Hallo,
Ik heb een vraagje over onze dochter van bijna 1 jaar.
Wij zijn vandaag teruggekomen van vakantie (een weekje Drenthe) maar ze heeft sinds maandag of dinsdag al diaree.
Ze had altijd van die mooie keuteltjes maar nu is het echt alleen maar zure drap waardoor ze nu ook erge luieruitslag heeft.
Ik vind het echt zielig want als ik haar verschoon doet het echt zeer om haar billen schoon te maken.
Ik heb de huisarts gisteren al gebeld over de diaree en die zei zolang ze verder niet ziek is dat het niet erg is. Ze is ook verder niet ziek maar ik maak me toch wel zorgen. Ze zei wel als het te lang duurt dat ik dan wel weer moet bellen. Maar wat is nu normaal qua hoe lang het mag duren?
En wat kan je nu het beste op de billetjes smeren? Ik heb over zinkzalf gelezen maar ook weer gelezen dat je het er alleen op moet smeren om de huidirritatie te voorkomen. Weet iemand wat nu klopt? En zou de diaree te maken kunnen hebben met het feit dat ze ook al voor de helft gewone melk krijgt om te wennen alvast aangezien ze bijna een jaar is. Ze krijgt s’ochtends iets van 50/100 cc(totaal 160cc samen met opvolgmelk) halfvolle melk en s’middags 120cc opvolgmelk en 120 cc halfvolle melk. Moet ik nu weer proberen om helemaal opvolgmelk te geven of moet ze gewoon wennen aan de gewone melk?
Heel verhaal hoop dat iemand wat weet want ik maak me wel zorgen. Haar billetjes zijn ook zo rood en zit helemaal onder de rode pukkels, echt zielig.
Gr.Kim