Wij hebben een dochter van 16 maand oud
ze ligt nu nog onder een deken
maar vragen ons af
waarneer je ze onder een dekbed mag en kunt leggen
vanaf welke leeftijd hebben jullie het gedaan bij jullie kindje
Dekbed of deken
Officieel 2 jaar maar wij deden het iets eerder met 20 mnd ofzo. Eerst deed ik een dubbele deken in dekbedovetrek. Uiteindelijk ikea dekbedje gekocht. Dit ging prima,
Kijk als je kind geregeld met zn hoofd onder de dekens ligt zou ik het niet doen, maar daar had die van ons geen last van, bleef op zn plek. Je kan nl iets minder strak in stoppen
x Floss
Hier lag ze met een maand of 19 onder een dekbedje… Officieel is het inderdaad vanaf 2 jaar!
Voor onze zoon heb ik nu pas een dekbed gekocht (dus vanaf dat hij 2 was ongeveer), maar hij slaapt er niet onder. Ik leg hem er elke avond lekker onder, maar ik kijk vaak nog even voordat wij naar bed gaan en dan ligt hij er bovenop. Soms ook nog met zijn hoofd naar het voeteneind. Heeft iemand hier nog tips voor? Hij ligt nog wel in het ledikant, dus kan er niet uit of zo, maar als het echt koud wordt, zal hij het op zijn kamer te koud hebben in alleen een slaapzak.
Ons meisje lag met 19 mnd onder een dekbedje.
Daarvoor had ik een ledikantdeken met een lakentje, maar hier bleef Mandy niet onder liggen.
Sinds ze een dekbedje heeft blijft ze hier 9 v/d 10 keer netjes onder liggen.
Dus Mooiw_zoon2010: ik heb geen tips voor je. Kinderen draaien nou eenmaal heel veel in hun slaap, dus dat kun je niet tegenhouden. Maar hoe koud is het op de slaapkamer dan? Want mijn dochter heeft een pyama en winterslaapzak aan, dus dat is geen ramp als ze niet onder het dekbed blijft liggen. Het is op haar kamer 17 graden.
Lindsey kreeg d’r dekbed toen ze bijna 2 was en dat ging eigenlijk gelijk goed.
liefs,
Rinske
Op de slaapkamer van mijn zoontje was het aan het begin van de week (toen het dus 's nachts vroor) maar 9-10 graden. Hoewel ik NOOIT een verwarming aan heb, heb ik het toen maar wel even gedaan. Hij heeft dan wel een dikkere pyjama en winterslaapzak aan, maar voelde nog echt koud aan 's morgens. Hij werd er ook wakker van rond 4.30 uur.