DE verhuizing ;-)

Jaja, wij zijn zondag over gegaan naar ons nieuwe plekje. Wat sleept een mens dan een hoop rotzooi met zich mee zeg! Gosh, en dat zeg ik dus iedere keer als ik ga verhuizen. Ik zeg ook iedere keer weer dat ik nooit weer ga verhuizen, maar jah… Ben bang dat er toch sowieso met een jaar of 2 nog eentje aan zit te komen.

Ik zat er van te voren heel erg over in of Danique het huis wel leuk zou vinden, of ze er wel zou kunnen slapen en of ze haar draai hier wel zou kunnen vinden. Nou, mama heeft het er moeilijker mee dan Danique zelf hoor! Danique slaapt vanaf dag 1 prinsheerlijk, ze is nu eindelijk ook van 2 slaapjes naar 1 lange gegaan. Ze eet goed, drinkt goed en rent de hele dag door het huis. Ze vindt van alles om mee te spelen, vooral de pannen (die nu onderin de kastjes staan) zijn heel erg interessant. Heb niet echt het idee dat ze papa mist.

Mama daarentegen slaapt erg slecht, je kent het wel. Om 12 uur je bed in gaan omdat je zo vreselijk moe bent, maar dan toch pas rond half 3 in slaap vallen. De avonden zijn lang, Danique gaat rond half 8 op bed. En daar zit je dan alleen op de bank. Hier en daar wat opruimen, een wasje draaien, de afwas doen, stofzuigen en dan? Filmpjes interesseren me niet als ik alleen ben, samen kijken is veel leuker. Series, moah… Goede tijden, maar daar houdt het ook mee op. Gelukkig heb ik sinds gisteren weer internet, dat scheelt ook een bult. Die dongel van de KPN, wat een uitvinding

Dit weekend gaat Danique naar haar papa, en ik zie er nu al tegenop! Wat moet ik in hemelsnaam het hele weekend uitvreten…? Heb een hele planning gemaakt, zodat ik me niet hoef te vervelen. Vanavond is al gevuld, waarschijnlijk ga ik met een vriendin biljarten. Morgenmiddag ga ik met mijn moeder even stadten, kan wel wat nieuws gebruiken. Morgenavond moet ik werken… En dan die heeeele lange zondag. Kan Danique pas rond 7 uur ophalen, dus in die tussentijd…? Denk dat ik maar wat spijkers en een hamer ga kopen, zodat ik foto’s van Danique op kan hangen. Misschien mijn bed (weer) verschonen? En Danique haar bedje (weer)?

En dan zegt mijn moeder, zoek een hobby… Mjah, maar echt creatief ben ik niet. Foto’s maken vind ik leuk, en ze dan leuk in plakken. Maar heb hier zelf geen printer, dus ben altijd afhankelijk van of de Hema, of mijn broer. Nu moet ik nog bezig met Danique haar fotoboeken, want die heb ik natuurlijk mee. Danique haar papa heeft nu geen foto’s meer, dus daar zou ik een fotoboek voor in elkaar flanzen. Misschien dan dat eerst maar?

Nou jah, tot zo ver een kort verslagje van onze eerste week samen. Ik vind dat we het zo gek nog niet doen. Als het goed gaat met Danique, gaat het ook goed met mama. Zij heeft mij, en ik heb (gelukkig!) haar.

Gewijzigd door - MamaDanique op 22 Jan 2010 13:40:48

Hihihihi, moest wel lachen omdat je denkt dit weekend WEER de bedden te gaan verschonen. Heb je dat al vaak gedaan? Hahaha! Het is logisch dat je je draai moet vinden, er is veel gebeurd natuurlijk. Ik vind dat je een supergezellig weekend voor de boeg hebt hoor, met je vriendin en moeder! Toen ik nog alleen was, vond ik het juist ook wel lekker. Ik kon doen waar ik zin in had en vermaakte me goed met lezen, internetten, shoppen met vriendinnen, op bezoek gaan bij mijn ouders etc. Je moet er wel aan wennen dat Danique in één keer weg is. Is dat elke week of om de week? Maar straks wordt het voorjaar joh en kun je misschien met een vriendin lekker een keer naar het zwembad ofzo? Ik heb ook geen hobbie in de zin van: ‘Ik hou van postzegels sparen en ben daar uren mee zoet’. Toch vliegt de tijd voorbij. Voor je het weet geniet je ook wel van die vrije tijd joh enne…als je je verveelt, mag je hier de bedden komen verschonen. Daar heb ik een SCHURFTHEKEL aan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh meid alle begin is moeilijk maar geloof me het went en voor je het weet geniet je dat je baas over de afstandsbediening bent, dat je kan doen wat jij wilt en dat jij je eigen leven hebt. Je moet je draai nog even vinden.

