Diabetes

Ik ben vanmorgen weer naar de ha geweest. Mijn suiker was weer niet goed. Weer 9.1 nuchter en over de afgelopen twee maanden is het ook bagger.

Ik moet nu naar de dietist toe om af te vallen en ik moet meer bewegen. Nou had ik toch al bedacht dat ik naar de sportschool wilde gaan, maar nu maar wat vaart achter zetten. Ik heb alleen het nadeel dat ik 70 kilo weeg met een BMI van 26. Dus ik hoef niet veel af te vallen, dit zal dus waarschijnlijk ook geen positief effect hebben op mijn suiker. De kans is dus erg klein dat ik genees zeg maar.

Ik wilde een eerlijk antwoord op mijn vraag of ik suikerpatient was nu en ja dat ben ik. Op de vraag of het over kon gaan was het antwoord de kans is klein. En ze keek er ook niet optimistisch bij. Gelukkig staat het een eventueel tweede zwangerschap niet in de weg alleen moet ik nu wel naar een gyno. Maar dat moest ik toch wel na Morgan.

Ik heb er altijd rekening mee gehouden omdat ik door mijn drankmisbruik vroeger een zware leverinfectie gehad heb die mijn kans vergroote en de zwnagerschapssuiker is ook geen bevoordelijk iets geweest. Ik hoor dus waarschijnlijk bij het zeer kleine percentage vrouwen dat diabetes overhoud aan de zwangerschapssuiker.

Groetjes,

Michèle

gets wat vervelend en nu tabletten en of spuiten of eerst alleen dieet?

Daar wordt je niet vrolijk van zeg

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Oh bjek meissie! Confronterend! Alle liefs en sterkte en ik kom op je schouder zitten hoor!

Groetekes, Sje

he bah wat vervelend zeg, dat is inderdaat wel een kleine kans dat je na je zwangerschap diabetes houd… Ik heb het in de zwangerschap van Joey ook gehad, maar nu (nog) nergens last van.
Is een dieet voldoende? Of komen er ook nog tabletten en spuiten aan te pas?

Lilypie

Lilypie

Wat naar meid. En nu? Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Voorlopig een dieet. Ik moet dus afvallen en meer bewegen. Is dit niet voldoende dan tabletjes. Het enige is daar mag je niet zwanger mee zijn, dus dan moet ik spuiten, maar dat moest ik de eerste zwangerschap ook. Maar das lange termijn. We hebben gezegd dat we pas met morgan haar tweede jaar weer echt zouden gaan klussen dus ik heb mezelf een jaar gegeven om me aan een dieet te houden en te sporten en dan de stand verder te bekijken. Misschien hoor ik ook tot de wondergroep waar het weer bij verdwijnt of waarbij dieet alleen genoeg is. Dan zal ik misschien met een tweede zwangerschap er tegen aan moeten omdat het dan weer vol terug komt maar dat zien we dan wel weer.

Klinkt raar maar ik heb ook heel erg last van me maag (maagzuur) dus eigenlijk ben ik wel blij dat het alleen dit is. Hoe vaak hoor je nu niet om je heen dat het kanker is of zo. En dit is misshien levenslang, maar niet dodelijk (ja als je het verwaarloosd). Mervin was ook opgelucht dat het maar suiker was. Of klink ik nu raar??

Groetjes,

Michèle

Nee hoor, met suiker valt goed te leven. M’n schoonmoeder heeft het ook, het kan stukken erger. Helemaal met je eens, ik snap 'm.

Hopelijk is een dieet voldoende. Dit motiveert je zeker wel enorm? Moet je zien hoe strak in het pak jij straks wordt…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha ja dat is wel zo is het nog ergens goed voor. En me ma zei ook al nadat ze schrik gezakt was (ze ziet altijd een hoop beren) dat ik wel iemand ben die zich er goed aan houd. Toen ik zei dat ik nooit meer zou drinken dronk ik ook nooit meer, roken en nagelbijten idem dito. Mijn gezondheid gaat voor. Enne best kans dat ik ook weer meer energie krijg. Is het mannetje ook alleen maar blij mee…

