Lieve moeders,
ik ben Linde en trotse moeder van 3 prachtige kinderen. Sinds kort heb ik het internet ontdekt en kwam ik deze ongelofelijk vrolijke site tegen. Als ik nog niet vrolijk was vandaag dan werd ik het wel door de leuke kleuren hier! Mijn complimenten! Maar ook even uw aandacht voor wat minder vrolijke zaken:
Zojuist heb ik een test gedaan op de website van het diabetesfonds waaruit bleek dat ik al sinds mijn geboorte een vergroot risico loop op het ontwikkelen van diabetes type II. Ik was mij hier al die jaren niet van bewust. Mijn vader had type II en dat is blijkbaar erfelijk.
Ik denk dat mijn 3 kinderen dan ook een aanleg hebben voor Diabetes. Dat ik daar nu pas achter kom, deed mij wel even schrikken. Ik vraag mij af of er hier meer moeders zijn die met hetzelfde probleem kampen.
Het is denk ik belangrijk dat je er vroeg bij bent zodat je de ziekte kunt voorkomen. Door gezond te leven verklein je namelijk het risico. Daarom raad ik het iedereen aan die dit leest om de test te doen. Mij heeft het in elk geval een stuk alerter gemaakt. Uiteraard heb ik mijn kinderen al op de hoogte gebracht en ze lijken het goed op te pakken.
De test is heel eenvoudig en staat op www.diabetesfonds.nl
Met vriendelijke groeten en allen een fijn weekend gewenst,
Linde