Groetjes,

Michèle

Hmjah, had Danique haar ‘vieze’ beddegoed meegenomen hierheen, zodat ze haar eigen geurtje bij zich zou hebben als ze ging slapen… Dus die heb ik woensdag verschoond, toen het ernaar uit zag dat ze gewoon lekker kon slapen. Om de machine vol te krijgen mijn eigen bed ook maar verschoond. Maar om het dan nu zondag weer te gaan doen… Is misschien ietsje overdreven. Ik vind bedden verschonen niet zo’n ramp, vooral omdat ik ook weet dat ik dan s’avonds lekker in een schoon bed kan kruipen, heerlijk.

En natuurlijk, het is een kwestie van mijn draai vinden. Had nog wat boekenbonnen liggen, dus heb van de week al twee dikke pillen gehaald van Karin Slaughter. Mag graag lezen. En wie weet, vliegt het weekend voorbij, maar toch… Gelukkig gaat ze maar 1 x in de twee weken een weekendje weg.

En ben sowieso al van plan om eens wat vaker met Danique te gaan zwemmen, zou gaan babyzwemmen met haar toen ze net geboren was. Maar ivm het ruisje raadde de kinderarts het me af. En na die tijd nooit weer begonnen. In november zijn we naar Groningen geweest, en toen zeiden ze dat we best konden zwemmen. Maar in de tussentijd is er zoveel drukte geweest… Volgende week maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Verder kan ik hier echt heerlijk met haar wandelen, mijn ouders wonen ongeveer een half uurtje hier vandaan, lopend. Dus dat is een leuke wandeling. Daar even wat eten en drinken en dan weer terug naar ons eigen huissie.

Oh en Michèle, dat baas over de afstandsbediening… Heerlijk, daar geniet ik nu al van Geen voetbalprogramma’s meer, geen saaie mannen die over voetbal praten en geen gezap door de teletekst pagina’s voor het laatste nieuws over voetbal. Haha

Gewijzigd door - MamaDanique op 22 Jan 2010 14:28:38

Zie je wel dat je de voordelen al ziet

Groetjes,

Michèle

haha, WEER de bedden verschonen?

meid wat moedig van je!
ik ben trots op jou en dat weet je. supergoed hoe je het doet en ik kan er echt inkomen hoe je je moet voelen.
hoe reageerde je ex op je definitieve vertrek?
hielp ie mee of hoe ging dat in zijn werk?
weet je meid,
jij zit nu alleen met danique en je voelt je nu rot en alleen,
geef jezelf de tijd om te wennen.
een hobbie zoeken…tja kan leuk zijn
dat geld zelfs voor mij, want ik woon gewoon samen en voel me toch regelmatig alleen. ken verdern iet echt mensen met kinderen en dan mis je toch iets op de een of andere manier.
nu moet jij het helemaal in je eentje zien te rooien…ik denk dat ik gek geworden zou zijn die eerste dagen.
petje af meid!
hopelijk wen je er snel aan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Fijn dat de verhuizing achter de rug is. Maar inderdaad het is wel anders, vooral als Danique in bed ligt of bij haar papa is. Dat is weer even nieuw ritme zoeken en een nieuw eigen leven opbouwen.

Alle succes, sterkte en liefs voor jullie tweetjes!

Groetekes, Sje

Jij gaat het wel redden meid

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Goed bezig! Fijn dat Danique het zo goed doet, dat scheelt natuurlijk al zo ontzettend veel. En dat nieuwe ritme en Danique die dan een weekend weg is: geef je eraan over en probeer ook te genieten van de tijd voor jezelf. Daar ga je vanzelf ingroeien, dat komt helemaal goed. Sterkte en veel plezier met je meissie in jullie nieuwe stekkie!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh ja misschien wil je het niet horen, maar met danique naar pappa kun jij uitslapen enne denk dat je dat ook wel fijn vind na je werk

Groetjes,

Michèle

Ben trots op je …

Ook van my kryg je een waar compliment: Super meiddd!
Wees trots op jezelf, je doet het prima zo!
Niemand verwacht van je dat je meteen een nieuwe hobby hebt of dat je weet wat je met al die ‘extra’ tijd moet doen!
Ga maar eens eerst even op je gemak wennen & alles lekker laten bezinken, want het is allemaal genoeg geweest wat er op je dak lag!

En die boeken, waarschijnlijk heb je die binnen een maand uit!
Ik moet voor school nog een boek lezen over markante levensgebeurtenissen?!
Dus als het over een ingrijpens iets gaat, mag je mijn boekverslag wel overnemen!? hahaha, want kheb er geen tijd voor, nu wij moeten klussen & verhuizen! hahaha

Neehoorr …
Lekker shoppen morgen, en dan neem je vast weer iets mee voor je kleine meid!
Komt allemaal wel goed.