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 14 Aug 2009 13:18:16

Heel veel succes ermee!
Ik ben bezig met de opleiding voeding en dietetiek, en heb het 2 jaar geleden over diabetes gehad.
Een dieet kan voldoende zijn!! Mijn vader is ook afgevallen, en heeft nu geen suiker meer! Dus het kan echt. hopen dat het goed gaat lukken.
En sporten is inderdaad wel heel erg belangrijk bij het afvallen!
Succes, meid
Liefs, Anne

Lilypie

Ja helaas ben ik maar zo’n 5 kilo te zwaar Anne, dus best kans dat dit te weinig is zeg maar om me suiker om te laten slaan. Maar we zullen zien. Afvallen kan zo ie zo geen kwaad enne een maatje minder is altijd goed. Als ik maar wel mag blijven eten

Groetjes,

Michèle

ik moet 2 september naar de dietiste. Ze zitten heel vol blijkbaar, maar de dag ernaa vieren Morgan en ik onze verjaardagen en het weekend ervoor zijn we bij mijn moeder met zijn allen. Ik weet dat je niet mag zeggen een dieet begint altijd morgen, maar ik zal me niet misdragen, maar ik ga die dagen ook niet extreem nauw kijken.

Via mijn verzekering kan ik voordelig sporten dus ik ga van het weekend even bij de sportscholen kijken. Neem ik ukkie lekker mee op de fiets dus ik heb wat te doen en met een beetje mazzel kan ik het goed onder controle houden.

Enne wil door jou wist is dat je prima zwanger kunt zijn en leven met suiker. Daarom was ik niet compleet uit het veld geslagen. Leek wel of mijn moeder en mijn ha het er moeilijker mee hadden

Groetjes,

Michèle

Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel de tabletten gehad, het onderzoek was net agerond en kon totaal geen kwaad voor de baby. voordeel van een univeristair ziekenhuis denk ik. ff goed uitvragen want ook mijn ha en apotheek waren nog niet op de hoogte

Liefs Michelle

Hey meid, dat is toch ook wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ()… Daar zat je toch vast ook niet op te wachten . 't Is natuurlijk mooi dat er prima mee geleefd kan worden, en dat is ook zo! Maar had natuurlijk fijner geweest om het níet te hebben…

Hopelijk krijg je de juiste begeleiding :smiley:
Succes ermee!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

@ will ja dat was met mijn zwangerschap ook, alleen mocht ik toen niet afvallen. Enne olijfolie niet?? Ik mocht dat toen juist wel geloof ik. En vloeibaar gebruiken we al. Inderdaad de basis weet ik wel ja. Helaas Oh ja een vraagje wil ik heb wel eens gehoord dat je verhitter kan reageren als je suiker niet goed is, dat je sneller geiriteerd bent klopt dat??

@ Marlala Nee inderdaad zit er niet op te wachten. Maar de diagnose is ooit gesteld na het drinken en die was dan niet suiker al dachten ze het eerst wel, en toen met de zwangerschap dus toen die nu 2 maanden terug weer fout zat had ik er al rekening mee gehouden. Enne best kans dat ik van de week heel erg ga huilen en dat ik me dan pas realiseer dat ik hier waarschijnlijk de rest van me leven aan vast zit en altijd over het algemeen meer moet denken bij wat ik in me mond stop. Maar ja dat zie ik dan wel.

Groetjes,

Michèle

Haha Michèle, niet téveel energie krijgen hè. Geef je kerel even de kans om eraan te wennen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@wil moet ik ff opzoeken doe ik morgen heb nu barstende koppijn maar dacht het wel

Liefs Michelle

Hmm dat verklaard dan dus wel mijn gedrag af en toe. Ik heb echt op het punt gestaan om mensen te gaan slaan. Ik herkende deze agressie ook helemaal niet in mezelf. En moe hou maar op. Mag’k een weekje slapen???

Groetjes,

Michèle

Ja ik denk het wel en dat maakt het voor Mervin ook makkelijker denk ik. Hij snapte er soms niks van en maakte zich onwijs zorgen om me. Ook kon ik heel soms wel eens tegen morgan uitvallen en dan schaamde ik me enorm. Nog hoor maar nu snap ik het denk ik beter.

Groetjes,

Michèle