Zoals de meesten van jullie wel weten is Erik er eentje die in de categorie ‘vroege vogels’ valt. Hij is gemiddeld zo tussen 6.00 uur en 6.30 uur wakker, met heeeeel soms een uitschieter in positieve en/of negatieve zin.
Maar: sinds een paar weekjes slaapt hij onder een dekbedje. Wat heeft dat nou met bovenstaande te maken, hoor ik jullie denken. Nou: hij ligt sindsdien dus met veel meer plezier in bed! Hij vraagt regelmatig overdag (terwijl het nog lang geen bedtijd is) of hij naar bed mag en baalt dan als een stekker (lees: krijgt dan een PPT-driftbui) als ik zeg dat dat nog niet mag. Als 'ie dan eenmaal naar bed kan, dan is 'ie helemaal blij en horen we geen kik meer uit z’n kamer. De afgelopen drie ochtenden waren ook een openbaring: hij is dan rond 6.30 wakker (hoor dan vaag geluidjes uit z’n kamer), maar geeft nog helemaal niet aan dat hij uit bed wil. Dat was eerder wel anders, dan was het óf brullen óf roepen: “Mama uit!” Dus ik doezel dan weer in slaap en ik heb hem dus pas rond 7.30 uur eruit gehaald! Vanmorgen zelfs 7.45 uur! Ik weet niet wat me overkomt, daar heeft Erik bijna 2 jaar op moeten oefenen.
Je zult zien dat het na het plaatsen van dit direct weer over is met de pret, maar die gok neem ik maar. Wilde het even met jullie delen. Blijkbaar vindt 'ie het veel behaaglijker en gezelliger onder het dekbedje. Ik kan me daar van alles bij voorstellen in ieder geval.
Voor het geval er vragen over komen: ik weet dat dekbedjes pas vanaf 2 jaar worden geadviseerd, maar Erik is dat al over een week en aangezien hij telkens z’n slaapzak uitdeed (hij was daar helemaal klaar mee) zijn we er alvast mee begonnen.
Groetjes,
M