Derde kindje of niet?

Ik ben Wendy en ben mama van Cara 10 jaar en Senn 6 jaar.
Tussen de twee ben ik mijn zoontje Yeno verloren aan wiegendood op 3 maand en drie weken, hij zou nu zeven jaar geweest zijn.
Ik ben op 14 februarie 12 jaar gertouwd met Tom.
Ik ben al een half jaar aant twijfelen voor nog een kindje, mijn man volgt mij in mijn keuze en de kids willen dolgraag een babytje bij. Ik heb echter geen plaats dus als ik slim ben doe ik het niet maar als ik mijn gevoel volg doe ik het wel…
Graag zou ik hier eens een babbeltje over willen doen.Groetjes…

Van de brul Wendy

Een lastig besluit en ook wij kunnen dit hier niet voor je nemen. Het is zoooooo persoonlijk… Kijk doe je het niet heb je wellicht later spijt, maar als je het wel doet kun je danalle 3 je kinders alles goed meegeven ? Voor mijn gevoel zou ik zo een elftal willen aan kinders, maar ik wil er niet krom voor liggen en de mogelijkheid hebben om thuis te zijn voor ze, deze heb ik nu net met 2 kinders. Zou er een 3e bijkomen ( gebeurt dus niet ) dan zou ik zeker moeten gaan werken om alles rond te krijgen ( werk nu 5 uurtjes als ze beide naar school/psz zijn ) en dan nog weet ik niet zeker of ik ze dan alles zou kunnen geven. Wij kozen er dus voor om het bij 2 te laten en ervan te genieten zonder beide te moeten werken. Een stabiele thuishaven met een mama die thuis is vonden wij belangrijk zeker nu de maatschappij zo snel vooruit holt en ze al zo jong zoveel moeten op school. Maar dit verschilt voor iedereen enorm.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Wendy, 1 topic is genoeg over dit onderwerp. Ik heb de andere dus verwijderd

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi bedankt om snel te reageren.
Ik ga dus fulltime uit werken dus thuis ben ik niet.
Het gaat over het gevoel van nog eens zwanger te zijn en een laatste maal te genieten van een baby.
Bij mijn dochter was ik nog jong en bij mijn tweede zoon dan alles megemaakt wa slecht was en bij onze senn dan niet meer durven genieten.
Ik weet dak nu alles heb om content te zijn maar zoals je zei ben ik enorm bang dat als ik er niet voor ga ik enorm spijt ga hebben als ik dan te oud ben.Groeten en sorry voor de twee berichten…

Van de brul Wendy

ja moeilijk… maar denk dat je gevoel hierin toch belangrijker is dan de ruimte. Bedoel er dit mee te zeggen dat als je zwanger zou mogen worden en de kleine komt dat er dan ook echt wel mogelijkheden zijn om de kleine een plaats in huis en gezin te geven. Ze zeggen altijd volg je gevoel… dus … !

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja is moeilijk inderdaad. Ik persoonlijk zeg altijd waar een wil is, is een weg. Wat je zelf al zegt je bent bang dat je spijt krijgt. Dan zou ik er persoonlijk voor gaan. En krap wonen, tja klinkt oudbollig maar als ik hoor hoe groot de gezinnen ooit waren en de ruimte die ze hadden is dat nu een luxe probleem geworden. Nee wees eerlijk naar jezelf en je man en als je gevoel zo sterk is dan ervoor gaan. Enne zie alles er omheen niet als problemen maar als uitdagingen. Als het allemaal zo moet zijn dienen de oplossingen zichzelf ook weer aan.

Groetjes,

Michèle

Moeilijke keuze. Ik heb er het afgelopen jaar ook zo mee gestoeit.
Ik praat er met niemand over maar ik zou dolgraag nog wel een kindje willen.
Wij doen dit niet omdat we dat niet kunnen betalen. En ik heb ook vergelijkingen gemaakt met vroeger maar ben tot de conclusie gekomen dat ik dat eigenlijk niet kan doen. Vroeger had bijna iedereen grote gezinnen en kleine huizen en de kinderen hadden weinig tot niets. Tegenwoordig heeft iedereen het beter en kun je je kind niet grootbrengen met weinig tot niets omdat het dan niet meekan met de andere kinderen. Ik zou het vreselijk vinden als mijn kinderen niet op een sport kunnen of muziekles omdat ik dat niet kan betalen.

