Denken aan en tweede?

Wie herkent dit?
Jade is nu 9,5 maanden en sommige mensen vragen wat we van een tweede vinden…
Ik heb daar nog echt geen behoeft aan… Weet ook niet of dat wel gaat komen.

Groetjes Frauk

Gewijzigd door - Asje op 17 Nov 2008 15:33:26

dat gevoel kwam bij mij pas na 7 jaar hahaha.
Dus volg lekker je gevoel en komt het gevoel dan komt het en zo niet dan is 1 kind toch ook prima.

Geniet voorlopig lekker van deze en geloof me het wordt alleen maar leuker en makkelijker.

groetjes
Bianca

Ik zou tegen die mensen zeggen dat ze zich niet druk moeten maken over de samenstelling van jullie gezin en dat je aan niemand verantwoording af hoeft te leggen.

Ik vind dat soort vragen heel brutaal. Voor hetzelfde geld heb je je eerste kindje ook niet makkelijk cadeau gekregen en ben je nu alweer een aantal maanden bezig voor een tweede. Vragen naar wanneer iemand (weer) zwanger denkt te worden kan heel erg pijnlijk zijn.

Toen ik zwanger was van de tweede moest ik continue verantwoording afleggen dat ik nu echt niet per se een jongetje wilde omdat de oudste een meisje was. En ze bleven maar zeggen “Tuurlijk wil je wel een jongetje, leuk toch van elk een?!”. NEE, IK HOEF NIET PER SE EEN JONGETJE, IK WIL GEWOON NOG EEN KINDJE EN DAN MAAKT HET ME NIET UIT WAT HET WORDT, ALS HET MAAR EEN GEZOND KINDJE IS.

Echt superirritant als mensen zo in je nek gaan zitten hijgen. Dus gewoon lekker op je eigen tempo ooit wel of niet aan een tweede gaan denken. En als jullie je compleet voelen met alleen maar die kleine meid, ook prima!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Nov 2008 20:02:36

O hou op schei uit… Vooral m’n schoonouders hebben/hadden daar een handje van. Toen Jens amper geboren was begonnen ze al te mekkeren om een tweede kleinkind. Poehé. Dat zij nou toevallig in 1 jaar tijd 2 kinderen (feb & dec '73)kregen wil nog niet zeggen dat wij dat ook doen!!

Nee, geen verantwoording afleggen hoor. Gewoon zeggen dat dat er voorlopig niet in zit. Klaar. En zwaar overdrijven met die ‘voorlopig’, hahaha!

Iedereen verwacht van mij nu ook dat ik een meisje krijg, omdat ik al een jongetje heb. Goh wat zullen ze teleurgesteld zijn als 't wel een jochie wordt. Maar ja, nog ff wachten en dan zullen we dat zelf ook weten .

Het is toch jouw leven!!! Waar bemoeien ze zich mee! Als jullie gelukkig zijn met jullie spruit, dan is dat toch jullie zaak! Wat belachelijk!

Wij wilden graag een tweede, maar je moet ook maar zien of het lukt. Het is namelijk niet voor iedereen weggelegd, zoals Sje al schreef! Bij ons kwam het best nogwel als verassing, we hadden het later verwacht, maar het is naruutlijk welkom!

Leef je eigen leven en geniet lekker van jullie kleine meid, dat doen wij ook! Laat ze maar lekker in hun eigen sop gaar koken!!!

oooo ja die reacties en vragen, werd er gewoon ziek van.
Laatst vroeg er iemand of ik nu een jongetje wilde? Ik zei nee maakt mij helemaal niet uit! Vindt beide geslachten leuk als het maar gezond is.
Ja maar een jongen erbij is toch veel leuker want dan heb je beide geslachten en meer is er niet werd er toen gezegd!
Nou echt werd hier zo pissig om.
Het gaat nu eenmaal bij sommige mensen niet vanzelf en als je dan zwanger bent moet je dit als een wonder zien!

