Diabetes

Lieve moeders,

ik ben Linde en trotse moeder van 3 prachtige kinderen. Sinds kort heb ik het internet ontdekt en kwam ik deze ongelofelijk vrolijke site tegen. Als ik nog niet vrolijk was vandaag dan werd ik het wel door de leuke kleuren hier! Mijn complimenten! Maar ook even uw aandacht voor wat minder vrolijke zaken:

Zojuist heb ik een test gedaan op de website van het diabetesfonds waaruit bleek dat ik al sinds mijn geboorte een vergroot risico loop op het ontwikkelen van diabetes type II. Ik was mij hier al die jaren niet van bewust. Mijn vader had type II en dat is blijkbaar erfelijk.

Ik denk dat mijn 3 kinderen dan ook een aanleg hebben voor Diabetes. Dat ik daar nu pas achter kom, deed mij wel even schrikken. Ik vraag mij af of er hier meer moeders zijn die met hetzelfde probleem kampen.
Het is denk ik belangrijk dat je er vroeg bij bent zodat je de ziekte kunt voorkomen. Door gezond te leven verklein je namelijk het risico. Daarom raad ik het iedereen aan die dit leest om de test te doen. Mij heeft het in elk geval een stuk alerter gemaakt. Uiteraard heb ik mijn kinderen al op de hoogte gebracht en ze lijken het goed op te pakken.

De test is heel eenvoudig en staat op www.diabetesfonds.nl
Met vriendelijke groeten en allen een fijn weekend gewenst,

Linde

Hoi Linde,

Bij ons komt ook diabetes voor in de fam. mijn opa en oma hebben het, en mijn vader. De kans dat wij ( als hun kinderen) `t kunnen krijgen is groot, maar t hoeft niet.
Het hoeft ook niet altijd erfelijk te zijn.

Iemand kan zwangerschapssuiker, of diabetes op latere leeftijd krijgen. ( of dus zoals jij al heel vroeg).

Als je echt zeker wilt weten of je diabetes hebt of hoe groot die kans is, kun je het beste even naar je huisarts en daar een testje doen.
Diabetes hoeft niet ernstig te zijn, als je je goed aan een dieet houdt, en je medicijnen slikt.

Mijn vader is al zo ver dat hij insuline moet spuiten.

Je kan alles lezen op internet over diabetes.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 18 Apr 2010 09:37:52

@ Linde. Ik heb suikerziekte. Overgehouden aan mijn zwangerschap. Ik kreeg zwangerschapssuiker en ik hoor tot de 1% waarbij het niet meer over gaat. Dus onze dochter heeft een nog grotere kans. Ook omdat mijn schoonmoeder suikerpatient is. Ik ben de eerste in mijn familie. Ook kamp ik niet met overgewicht, ik leef gezond en ik doe geen rare dingen. Wat ik hiermee wil zeggen is tuurlijk is het belangrijk om dingen in de gaten te houden, maar leef ook gewoon. Iedereen kan het krijgen, en tuurlijk als het in de familie zit kan het eerder, maar het hoeft niet. Verkramp dus niet om alles wat je leest en test.

Overigens is ook aangetoont dat accuut stoppen met roken en extreme hormoonschommelingen (vandaar dat vrouwen in de overgang sneller diabetes kunnen krijgen) oorzaak kunnen zijn van diabetes. Kun je nagaan wat een gecompliceerd iets het lichaam is.

Groetjes,

Michèle

@Michèle weer een reden om te blijven roken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha nou ja bij mij kan het wel meegespeeld hebben. Ik heb natuurlijk een wilde levenstijl gehad vroeger en ik ben accuut gestopt met roken en zwangerschapssuiker. Dus het was wel en en en.

Groetjes,

Michèle

Hihihi inderdaad Michelle, weer een reden om niet te stoppen
Wij hebben het al wel omgegooit hier, we roken niet meer binnen, maar buiten :smiley: dus we roken automatisch minder :smiley:

Dat minder roken werkt met de zomer in aantocht ook niet hoor melanie

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hahahahaha Misschien niet… maar we houden hoop