Ik wil ze niet verwennen maar ook niet in pure armoede op laten groeien.
Twee kinderen wordt voor ons al pittig genoeg en daarom zeggen wij : ons gezinnetje is compleet. Veel succes bij het maken van jullie keuze,

Groetjes van Miranda

Hallo
Dank u wel aan allen die al gereageert hebben, we zijn er nog altijd nie uit.
Mijn man wil het wel gaan weten wa ik nu ga doen maar ik geraak er dus nie uit e, ben bang om mijn luxeleventje nu op te geven kwa rust en slaap enzo maar drang voor alles nog eens mee te maken blijft toch sterk!
Moest ik van op voorhand weten e dat het een braveke zal zijn zoals mijn dochter was dan direct maar mijn tweede zoon was een huilbaby en daar heb ik dus bang van… Mijn derde was ook ne brave maar meer actief en minder slapen.
Toffe reacties van mijn ma zal ik ook nie mogen verwachten, die verklaart mij echt zot!!
Ach ja ik moet nog twee weken mijn pil nemen, we zullen wel zien of ik stop of niet, ik laat het jullie alvast weten.
10 en 6 jaar, vinden jullie dat geen groot leeftijdsverschil?
Groetjes aan allen en tot later!!

Van de brul Wendy

Ik scheel negen jaar met mijn broertje. Dit omdat hij uit het 2e huwelijk van mijn moeder is. Hij had 3 moeders (hij heeft nog een zus van zijn vader). Aan de ene kant was het toen jammer want ik was 18 toen ik het huis uit ging. Nu merken we dat het voordelen heeft. Hij heeft het best zwaar gehad en juist nu kon ik hem steunen. Ik zie het nu al een voordeel enne hij is helemaal gek op Morgan.

Mijn tante heeft er ook 3, 1 van 18, een van 14 en de jongste is 7. Ook hier niet echt problemen. Ha ha ha ja hij is wat verwend… maar meer ook niet. Ik zou daar niet zo mee zitten. Mijn moeder ervaarde het als prettig omdat wij zelfstandig waren en graag hielpen waar we konden en mochten helpen.

Groetjes,

Michèle

test voor banner

Van de brul Wendy

Ben je al overtijd of is dit alleen om te kijken of de banner werkt???

Groetjes,

Michèle

Ik ben eigenlijk de laatste keer ongesteld geweest op 18 december 2008.
Nu moest ik ze op 15 januari gekregen hebben maar heb ze niet doorgekregen, ik was twee pilletjes vergeten.
Ik heb ook 3 cortizone spuitjes gehad voor mijn rug.
Testen gedaan en die waren negatief, heb dan gyne gebeld en ze zei da ik gewoon mijn pil mocht nemen.
Dus nu wachten op volgende menstruatie, die banner is dus eigenlijk niet juist denk ik.
We waren beiden wel een beetje teleirgesteld toen de testen negatief waren…

Van de brul Wendy

Ah oke ik snap hem.

Groetjes,

Michèle

Goedemorgen!!
Tja kan maar pas banner proberen als ik gestopt ben met pil e. Ben gisteren naar dokter geweest en heb 3 weken verlenging gekregen met rug en zit terug aan de ontstekingsremmers en spierverlammers.
Heb wel eens gebabbeld met dokter over eventueel derde en hij heeft gezegd dat het met deze pillen nog nie mag.
Gisteravond heb ik tegen tom gezegd da als mijn rug genezen is da ik dan stop met pil.
Dus ik ga nu diene banner eraf halen en we zullen dan wel verder zien.
normaal heb ik een cyclus van 30 dagen geloof ik.
Veel succes aan alle zwangere hier! Het is een leuke periode…