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Wat fijn dat je nu eindelijk in je neuwe huisje zit en dat danique haar draai daar gevonden heeft. Denk dat je je weekend zo redlijk ingepland hebt toch? Snap heel goed dat je het moeilijk vind om Danique niet bij je te hebben. zou idd zorgen voor een aantal afspraken met familie/vrienden als ze er niet is. Zo voorkom je dat je het hele weekend gaat lopen kniezen. Maar gun jezelf ook de tijd om tot rust te komen en je verdriet toe te laten. Want dat zal nu best wel naar boven komen nu alles geregeld is. Ik weet dat het natuurlijk geen vergelijking is met jouw situatie maar ik weet nog goed dat ik op me eigen ging en me eigen ook stierlijk verveelde op avonden dat ik geen afspraken had maar dat wendde vanzelf en op den duur vond ik het zelfs heerlijk om 's avonds alleen thuis te zijn. Zit er bij jou in de buurt een bieb? Dan zou je misschien daar lid van kunnen worden is vrij voordelig als je graag leest. Kan danique ook gelijk lid worden(gratis voor kinderen) en kun je voor haar ook gelijk leuke boekjes lenen. Scheelt je flink in je potemonnee en is gelijk een leuk uitstapje voor haar.
En voor de rst kun je natuurlijk gezellig kletsen met ons op ikkeben.

groetjes Ramona

Nou gelukkig is het weekend bijna voorbij en duurt het nog maar even voordat ik Danique op kan halen. Nog 2 uurtjes en dan heb ik haar weer bij me. Op zich viel het weekend me niet eens tegen, was wel een goed idee om het gewoon helemaal vol te proppen met activiteiten. Heb geen eens tijd gehad om me te vervelen! (Lees: geen bedden verschoond dus…)

@ Inge, ik heb het grootste deel van de verhuizing zelf gedaan. Meneer heeft alleen 2 kasten uit elkaar gehaald en samen met mij naar beneden gesjouwd. Maakt ook niet uit, zo kon ik zelf bepalen wat ik mee wilde en wat niet En ik kan je zeggen, het huisje staat aardig vol zo… Haha Hij is wel de eerste avond dat we hier waren, bij me gebleven totdat Danique sliep. Zat daar best over in, er stond me nog iets bij van een rampzalig weekendje Landall Green

@Preciousbaby, die boeken, zit daar maar niet over in… Had er eentje van Kluun, en die was dezelfde dag al uit… En die andere van Karin Slaughter ben ik nog niet in begonnen, maar ben bang dat die deze week ook nog wel uit komt. Als ik eenmaal in een boek zit, moet ie ook uit. Dan kan ik hem niet wegleggen…

@Ramona, er zit hier vlak achter ons huis een bibliotheek. Maar de ellende met mij is dat als ik een boek lees, dan wil ik het ook hebben. Gekke tik van me, maar vind het zo leuk staan op mijn boekenplank

Al met al valt het me niks tegen, misschien waren we er ook wel aan toe. Omdat het gewoon zo lang heeft geduurd. We zijn er naar toe geleefd, zeg maar. Zal hier de boel nog even stofzuigen en zorgen dat alles netjes is voordat Danique hier komt. Kan ze weer naar hartelust overal een bende van maken

Wat fijn dat het je toch is meegevallen. Heerlijk zeker om haar weer in je armen te sluiten? Goed gedaan, de kop is eraf.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

He fijn dat het meegevallen is Jolan. Het is zo’n domper als meteen het eerste weekend als een fiasco is zeg maar enne als het goed is dan heb je nu Danique weer thuis.

Enne fijn dat ie zo behulpzaam is zeg… zucht

Oh ja als je graag leest en je wilt toch alles zelf hebben (ik ben ook zo’n muts) waarom wordt je dan geen lid van de ECI?? Ik ben nu vijf jaar lid en ik heb er van alles gekocht en heb er ook veel bespaard.

Groetjes,

Michèle

Nou, mien popke ligt lekker in bed te slapen. Heb zelf net even lekkele tomatiesoep gemaakt (à la Bertje Visscher) en de rotzooi van Danique weer opgeruimd. Het was allemaal goed gegaan het weekend, ze heeft goed geslapen en gegeten. Dus dat scheelt dan alweer.

Hey Michèle, bij ECI moet je toch een bepaald aantal boeken per periode afnemen of zo? Das dan weer jammer, want als je nou een poosje hebt dat er bijna geen mooie boeken uitkomen… Zal eens even koekeloeren hoe dat precies zit bij de ECI.

Fijn dat het goed gegaan is van het weekend en nou lekker gaan genieten met je kleine meid.

Groetjes Ramona

Ik was ook lid van de ECI en weet dus ook hoe en wat. Je moet elk kwartaal iets kopen (boek, cd, dvd, etc.). En verder niets. Maar qua prijs viel het me tegen. Ik was al 8 jaar lid, maar toch…de kosten van het boek + verzendkosten maakten dat ik het net zo goed in de winkel had kunnen kopen, dan was het goedkoper geweest. Dus ben per deze maand niet langer lid.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Das niet meer, je moet nu 4 bestellingen per jaar doen maar ze hoeven niet per kwartaal. Dus als er een keer niks is dan hoef je niet te bestellen.

En ik koop ook van alles voor Morgan, kinderboeken, DVD’s, cd’s. En ik moet zeggen ik vind het wel meevallen, maar ja ieder zijn ding, als ik in de V&D een boek koop ben ik soms duurder uit en soms niet.

Groetjes,

Michèle