Dekbedje instoppen?

Ik zat net even te kijken naar de dekbedovertrekjes die ik voor Eva heb. Wij hebben alles gekocht bij IKEA. Het bedje is de Minnen, dat 135 cm lang is en 80 cm breed. Dit is stand 1, uiteindelijk kun je het bed uitschuiven tot 206 cm. Nu is dat bedje een iets afwijkende maat volgens mij, dus ik denk dat wij de matrashoezen en de dekbedhoezen ook bij IKEA moeten kopen. Nu heb ik 3 hoesjes voor een ledikant (die had ik nog liggen), die zijn 125 cm lang en 110 cm breed. Zo lang zijn ook de dekbedjes zelf bij de IKEA. Anders krijg je meteen dekbedje van 200 cm lang en dan verzuipt Eva erin. Dat past ook niet in het bedje. Op zich kan ik dat er dan wel in leggen, alleen dan past het niet helemaal tot bovenaan toe. Er valt dan ook niets in te stoppen. Maar moet dat wel bij een kinderdekbed? Of laat je dat er gewoon los op liggen? Het bed is superleuk, maar achteraf wel een beetje vervelend dat de maten heel anders zijn dan de standaardbedden en hoezen bij bv Prenatal!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Je stopy je eigen dekbed toch ook niet in?? Alleen de instopstrook hooguit en kun je niet een standaard dekbed erover doen? Ik bedoel de braadte zal toch niet verschillen? En 2.06 is voor zweden normaal gezien de mensen daar een beetje aan de lange kant zijn

Groetjes,

Michèle

ik zou alleen de zijkanten instoppen en niet de achterkant.
want mocht ze nou gaan spoken… dan kan ze er in ieder geval aan 2 kanten uit snapje?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik heb gewoon een dekbed voor noah, wat uiteraard VEEEEEEEEL te lang is voor zn meegroeibed, aan de achterkant heb ik hem helemaal ingestopt dus aan de onderkant komt het dekbedje veel uit, maar goed dat maakt niet uit… en aan de zijkanten steekt ie ook wel uit, maar stop hem nooit helemaal in… leg gewoon zn dekbed over hem heen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

De achterkant juist wel Inge daar heb je een opening, anders gaan ze daar in kruipen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

geloof me michelle ik deed dat vroeger altijd, ik trok de zijkanten los en dan was het prima. maar zogauw mijn moeder de onderkant instopte dan ging ik omgekeerd mn bed in (tijdens mn slaap) en kon ik er niet meer aan de achterkant uit…Gevolg: zware paniek en niet meer durven slapen want: ik zat gevangen.
je kunt ook gewoon het dekbedje over dr heen leggen zonder ook maar iets in te stoppen. dat doe ik bij rico als hij geen slaapzak heeft.
doe alleen de stroken idd goed (aan de zijkanten) zodat hij wat warmer ligt maar die trekt hij er zelf weer uit

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Het is ook afhankelijk van het bed. Wij hebben bij Burgherhout een peuterbed gekocht van dat heeft van zichzelf nog een klein beetje opstaande randen. Hoefden we ook geen bedhekken te kopen. Dus dan moet je wel instoppen aan de zijkant denk ik, anders ziet het er vreemd uit. Bij ons staat het bed nog niet, doen we na de vakantie, dus ik weet het ook nog niet precies. Misschien doe ik het wel maar misschien ook niet. Het kan ook warmte stuwend werken of niet? Ik kijk wel even hoe het staat tzt.

In elk geval hebben wij juist gekozen om ons bedje niet bij Ikea te kopen om de reden die je dusaangeeft. Je bent dan ook voor je matras en je beddengoed op de Ikea aangewezen…
Voor jongens hadden ze niet veel naar mijn smaak weet niet hoe het bij meisjes is.

Wel een aparte maat ook 110 bij 125 want de standaardmaat voor een pueterbed is 70 bij 150 en de dekbedden zijn 120 bij 150. Dus de overtrekken ook.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Het stomme is, dat mijn collega al had gezegd dat die maten afwijkend zijn. Maar dit was zo’n leuk bedje! Ik vind het op zich niet erg dat ik dan alles daar moet kopen, want wij slagen daar altijd perfect en ze hebben leuke dieren- en sprookjeshoezen. Ik denk dat we even bij IKEA gaan vragen wat we het beste kunnen doen, want het is niet zo makkelijk. Wij stoppen inderdaad alleen de strook in, de rest hangt los. Maar bij de dekbedjes zit geen strook, dus dan wordt het of een langere kopen of gewoon bovenop haar leggen! Bij IKEA hebben ze allemaal voorbeelden liggen zeg maar, kunnen we even kijken en advies vragen. Koop ik daar ook meteen een zooi beddengoed en klaar is klara dan…hoop ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij stoppen het dekbedje niet in alleen de instopstrook. Nick lag ook altijd overal en nergens in bed maar sinds hij het dekbedje heeft blijft hij netjes op zijn plekje liggen. Ik ga alleen nog kijken naar een wat dunner dekbedje. Die we nu hebben vind ik een beetje te dik…

Groetjes Bianca