Dylano drinkt momenteel weinig (zie ander topic) maar nu heb ik hem zijn sportfles teruggeven voor een dag en heeft vandaag weer redelijk goed gedronken, maar mijn vraag is, is hij te vergelijken met een speenfles?
Liefs Michelle
Dylano drinkt momenteel weinig (zie ander topic) maar nu heb ik hem zijn sportfles teruggeven voor een dag en heeft vandaag weer redelijk goed gedronken, maar mijn vraag is, is hij te vergelijken met een speenfles?
Liefs Michelle
zou het niet weten maar als hij daarmee wel drinkt is het toch goed?
dan zou ik hem niet afpakken hoor
groetjes
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
Vind ik niet. Erik drinkt hier ook nog steeds uit en ik vind het toch echt iets anders dan een speen.
Groetjes,
M
En daarbij: mogen ze dan ook niet meer drinken uit een rietje wat bijvoorbeeld bij een pakje appelsap zit? Dat lijkt toch ook niet op een speen…
Groetjes,
M
Ja dat mag wel
Maar ik vind het idee hetzelfde als de fles. alleen is het rond, damm weet niet hoe ik het uit moet leggen.
Liefs Michelle
Ik snap je volkomen! Maar ik zoek natuurlijk ook naar van alles om Eva van die damn-speen af te krijgen. Ik dacht ook aan zo’n fles. Vandaag zeiden ze op het cb dat alles beter is dan een speen, zelfs een tuitbeker. En als ze weinig drinken is dat niet zo erg, als ze dorst krijgen drinken ze vanzelf. Ik ga nu óf een tuit geven óf zo’n sportfles. Ik denk dat ik de flesspeen de deur uit gooi, die zijn onderhand toch kapot gebeten! Ik zou Dylano lekker deze fles geven, hij is nog superleuk ook? Waar koop je die? Ik wil die ook!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Sanne bijt momenteel op deze fles. Sanne drinkt uit een tuitbeker en momenteel ook bijna uit een gewone beker zonder tuit. Maar dat gaat toch soms nog even te snel zodat alles op haar truitje komt en zij het vervolgens weer uitgiert van het lachen. Ik dacht ik geef je zo’n fles kun je mooi mee drinken in de auto, maar heb het idee dat ze die nu alleen gebruikt om te bijten. Ze drinkt wel hoor, want bijna alles gaat op.
Speen gebruiken we dus niet meer.
groetjes Carolien
Lekker deze gebruiken Michelle!
Hij is nog geen 1,5, je kan toch niet van hem verwachten dat hij keurig netjes uit een gewone beker gaat zitten drinken.
De volgende stap zal dat misschien weer zijn van deze ‘fles’ (weet niet hoe ik het anders moet noemen) af gaan, en naar een rietje, of een gewone beker.
Hier dan ook even een vraagje:
Hoe drinken julli ekindjes uit een gewone beker?
Houden ze hem zelf vast, of jullie?
En wat voor soort beker gebruiken jullie?
Liefs, Anne
Sanne drinkt soms uit zo’n beker met een uitgesneden hoek voor haar neusje en soms uit haar tuitfles die is doorzichtig en kan ik zien dat het niet te snel gaat. Soms mag ik haar begeleiden en als ze het zelf probeert dan houd ik haar toch een beetje mee. Soms gaat het goed, maar soms gaat het ook te snel. We liggen dan ook regelmatig samen in een deuk. Maar ik vind dat ze het goed doet. Ze heeft in ieder geval door dat er iets aan komt en ze houdt het met twee handjes eromheen vast. Staat al best stoer.
groetjes Carolien
Ik snap wat je bedoelt.
Volgens mij is zo’n drinkbeker altijd beter dan een fles.
Heb nog even gegoogled en vond een folder over het afleren van de fles. Misschien heb je hier iets aan. http://www.ggd.net/pool/gezondheidspublicaties/vaneenflesnaareenbeker.pdf
Er staat o.a. iets in over een andere mondtechniek. Dus misschien is het niet alleen onwil, maar heeft hij het trucje nog niet helemaal door. Alhoewel jij kent je kind natuurlijk het beste en het zou ook best kunnen zijn dat hij het flesje gewoon makkelijker vindt. Lastig he?!
Wat bij Lieke trouwens goed werkte was een beker mee in bad. Was eigenlijk bedoeld om haar haar mee uit te spoelen, maar zij vulde het al snel met water en ging er dan uit drinken.
Ook vond ze het reuze interessant om uit ons glas of beker te drinken. Wqt wel het gevolg had dat je goed op je drinken moet letten. Als ze de kans kreeg dronk ze het zo op. Maar ja, dat hebben jullie vast al wel geprobeerd.
Heb je trouwens een gewone tuitbeker of een antilek-tuitbeker? Een gewone tuitbeker schijnt makkelijker te drinken.
Groetjes, Kirsten
@Anne (lalala)
Hier werd zo rond 1 1/2 jaar uit een gewone plastikke beker gedronken.
