Dekbedjes, wat een uitvinding!

Zoals de meesten van jullie wel weten is Erik er eentje die in de categorie ‘vroege vogels’ valt. Hij is gemiddeld zo tussen 6.00 uur en 6.30 uur wakker, met heeeeel soms een uitschieter in positieve en/of negatieve zin.

Maar: sinds een paar weekjes slaapt hij onder een dekbedje. Wat heeft dat nou met bovenstaande te maken, hoor ik jullie denken. Nou: hij ligt sindsdien dus met veel meer plezier in bed! Hij vraagt regelmatig overdag (terwijl het nog lang geen bedtijd is) of hij naar bed mag en baalt dan als een stekker (lees: krijgt dan een PPT-driftbui) als ik zeg dat dat nog niet mag. Als 'ie dan eenmaal naar bed kan, dan is 'ie helemaal blij en horen we geen kik meer uit z’n kamer. De afgelopen drie ochtenden waren ook een openbaring: hij is dan rond 6.30 wakker (hoor dan vaag geluidjes uit z’n kamer), maar geeft nog helemaal niet aan dat hij uit bed wil. Dat was eerder wel anders, dan was het óf brullen óf roepen: “Mama uit!” Dus ik doezel dan weer in slaap en ik heb hem dus pas rond 7.30 uur eruit gehaald! Vanmorgen zelfs 7.45 uur! Ik weet niet wat me overkomt, daar heeft Erik bijna 2 jaar op moeten oefenen.

Je zult zien dat het na het plaatsen van dit direct weer over is met de pret, maar die gok neem ik maar. Wilde het even met jullie delen. Blijkbaar vindt 'ie het veel behaaglijker en gezelliger onder het dekbedje. Ik kan me daar van alles bij voorstellen in ieder geval.

Voor het geval er vragen over komen: ik weet dat dekbedjes pas vanaf 2 jaar worden geadviseerd, maar Erik is dat al over een week en aangezien hij telkens z’n slaapzak uitdeed (hij was daar helemaal klaar mee) zijn we er alvast mee begonnen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat heerlijk dat Erik nu veel later wakker wordt. Haha ook toevallig ik schrijf net wat over het dekbed op het andere forum. Tim bleef nooit onder een deken liggen. Je kon het deken weer over hem heenliggen, maar nog geen paar minuten later was het alweer weg. Wij hebben dit weekend een dekbed gekocht en nu ligt hij gewoon s’ochtends nog steeds zoals we hem s’avonds op bed leggen. Niet te geloven he wat een impact zo’n dekbedje heeft. Enne wat die leeftijd betreft, die paar weekjes maken naar mijn idee helemaal niks uit. 2 jaar is meer een indicatie. Vind het wat anders als je er al met 1,5 jaar ofzo mee begint. Ik ben echt blij voor je en hoop dat hij zo laat wakker blijft worden.

Wat zal jij morgen wakker op je werk verschijnen

Groetjes,
Sandra

Ha ha ha en daar heb je dan 2 jaar op moeten wachten Mriek, Oh mochten ze maar eerder he

Lekker dat hij zo slaapt. Ik moet zeggen morgan slaapt nu sinds een maand of zo echt onder der deken en die slaapt ook beter. Kan niet wachten tot wij een dekbedje mogen kopen

Groetjes,

Michèle

@Sandra, da’s toevallig! Erik lag ook nooit lekker onder een deken, maar nu dus wel onder het dekbed. Dus jullie zijn er bij Tim ook mee begonnen? Fijn dat het bij hem ook goed gaat. Enne, morgen gaat de wekker weer om 7.00 uur hè…ben benieuwd of ik kleine man wakker moet maken.

@Michèle, mochten ze idd maar eerder onder zo’n ding. Maar ja, safety first hè. Jullie zijn ook al bijna aan de beurt, nog een paar maandjes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Top Mriek we gaan duimen dat hij het volhoud

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha ik weet het, ik heb al overtreksetjes

Groetjes,

Michèle

Thnx Michelle!

Haha, je kon het niet afwachten Michèle? Leuk hè, voorpret?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

probeert hij niet te klimmen Mriek want dat probeert Dylano nu al als ik zijn slaapzak uitheb en nog een luier en zo moet pakken. Dus durf het bij hem niet aan in een ledikant zonder slaapzak, dus als ik over ga op dekbed zal het ook groot bed worden denk ik.

