Dekbedje

Ja dames, ook hier gaan we er aan geloven, een dekbedje. Het is best koud zo in de nacht bij ons, dus een gewone slaapzak is niet afdoende meer. Daarnaast vind hij het heerlijk om onder een dekentje te liggen (tot nu toe alleen nog maarbij ons n bed of op de bank ) en sinds deze week ook een laken in bed.
Maar goed, ik wil dus vanaf morgen middag een dekbedje proberen , maar wel dat hij nog een hele dunne zomerslaapzak aan heeft (zo’n flinterdunne) tegen het uit bed klimmen.
Ik heb een dekbedje bij de hema gekocht, maar nu vroeg ik mij af, stoppen jullie de achterkant in? en hoe doen jullie dat met de eventuele zijkanten de ingestopt kunnen worden?
Waarschijnlijk al vaak gevraagd, maar effe geen tijd om alles na te zoeken!

liefs woezel

Hoi hoi,
Het is even aankijken wat je zoontje doet.
Jony van ons ligt al meer dan een jaar onder een dekbedje. En alle kanten zijn ingestopt. En ik moet zeggen het gaat prima. Zij heeft dan alleen een nachthemdje aan. Geen zak oid.

Succes, hij zou het lekker warm vinden

Dank je, vraag me wel 1 ding af, zoals nu met zijn lakentje, ik kijk net en hij ligt boven in bij het hoodeinde in bed met zijn lakentje (heeft hij dus losgetrokken). Nu kan dat op zich niet zoveel kaad, en heb hem even recht gelegd, het lakentje er weer over., maar als hij dat met het dekbed doet, zou dat erg zijn? Dat hij dat dekbed dus het hele bed doorsjouwd?

liefs woezel

Wat ik met Jony meemaak, is dat ze alleen de zijkant los krijgt. Verder lukt het haar niet.
Ze ligt dan in een peuterbed. Maar toen ze er in haar ledikandje lag lag 1/3 van het dekbedje onder het matras, aangezien het dekbedje voor een peuterbed was.
Jony ging nooit door het hele bed heen, lag ook nooit overdwars in bed. Ik denk persoonlijk dat het per kind anders is. Als je een woelwater hebt, zou ik het persoonlijk het dekbedje laag houden, laag opmaken net als bij een wieg zeg maar. Zodat hij het dekbed niet los krijgt. Als je een dekbedje los in bed hebt liggen kan hij er ook helemaal onder komen en benauwd krijgen, snap je een beetje wat ik bedoel?

Greetzzz

ja precies, en dat is ook juist waar ik nog mee aan het tubben ben. Het CB zegt, hij is 2, ze hebben allemaal het reflex dat als ze het te ar krijgen, ze een uitweg zoeken, net als volwassenen, het wachten was op de motoriek, dat die voldoende ontwikkeld was om ook idd onder het dekbedje vandaan te komen. Nou dat kan hij, maar hij is wel erg beweeglijk in bed. Vorige week had hij bv zijn lakentje bv als een soort van kussentje tegenhet voeteneinde van het ledikant gelegd, en is hij zo goed als zittend is slaap gevallen, met als gevolg een snurk partij waar je u tegen zegt !!! (hoofdje hing natuurlijk helemaal naar beneden) hahahahahha, Maar goed
het dillema is dus ook, hoe goed stop ik hem in. Stop ik de achterkant heel goed in,laag, dus tot ongeveer zijn schouders, iets lager, en laat ik de zijkant los… of stop ik alles goed in, of laat ik het dekbedje helemaal los er in liggen zodat hij aan alle kanten een uitweg heeft, mocht hij bv met zijn hoofd bij het voeteneinde liggen, en dan ook nog eens onder het dekbed, en dus eventueel geen uitweg vind…
Ik denk toch alleen de achterkant in stoppen, en laag opmaken (inhoeverre dat kan met een kind van ruim 95 cm hahahaha) moet zeggen, vind het ook nog wel een beetje eng hoor, toch nog een beetje bang voor gevaarlijke dingen! Pfffff of denk ik nou teveel na hier over?

liefs woezel

Ja ik begrijp je gevoel, ik heb veel op de kinderen van mijn zussen gepast. Deze stopten de kids altijd lekker warm/strak in alle kanten van het bed was het dekbedje ingestopt, alleen het hoofdje zag je. Ik heb het zo met Jony ook gedaan, niet over nagedacht gewoon gedaan. En nu ik er over nadenk begrijp jou gevoel.
Tja met Jony gaat het super goed.
Ik weet niet hoe andere dat doen?? Of iets geks/engs mee gemaakt hebben?
Ik denk persoonlijk dat als je het niet vast maakt, dat hij er ook mee aan de haal gaat net als met het lakentje. (overigens wel koddig gezicht, zie het zo vor me :D)
Ga op je gevoel af, en kijk het even aan.

