Dekbedje voor ledikant 11mnd

hallo
mijn vriendin heeft een kindje van 11mnd en slaapt vanaf de geboore bij hun in bed en nu ook onder de dekends enzo
overdag slaapt hij wel in zijn eigen bed en nu wilt ze voor hem een eigen ledikant dekbed gaan kopen ik vroeg haar of ze niet goed wijs was en dat dat helemaal niet mag.
ze zei hier op ja hij is het zo gewend en een slaapzak heeft hij al aan maar hij wilt gewoon een dekbed deken haalt hij weg.

wat vinden jullie hier van?

[img]http://lb1f.lilypie.com/i05up1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Tip waar je vriendin mogelijk iets aan heeft: een ledikantdekentje in een dekbedovertrekje.

Dan heb je toch het idee van een dekbedje en het is wel veilig.

Mijn moeder had voor het ledikantje van onze meiden dekbedovertrekjes gemaakt en ik had daar het ledikantdekentje in. Nooit gedoe met losse lakentjes en dekentjes.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik ben er ook wat huiverig voor. Ik wacht wel totdat hij 2 jaar is (is de norm toch, zo uit mijn hoofd?)

Het kan toch zijn dat ze er per ongeluk onder terecht komen en geen lucht krijgen… Aan de andere kant, veel boekjes lezen geeft ook angst. Mijn knul gaat zijn bedje in ieder geval helemaal door 's nachts en ik wacht dus wel.

Vind het allemaal toch al zo snel gaan!

Groetjes, Jol

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat Sje als tip geeft doen wij ook al heel lang … ideaal… zo ligt het altijd glad en netjes en misschien nog wel veiliger ook want je kan niet laken of deken apart over je heen krijgen…

Volgens onze kraamhulpen destijds was het een prima en veilige manier van toedekken. Ideaal! Dus ik heb onze meiden altijd met een gerust hart zo in bedje gelegd.

Ze zijn nu 5 en 6 en nog steeds gebruik ik een ledikantdeken in een dekbedovertrek op hun gewone grote bedden. Bijv. als het straks lente/zomer wordt, dan is een dekbed te warm voor ze. Helemaal geen dekbed in de hoes is te koud, dus een ledikantdekentje overdwars in het dekbedovertrek is dan een prima tussenoplossing.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Jan 2010 20:15:27

heej
bedankt voor de tips ik zal het tegen haar zeggen
maar julie doen dan alleen een deken er in en geen lakentje toch?
en gebruiken gewoon een ledikant hoeslaken.

zijn er mensen die wel een dekbed hebben gebruikt?

[img]http://lb1f.lilypie.com/i05up1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Nee geen lakentje natuurlijk. Alleen ledikantedeken in dekbedovertrekje

Groetekes, Sje

Ik heb idd ook een ledikantdeken in de hoes gedaan, Onze dochter zet haar hele bed op de kop. Kan haar nog zo strak in stoppen, vind haar de andere morgen anders dan dat ik haar had neergelegd.
Omdat Marrit zo druk is in bed had ze vaak het laken over het gezicht en de dekens ergens onder in bed. Voor de zomer geen probleem…maar nu met de winter is het toch wel lekker dat ze warm ligt.
Dus een hoes gekocht 120 bij 60 bij de Hema! Nu ligt ze in ieder geval warm. En ze blijft nu mooier in bed liggen.

En dekbed kan wel als ze van het ledikant naar een “echt” bed toe gaan.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers