij is net zo vrolijk als altijd. Ook geen koorts of verhoging. Ik vraag me af of ik hem extra vocht moet geven. Hij krijgt 2 flessen van 200, een bordje pap van 200 en fruit en groente + Danoontje… is dat wel genoeg?

Lilypie

Lilypie

Bij diarree altijd extra vocht geven!

Je kunt proberen om de diarree te stoppen met Roosvicee Stop (niet zomaar in elke supermarkt maar wel meestal bij drogisten). Rijstebloempap geven is ook evt. een optie. Dat heeft ook een stoppende werking.

Groetekes, Sje

Mee eens, extra vocht is nodig omdat ze met diarree ook veel vocht verliezen. Veel sterkte met de kleine man!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

ook ik ben het er mee eens zoals je mn verhaal las haha.
arme ziel he, en als het zo stinkt? dat zurige ? misschien tandje op komst??

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oke dan, ik ga mijn best doen er een flesje water in te krijgen… Hij moet er alleen niks van hebben. Een tuitbeker yoghurt met water en diksap wil hij wel, zal dat dan ook goed zijn? (ik bedoel dat er dan yoghurt bij in zit)
En nee Inge, het is niet zo’n zure lucht, dat had hij van de week wel toen inderdaat de tandjes er bijna door waren. Hij stinkt nu als een volwassen kerel, hahaha! Echt niet normaal! En niks voor mij op dit moment, ik moet de hele dag al kokhalsen door de hormonen…

Lilypie

Lilypie

hahahaha germ!! ja nu mag je wel even heel zielig zijn ik snap je voor de volle 100% was de eerste maanden zo ontzettend ziek, ik kon niks in mn mond krijgen en voelde me errug zielig

oh enne je hoeft neit persee water apart te geven
doe gewoon 20 cc extra in zn fles per fles dat is ook goed:D

Ja zielig ben ik he Inge snik snik hahaha! Nee maar ik denk dat die luiers van vandaag voor niemand te doen waren, tjee wat een lucht! Het is trouwens wel bij die 3 gebleven, alleen net voor ik hem in bad deed had hij nog een heel klein beetje poep, ietsje dikker al weer dan die waterdunne luiers van vanmiddag.
Ik heb hem met moeite een tuitbeker yoghurt met water en diksap gegeven, hij heeft de helft maar opgedronken, dus ongeveer 75 cc. Ik heb hem zijn laatste fles ook 220 + 7 schepjes gegeven in plaats van 180 + 6. Hij is lekker gaan slapen, dus het zal wel goed komen.
Hoe is het met Rico? Al ietsje beter?

Lilypie

Lilypie

Lees mijn topic

En dat is supergoed toch? netjes alles opgedronken?
en je hoeft niet persee meer voeding in de fles te doen he (snap het nu ewl aangezien ie ervoor weinig had gedronken) als je b.v. 200+6 doet is het ook goed (kwa vocht) rico krijgt normaal 150+5 maar nu deed ik dus vanwege het vocht 160+5 alhoewel zn diaree er niet beter op werd

Ik begrijp het Inge, maar dan word de melk zo veel dunner dat het weer veel te snel uit de fles loopt, en hij zich verslikt… Zou het erg zijn dan dat er een schepje extra melk in zit?
Anders zou ik het in de tuitbeker moeten doen, daar kan hij wel heel vloeibaar uit drinken, alleen nooit zo veel…
Vanmorgen was hij om half 8 al(!) wakker… Tja dat klinkt als onnodig geklaag, maar normaal slaapt meneertje tot kwart voor 9 ongeveer. Hij had weer zijn broek vol, en weer zo dun! Ik heb hem verschoond en nog even bij mij in bed genomen om te spelen. Maar hij was blijkbaar nog moe. Hij draaide zijn hoofdje op zij, duimpje in de mond, en sliep lekker tegen mij aan weer verder. Hmmmm heerlijk, samen dus uitgeslapen in het grote bed

Lilypie

Lilypie

Anders ff een kleinere speen erop mama_snoeki

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Tja das ook een optie… Wat heb ik toch, mijn creativiteit is weg… Bij elke tip denk ik oh ja, dat had ik ook kunnen bedenken… hahaha! Vanmiddag met de fles van half 2 maar eens proberen Dankje!

Lilypie

Lilypie

hahaha geeft niet mutsje hoort er allemaal bij.
en ik zou geen extra poeder erin doen gewoon extra water, anders krijgt ie weer meer voeding dan nodig is en het gaat juist om het vocht.
mocht de diaree langer dan 3 / 4 dagen aanhouden ORS kopen he meid

Ja ik kijk het nog even aan. Hij is er verder helemaal niet anders onder dan normaal! Ik begrijp niet waar die diaree ineens vandaan komt…
Wat houd dat ORS precies in dan?

Lilypie

Lilypie

Oooow nee he… Ik hoop maar dat het toeval is en dat er niet iets heerst hier… Ik heb het zelf ook! Als het buikgriep zou zijn, hoort overgeven er dan echt bij? Of kan alleen diaree ook al buikgriep zijn…?

Lilypie

Lilypie

alleen diaree kan ook al buikgriep zijn, zoverals ik weet
En dat andere zijn je hormonen meid

Liefs Michelle

ORS is poeder dat je oplost in water, een zoutoplossing die goed is als je vocht verliest door bv. diarree. Kan je kopen bij de apotheek.

Roosvicee Stop heb je ook, is een stuk minder vies dan ORS.

Enne, ik had vorige week buikgriep. Alleen met diarree, maar moest elk kwartier naar het toilet en dat is ook gewoon buikgriep dus.

Sterkte!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Hmm ik weet niet goed meer wat het kan zijn, buikgriep denk ik niet. Bij mij is het bij twee keer gister ochtend gebleven, en Joey heeft het nog steds, al ruikt het nu wel weer zuur! Misschien toch tandjes, maar welke tandjes komen er meestal na de onderste twee? Ik zie of voel nog niks, en hij lijkt ook nergens last van te hebben.
Ik heb de huisartsenpost gebeld, en ze adviseerden hem in de gaten te houden, en extra te laten drinken. Extra water in de fles was ook goed omdat hij niet goed uit een tuitbeker wil drinken. Zodra het na 7 dagen niet over is of hij eet en drinkt niet meer, begint te spugen of huilt zonder tranen, dan moet ik weer aan de bel trekken. Het is nog niet nodig, maar om mijn eigen zorgen weg te nemen mocht ik ORS geven. Nou ik kijk het vandaag nog aan, en bij de minste verandering ga ik naar de huisartsenpost, ik vind dit zo onverklaarbaar nu…

Lilypie

Lilypie

Oh ja, nog iets. Ik mocht hem ook een zelfgemaakt ijsje van diksap geven… Is ook vocht zei ze… En domme ik weer, vragen komen altijd pas na het gesprek… Ik dacht altidj dat je geen koud ijs moet eten als je al last hebt van de darmen… Of is dat nou weer met soft ijs?

Lilypie

Lilypie

Lijkt mij ook geen goed idee ijs bij diarree. Ik weet niet beter dan dat ijs laxeert. Dus op een andere manier vocht in die kleine man zien te krijgen lijkt me.

Groetekes, Sje