Succes

mijn gevoel zegt de achterkant in stoppen, en de rest niet, dus denk dat ik dat doe. Je hoort namelijk ook best vaak dat als een kindje met een deken/dekbed, zich naar het voeteneinde in bed bweegt, hij of zij dat altijd boven op het dekentje/dekbed doet, en ik denk dat ik het morgen middag maar even ga proberen!!
Wel fijn dat je het gevoel begrijpt!! Soms voel ik me echt een miep daarin!

liefs woezel

aaah nee dat hoeft helemaal niet. Het is goed om bezorgd te zijn, dat is geen slecht teken! Overbezorgd is wat anders Laat je het even weten hoe het gegaan is.

Greetzzz

ja laat het zeker weten hoe het gegaan is!! Overbezorgd zij is idd niet goed, en alhoewel ik daar soms mezelf daar wel van verdenk, moet ik zeggen dat het tot nu toe nog mee valt!! hahahahaha

liefs woezel

Hier heeft Seth nog geen dekbedje, maar een dekbedhoes, met een dekentje erin en die heb ik alleen aan de onderkant opgemaakt.
Volgens mij vindt hij het prettig om het over zich heel te hebben.
En hij heeft echt nog NOOIT met zijn hoofd eronder gelegen. Wel hebben we hem een tijd lang met zijn hoofd op zijn voeteneind gevonden, mar gewoon de deken aan de kant, of onder hem.

Het dekentje is niet super warm, dus heeft hij ook een slaapzakje aan (hij ligt nog in zijn ledikant).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@lalala ja dat hoor ik dus ook vaker dat kinderen er nooit onder komen, maar eigenlijk altijd er op!

Heb het bed opgemaakt, en alleen de achterkant goed ingestopt, en hij mag heel erg zijn best doen om dat los te krijgen!!
HEb ee zomerslaapzak klaar gelegd om het uit bed klimmen te voorkomen, en ook nog een beetje om de overgang slaapzak/dekbed kleiner te maken. Hij zit nu aan zijn brood , en gaat er denk ik zo over een 15 minuten er in!
Ben benieuwd!! Op een dergelijk moment had ik eigenlijk wel een babyfoon met camera gewild, gewoon om te kijken wat hij er mee doet, maar goed, heb die niet, dus zet de baby foon maar even flink hard!

liefs woezel

De achterkant ingestopt en een klein deel van de zijkanten aan de onderkant. Verder ligt het gewoon lekker losjes over hem heen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek, zo heb ik het ook bij Bo gedaan!

Na een half uur wezen kijken, toen lag hij opgekruld bij het hoodeinde, en het dekbed lag nog op zijn plek, zonder Bo er onder!! Hahahahaha, heb hem er weer lekker onder gelegd, en meneer sliep zo verder. Ben benieuwd hoe hij er straks bij ligt wanneer hij wakker wordt!

liefs woezel

En?

Groetjes,
M

Hij werd na 2,5 uur slapen wakker,en lag voor een klein deel er nog onder, maar voornamelijk toch bij het hoofdeinde!!
Toen ik hem er uit haalde en de slaapzak uit, vroeg ik hem of hij het leuk vond onder een dekbed, ja zei hij!! Hij wilde er meteen weer onder! Dus met de pyama aan er onder , en hij liet duidelijk zien dat hij heel goed weet hoe hij er netjes onder moet gaan liggen uit zich zelf wanneer hij bij het hofdeindezat. Dus dat zit wel snor!!

liefs woezel

Toppiej!!!

Goed zo!

Groetjes,
M

Leuk hé…

Jurian slaapt er sinds een week ook onder. Hij vind het helemaal leuk… Ik heb hem bij Ikea gekocht maar vind het niet super dik? Hema wel?

@Mini boy, hij is niet super dik, maar je kunt het wel vergelijken met een normaal dekbed voor ons zeg maar. Dus hij is niet echt dun.

liefs woezel