Fijn om te lezen dat er meer 'tussen hemel en aarde’is en Jarno zijn denkbeeldig vriendje niet iets aparts is.
Toch hebben we vandaag behoorlijk moeten slikken op de psz.
Afgelopen maandag is Jarno er voor het eerst geweest. Tot een kwartier voor tijd leek het allemaal goed te gaan, maar toen, na een verhaaltje van de juf, barstte hij in snikken uit en was niet meer rustig te krijgen. Vandaag heb ik gevraagd hoe zijn gedrag was tot aan dat moment omdat hij voor het eerst zonder ons om zich heen was. Hij was onderzoekend en heeft de hele tijd met een-en-hetzelfde stuk speelgoed gespeeld. Toen werd mij gevraagd of Jarno dat thuis ook deed; geobsedeerd met 1 ding bezig zijn. Ja, zei ik. Zo speelt ie thuis ook. Langdurig spelen met zijn piano, maar ook lichtknopjes aan- en uit doen, deuren open en dicht doen. En toen kwam het hoge woord eruit; zij vonden dat hij autistische trekjes vertoonde.
Daar sta je dan!
Ivm. zijn trage spraakontwikkeling wel eens gedacht aan logopedie. Hij is duidelijk geen gemiddelde peuter. Hij is overal later mee, was mijn idee. Ook gezien het feit dat hij vlak voor zijn tweede begon te lopen.
Nu krijgt de video-observatie van twee weken terug een extra lading erbij.