Heb gisteren ook een woordje laten vallen tegen mijn zus over derde (eigenlijk vierde e?) en zij raadde mij het al helemaal af.
We schillen acht jaar en dit waren haar woorden: Alle wendy ge gaat da toch nie doen, waar gaat da babytje dan slapen en dan terug de kosten van de creche, nu zijt ge uit alles en dan terug beginnen met pampers en huilen enz.
Dus was rap ontmoedigd…
Zal wel nie lang duren voor ze iets zegt tegen ons ma en dan mag ik daar ook weer vanalles verwachten wat niet goed is.
Mijn dochter die zit al bijna drie weken te zagen en bijna te wenen omdat ik altijd zeg da er geen komt.
Tja voor je kinderen moet je het niet doen he maar voor jezelf.
Meiden ik wens jullie een prachtige dag toe vandaag en ik kom straks nog eens piepen voor reacties.
Spijtig da er geen chat is…Toedeloeeeeee

Van de brul Wendy

Reacties van mensen kunnen je eigen gedachten én leventje erg beinvloeden. Maar uiteindelijk gaat het niet om hún gedachten maar om jouw gedachten/gevoelens! Laat ze hun meningen maar uiten… maar laat duidelijk merken dat jij beslist en niet zij. Enne… als de kleine er is komen ze maar wat graag knuffelen / kroelen…

Van tevoren weet je nooit of het een huilbaby is etc. Maar hier heb ik ook een huilbaby gehad… vond het zó zwaar/pittig… Dacht waar is die roze wolk (in dit geval blauw)… Maar nu zit ik er na een half jaar toch echt bovenop … hij is zo lief/gezellig…! Kindjes blijven je 24 per dag zorgen geven… maar ook liefde/gezelligheid/troost…

Ondanks dat het een huilbaby was hoop ik dat er hier ooit nog een broertje of zusje geboren mag worden…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Goedemorgen iedereen.
Zondag zijn we eens naar molecule geweest, ben zo gauw ik kon naar de babyspullenn gaan kijken.
Was leuk en het kriebelde, haha.
Mijn man heeft voor alles een oplossing gegeven, die maakt van niets problemen e.
Zondagavond en maandag voelde ik mij echter rot!!
Heb een beetje van griep denk ik, toen spookte er toch door mijn hoofd van amai als er nu een baby was dan kon ik het ff nie aan.
Raar e als ge slechte dagen hebt da ge dan voor alles anders staat.
Nog een week pil te gaan, ben benieuwd of mijn regels er dan gaan doorkomen.
Vorige maand geen menstruatie gehad en twee testen negatief. Kwam door de cortizonespuiten zei gyne.
Ben benieuwd nu.
Zo ga mijn kindjes hun haar kammen en dan naar school.
Ppff dan het huis kuisen.
Nog een fijne dag!!

Van de brul Wendy

Hallo allen!
Heb gisteren laatste pil genomen.
Vanaf dan gedaan met pil, twijfels nemen toch toe zenne nu het voor echt gaat.
Zijn er nog zon mensen die er dan echt voor gaan die meer twijfelen?
Gisteren naar mijn ma haar verjaardag geweest en was toen enorm druk, toen dacht ik amai als er nog eentje bijkomt…
Grappig niet?
Nog eens bevallen is niet niets e en dan weer al die kilo’s kwijt geraken.
Hoe ouder je wordt hoe moeilijker niet?
Alle ga beginnen met kuisen.
Groeten!

Van de brul Wendy

Ik denk dat je nu heel goed naar jezelf moet luisteren want eenmaal zwanger kun je niet meer terug. Ja je kunt wel terug maar dan had je er denk ik net zo goed niet aan kunnen beginnen. Veel sterkte en veel geluk.

Groetjes,

Michèle

Hallo
ja daar heb je gelijk in.
Ik wil graag nog een boeleke maar heb zon bang voor alle slechte dingen he.
Jij het er eentje zeker he?
Voor hoeveel wil jij gaan?

Van de brul Wendy

Klopt. Ik heb er een en we willen er twee. Dat vind ik genoeg. Mijn vriend wilde er eerst wel 3, maar ik red dat niet lichamelijk. Ik heb een slecht gestel en bij Morgan zwangerschapssuiker gekregen. Grote kans dat ik het dan weer krijg. En dan krijg ik waarschijnlijk weer een keizersnee. Geeft allemaal niet, maar ik vind dat 2 keer doen voldoende en ik vind een gezin met zijn 4-tjes groot genoeg.

Groetjes,

Michèle