Laat ander mensen maar kletsen en kijk gewoon naar jezelf, en lekker genieten van jullie kleine mop.

groetjes Gytha

Ik heb mijn schoonmoeder er bijna om gewurgd. Die heeft in bijna 1 jaar tijd twee klein kinderen gekregen. Mijn zwager en schoonzus kregen op 11-10-2007 een zoon en wij dus op 3-9-2008 een dochter. Alleen ik heb er 4 dagen over gedaan (de bevalling) Toen ik koud een week thuis was uit het ziekenhuis begon mijn schoonmoeder over dat het zo leuk zou zijn voor Morgan om snel een broertje of zusje te krijgen en dat we er niet te veel tijd tussen moesten laten zitten. Het is dat ik amper bewegen kon door de keizersnee, maar anders had ik haar door het raam naar buiten gewerkt. Ik kon haar wel wurgen. Op zich willen we best twee kinderen, maar eerst willen we genieten van deze kleine wurm en het moet je ook maar gegeven zijn dat ook een tweede lukt.

En zoals mijn vriend al zei jij moet het doen dus jij beslist. Ik heb ook gezegd degene die binnen een jaar durft te vragen wanneer de tweede komt heeft ruzie met me.

Groetjes,

Michèle

Hoi Hoi,

Waar mensen zich al niet mee bemoeien he? Bij ons is het net andersom: onze dochter heeft heupdyplasie en een heupluxatie. Na twee weken tractie heeft ze nu een gipsbroek. Ze heeft niet in een stuit gelegen en er zijn ook geen erfelijke oorzaken. Zegt mijn schoonmoeder doodleuk: Nou, ik zou er maar geen tweede bijnemen want dan ben je weer zo druk!

Hoezo druk, laat haar eerst eens aan ons dochtertje denken, voor haar is het het meest vervelend. En juist door dit soort zeurende mensen heb ik het druk! GRRRR!

Liefs Tams

Ik weet het ik weet het, net vandaag weer verjaardag gehad (me zwager) zucht

Alles wel goed nu met je kleintje Tams?? Zo’n gipsbroek lijkt me ook niks voor zo’n ukkie.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michele,

Ja het gaat nu gelukkig goed, ze heeft het redelijk geaccepteerd! De eerste dagen heeft ze heel veel gehuild van de pijn, nu lacht ze weer en speelt ze weer!

Voor ons is het wel erg wennen, even een pamper verschonen is een heel karwei geworden maar ook dat went snel!

Liefs Tams

Ja dat wil ik best geloven dat het een klus is. Gelukkig weet je waar het voor is en kunnen ze tegenwoordig heel veel om dit soort dingen te helpen medisch gezien ook.

Groetjes,

Michèle

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties!!!

Tams,

Jade heeft een spreidbroekje gehad (milde versie). Jade wist precies wanneer de
spreidbroek aan en uit ging (bad en verschonen), zo zielig als die daarna weer aan moest!! Ze begon dan vaak te huilen en tegen te stribbelen.

Veel succes!

Groetjes Frauk

Het lijkt met ook hartverscheurend je kleintje in zo’n broekje te zien. Morgan heeft Kiss en ik dacht dat dat al vervelend was.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Frauk,

Wij kijken juist naar de spreidbroek uit! Kunnen we haar weer lekker in bad doen! Helaas moeten we nog 10 weken wachten. Maar ik kan het me voorstellen dat zo’n kleintje het omdoen juist weer vervelend vindt.

Is alles goed gekomen met Jade? Hoe oud was ze toen jullie erachter kwamen? Guusje was al 6 maand en toen bleek dat de heup al geluxeerd was!

@ Michele: Kiss is ook erg vervelend. Ik behandel veel kidz met Kiss. Guusje heeft geen last van de gipsbroek en daarom merk je weinig aan haar. Kindjes met Kiss kunnen soms de hele dag hartverscheurend huilen, dat vindt ik zo zielig.
Hoe gata het met Megan en wordt ze behandeld?

Groet Tams

Met Morgan gaat het goed. Ze loopt onder behandeling van de fysio- en Manueel therapeut en ik moet zeggen sinds ze bij de laatste is geweest slaapt ze weer heel makkelijk in haar eigen bed. Geen strijd meer en ook 's nachts ligt ze nu niet meer bij ons. We zitten alleen met het probleem dat ze 's nachts nu niet meer doorslaapt. Zie mijn topic nachtvoeding terug.