Die bekers komen bij de IKEA vandaan.
Onze kinderen dronken eigenlijk al vrij snel zelfstandig.
Het is handig om je kindje in het begin even in de kinderstoel te zetten met een slabbetje om en daar te laten drinken.
De beker moet je dan met een klein laagje vullen. (nog niet eens tot de helft)
Wat ook slim is als je kindje moet leren drinken uit een beker is: geen sap erin doen maar gewoon water.
Water lusten eigenlijk alle kindjes wel.
Als je dan knoeipartijen hebt dan hoef je eigenlijk geen schone trui aan te trekken, het droogt wel weer. En door het slabbetje dat om was zal eigenlijk het merendeel van het water op het slabbetje zijn gekomen.
Je kunt ook van die kinderbekers kopen bij de blokker. Weet je wel van die bekers die kinderen ook mee naar school nemen.
Die zijn hoog en daar drinken kinderen ook makkelijk uit.
Groetjes Lisan
Deze ziet er wel stoer uit zeg …
Jurian drinkt altijd uit de rietjesbeker van difrax. Deze bevalt me goed. Het gekke is dat hij uit een rietje van pakjes drinken weer geen slok krijgt. Hij snapt er niks van …
Ik heb het vandaag inderdaad geprobeerd met water, en het gaat niet onaardig.
Had het in een beker gedaan met 1 oor, zodat ik hem goed vast kon houden.
Alleen kon ik niet zien of het water al bij zijn mond was.
Morgen ga ik het proberen in een doorzichtige beker.
Hij houdt de beker zelf eigenlijk nog niet vast, maar dat komt vanzelf wel.
Liefs, Anne
Deze fles is van nuby, en gewoon bij de da gehaald a 8 euro Morgen maar nieuwe halen want de andere heeft hij kapot gebeten dat vind ik dus het nadeel eraan, maar wil toch ook wel dat hij drinkt.
@Anne
Je hebt ook wel gelijk maar Dylano kan ook uit ene tuitbeker en ritjes beker drinken maar dat gaat hem te langzaam ofzo denk ik, want dan drinkt hij dus en stuk minder.
Als Dylano uit een gewone beker drinkt houdt de ene keer ik hem vast en de andere keer hijzelf.
Is maar net hoe lui hij is En de ene keer gebruik ik een gewone beker en de andere keer zijn tuitbeker met handvaten zonder de deksel. Heb geen schroefdop op de tuitbeker die ik dan gebruik.
heb by te way is zitten tellen hoeveel bekers ik intussne voor Dylano heb staan om dat mannetje aan het drinken te krijgen dat zijn er 10
Liefs Michelle
Die beker is prima, wordt niet gezien als fles Heb het er op CB ook nog over gehad. Hier wordt alleen uit de rietjesbeker van Nuby gedronken, die sport variant staat wel in de kast maar bevalt hem nog niet zo. Heel af en toe proberen we hier de oefenbeker van difrax. Hij kan het best en weet wat ie moet doen, maar hij wil het liefst alles in zijn mond laten lopen (ja, ook bij een klein laagje) en het dan in één keer uit zijn mond laten lopen om te voelen wat voor effect dat heeft. Prima, maar niet aan tafel! Dat doet ie maar onder de douche met een bakje water… (dat is trouwens de plaats waar hij heeft leren drinken uit een gewone beker, lekker oefenen tijdens het douchen met water uit de douche…we hebben er een spelletje van gemaakt --> water opvangen met het bakje/bekertje en dan opdrinken…hier groot succes (onder de douche dan…))
Michelle, als hij het drinken uit een pakje nog niet helemaal doorheeft, dan kun je hem misschien helpen door een beetje in het pakje te knijpen als hij het rietje in zijn mondje heeft. Maar dat heb je vast al wel geprobeerd En bij die rietjesbeker, heb je daar al geprobeerd om het siliconengedeelte bovenin het rietje iets wijder te maken (als je die van Nuby hebt). Hij moet er nl. een beetje op bijten wil hij er goed uit kunnen drinken en misschien houdt dat hem tegen om lekker door te drinken??? Het antilekke gaat er een beetje vanaf, maar dat gaat er ook af als ze heel lang op dat rietje bijten…
Succes ermee.
Heb een week geen internet gehad dus niet meer kunnen reageren.
Uit een pakje drinken snapt hij wel maar of hij vind de smaken die ik geprobeerd heb niet lekker of het gaat hem niet snel genoeg, dus dat houdt op met 4 slokjes.
Deze beker heeft hij nu ook niet meer had toch geen zin om er weer 8 euro tegenaan te gooien
Hij drinkt nu redelijk goed uit de tuitbekr van nuby met zachte tuit. En iedere dag om te oefenen, nou ja oefenen hij kan het uit een gewone beker maar hetzelfde verhaal als bij en pakje met rietje, gaat niet snel genoeg en dan drinkt hij dus niet, vind hij ook best, maar mama niet
Liefs Michelle