Liefs Michelle

Nee Michelle, hij heeft nog nooit geprobeerd eruit te klimmen en heeft dat nu ook nog niet geprobeerd. Ik denk idd dat je voor Dylano dan beter direct ook kunt overstappen naar een groter bed, dan loop je in ieder geval geen risico op valpartijen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat heerlijk dat hij nou zo lekker slaapt. Nick moet nog 3 maandjes wachten… Ik heb ook overtreksetjes genoeg. Maar ik ben net als Michelle bang dat hij dan uit bed zal gaan klimmen want de slaapzak gaat hier ook iedere keer open. Dus ik wacht nog even en dan krijgt Nick tegelijkertijd een nieuw bed.

Heb je ook een kussen in bed dan?

Groetjes Bianca

quote:
Thnx Michelle!

Haha, je kon het niet afwachten Michèle? Leuk hè, voorpret?

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/MYDMp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Nee ik heb daar dekentje al heel lang in een overtrek zitten omdat 1 een hekel heb aan lakens en 2 morgan steeds zelf der bed begon te verbouwen met die lakens dus kreeg ik hier de tip dekentje in een dekbedovertrekje te doen dus ik heb er twee

Groetjes,

Michèle

Even een vraagje: zijn die dekbedjes niet té groot voor een ledikant? Wil er nl voor Jurian ook één gaan kopen omdat ik de dekens dat bij de babykamer kan laten. Maar twijfelde of ze niet te groot zijn voor zo’n klein bedje?!

Super dat jullie mannen er zo lekker onder slapen. Misschien hier dan een idee om het in de rommelige kraamtijd te doen

Je hebt ook dekbedjes voor het ledikant. Ik weet dat de hema ze heeft.

Liefs Michelle

Die overtrekjes zijn wel erg groot maar ik stop het achter altijd een heel stuk in. Maar ja, ik heb er een dekentje in. Als er echt een dekbedje in zou zitten dan weet ik niet of dat goed in te stoppen is…

Groetjes Bianca

hee wat goed Mriek! echt helemaal super! ik ben blij voor je, en eht is jullie echt gegunt hoor meis.
Ik ben benieuwd hoe rico gaat reageren op een dekbedje.
hij vind het altijd wel lekker om wat over zich heen te hebben, dus waarschijnlijk wordt dat het helemaal (klop klop klop)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Benick: Erik ritste z’n slaapzakje ook steeds open, maar hij klom niet uit bed hoor. Ik weet dat Nick het wel eens heeft geprobeerd, toch? Dus dan idd slim om direct ook een groter bed aan te schaffen. Geen kussen nog, hij ligt veel op z’n buik en dan lijkt me dat niet zo comfortabel. Kan altijd nog.

@Michèle: ik snap 'm!

@mini-boy: het dekbedje en de hoes zijn voor een ledikant, maar vallen wel groot uit. Ik stop het aan de achterkant best een stuk in en aan de zijkanten lichtjes. Prima te doen hoor. Het is geen heel dik dekbed ofzo, dus daarom kan het goed.

@Inge: ik hoop voor jou dat Rico het idd straks ook geweldig vindt!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ok … tja dan weet ik nog niet goed wat te doen. Het is nl de bedoeling dat Jurian binnen nu en half jaar toch wel uit het ledikant is en dan overgaat naar peuterbedje / juniorbed…

FIJN MRIEK, FIJN. Ik hoop dat Erik zo prinsheerlijk blijft slapen!

Ik heb ook al tijden dekbedovertrekjes, hele mooie van de IKEA. Blauw, rose, eentje met kikkertjes, een beetje sprookjesachtig. Toen Eva haar dekens altijd wegtrapte, probeerde ik een deken in die hoes te doen en die in te stoppen. Werkte niet echt, dus daarom slaapt ze nu al tijden alleen in een slaapzakje. Maar ik blijf het lekker ‘safe’ vinden als ze ergens onder ligt, dus ik tel bij wijze van ook af tot ze bijna 2 is! Krijgt ze een dekbedje en een nieuw bed!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik moest hem vanmorgen wéér om 7.00 uur uit z’n eigen nestje halen. Ik raak eraan gewend inmiddels, oh jee!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wel lekker dat hij nu zo ontzettend goed slaapt zeg!!! Geniet er van, ik hoop voor je dat het zo blijft!!

liefs woezel