En Morgan was gelukkig geen huilbaby, maar je merkte heel duidelijk dat er dingen niet goed zaten. Huilen in de slaap en zo, maar dat is ook hartverscheurend hoor.

Groetjes,

Michèle

Hoi Tams,

Jade heeft tot 36 weken zwangerschap in stuit gelegen, toen hebben ze haar gedraaid. Als ze in stuit gelegen hebben krijgen ze bij 3maanden een echo van de heupen. Vanaf toen heeft ze het spreidbroekje moeten dragen. GELUKKIG viel de afwijking wel mee en mocht die na 3 maanden uit ('s avonds nog wel 6 weken).

Als Jade 1 jaar is (en bij 1,5/ 2 en 3 jaar)(als ik het goed heb) moet ze terug komen voor controle… dus dat zijn ook wel weer spannende momenten.

Op zich is zo’n spreidbroekje zo verkeerd niet (zeker niet vergeleken met een gipsbroekje) , maar bij ons was Jade het grootste “probleem”. Ze is een pittige tante en kon er maar niet aan wennen. We zijn ook erg blij dat die uit is! Ze loopt nu al best goed aan de hand, maar het kruipen lijkt ze over te slaan.

Hopelijk voor jullie dat die 10 weken zo om zijn. In badje gaan vond Jade toen geweldig!!!

Succes!

Groetjes Frauk

Hoi Frauk,

Guusje kan ik principe wel goed wennen aan de gipsbroek maar is wel erg beperkt in haar bewegen. Ze is (vandaag precies) 7 maand en rolde al volop trok zich op om te gaan zitten en begon al kruipbewegingen te maken. Dit kan nu allemaal niet meer. En omdat ze twee weken in tractie heeft gelegen ( continue plat op d’r ruggetje) moeten alle spieren ook weer in actie komen! Ze is daarom snel moe.

Soms is ze erg gefrustreerd maar over het algemeen een vrolijk ding! Ik hoorde van de orthopeed dat de meeste kinderen geen last blijven houden en hoe vroeger je erbij bent hoe beter het herstel! Er is dus hoop!

Liefs Tams

oh meiden nog even over de tweede,

mijn zoon is nu 22mnd. bijna 2 en nu heb ik af en toe toch zoiets van: gaaf nog zo’n kleintje erbij. gister sintfeest en Milo trok heel erg naar een babytje, deed zo lief tegen haar. nou die hormonen vlogen heen en weer.
probleem is dat ik per 2 januari voor mezelf ga beginnen (is al zwaar genoeg naast moederschap) en ik dan een AOV moet afsluiten en die dekt niet de eerste 2jr zwangerschap. gelukkig is er dit jaar wel een nieuwe wet dat iedere zelfstandige ook een minimumuitkering krijgt, maar dan komen we nog te kort en dus moet ik reserves opbouwen en das nu lastig.
Balen hé. voel me een beetje in een hoekje geduwt, weinig keus, aan de andere kant heb ik zelf voor het ondernemerschap gekozen, het is nu of nooit, dus ga niet zielig zitten doen hoor. Maar het zijn allemaal wel lastige keuzes!

had nooit verwacht dat het bij mij ooit zou komen, want 1 vond ik al heftig genoeg, maar nu ik het moederschap aardig onder controle DENKT te hebben (hahahahaha) gaat het kriebelen…

x Floss

Floss,

Bedankt voor je reactie! Er is dus nog hoop! Heb gisteren een baby’tje van 2,5 weken gezien, vind het hardstikke lief, maar het doet me verder echt niks…
Ik ga er maar vanuit dat het gevoel bij mij dan ook nog wel zal komen.

Succes met je eigen zaak!

Groetjes Frauk

Gewijzigd door - Mama Jade op 01 Dec 2008 11:38:32

Ik heb mezelf er van de week erop betrapt hoe het zou zijn om weer met een dikke buik te lopen… Na 3 gebroken nachten was die fantasie weer snel verdwenen… en ben net meteen voor de komende 6 maanden de pil gaan halen

Nee ik wil best nog wel, maar pas als deze meer kan comuniceren en mamma aan zindelijk kan gaan denken (over een jaar of twee). (ha ha ha ik weet het zindelijk worden kan lang duren, maar ik was zelf ook heel vlot).

Groetjes,

Michèle