Diaree

Hoi,

Justin is nu 18 maanden en sinds 5 dagen aan de diaree. Het is gewoon water wat eruit komt en de pampers kunnen het ook niet meer aan. Dus dat is verplicht elke keer weer douchen. Vind het zo zielig voor mijn manneke.
Verder drinkt hij heel goed maar eet wel wat minder.
Hebben jullie nog tips om hier iets aan te doen?
We hebben hem al een dag op beschuit en soepstengels gezet maar dan ligt hij de hele nacht te huilen van de honger en dorst, dus dat wil ik niet meer.

Diana.

volgens mij kan je bij de kruidvat diarree remmers kopen … moet je jezelf even laten informeren door een deskundige die daar werkt! hopelijk werkt dit …

tja en ze zeggen cola… maar dat zal ik dit arme manneke maar niet aan doen!

bij baby o-1 jaar staat een topic over norrit van michele… hier heb je misschien iets aan???

succes!

ORS halen bij de drogist.
Roosvicee Stop halen bij de drogist.
Geen druiven/pruimen/meloen/kiwi/sinaasappel geven, Wel banaan geven.
Rijstebloempap geven.
Geen Bambix of bruin brood geven.

Groetekes, Sje

Nou, ik zal morgen eerst eens naar het kruidvat gaan om ors en diaree remmers te halen en ook de roosvice stop.
Sje bedankt voor de tip om geen bruin brood te geven ik gaf hem dat namelijk wel.
Mag hij dan wel witbrood aangezien hij geen beschuit wil.
En die rijstebloempap maak ik dat met melk klaar of met water? Want ik ken dat spul eerlijk gezegd niet.
In ieder geval bedankt jij weet toch ook altijd overal een opolossing voor Sje.
En andere meiden natuurlijk ook bedankt voor de tips, ga ze zeker proberen.

Diana.

Witbrood mag gewoon wel. Dat heeft ook een enigszins stoppende werking.

Rijstebloem = Nutrix. Zie pap-afdeling bij de baby-voeding. Nutrix is er in gewoon en vanille. Aanmaken met melk. Kun je zo dik maken als je wilt.

En dan zou ik tot de diarree over is stoppen met Bambix (als-ie dat krijgt).

Let er wel op dat je per dag bekijkt hoe het met de ontlasting is. Als het weer de goede kant op gaat, gewoon weer bruin brood enzo gaan proberen.

En…als de diarree aan blijft houden, wel contact opnemen met de huisarts! En zorgen dat-ie wel goed blijft drinken, want dat voorkomt uitdroging. Hou ook zijn luiers in de gaten. Als die gewoon “gevuld” aan blijven voelen is het goed. Voelen ze op een gegeven moment leeg aan alsof het een nieuwe luier is, dan ook contact opnemen met de huisarts want dan is-ie aan het uitdrogen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Dec 2008 19:46:39

Hallo,
mijn zoontje heeft ook last van diaree. ik ben bij de apotheek gewoon om ENTEROL geweest. Zou normaal binnen de dag moeten werken.
Is iest dat de darmflora ondersteund.
katrien

Enterol is in Nederland niet verkrijgbaar. Althans niet t/m september dit jaar.

Groetekes, Sje

Hallo,
je kan ENTEROL vrij verkrijgen op het net.
Waarom niet verkrijgbaar in Nederland ?
katrien

Da’s waar maar daar heb je weinig aan als je nu iets nodig hebt bij diarree.

Groetekes, Sje

Ben vamnorgen met Justin naar de dokter geweest omdat hij ook ineens heel benauwd was met hoesten en veel moest huilen.
Hij blijkt nu bronchitus te hebben en een oorontsteking.
Ik moets wat van zijn ontlasting binnenbrengen en dat zou dan nog onderzocht worden omdat het al zo lang duurt.

Diana.

quote:
ORS halen bij de drogist. Roosvicee Stop halen bij de drogist. Geen druiven/pruimen/meloen/kiwi/sinaasappel geven, Wel banaan geven. Rijstebloempap geven. Geen Bambix of bruin brood geven.

Groetekes, Sje

Wel banaan, klopt, maar niet teveel.
Want ook banaan werkt laxerend als je er teveel van binnen krijgt!
(Red je niet met twee bananen per dag hoor )

M.