De tripp trapp / stokke kinderstoel

Wie kent hem? Wie heeft hem?

er zit een zitverkleiner op … maar nu zag ik ook dat je er een tuigje bij kan kopen (hebben ze mij in winkel nooit verteld). Is dit van belang? Of zonder net zo goed? tuigje kost nl wel 30 euro… (jajaja weet dat het beste het belangrijkste is en het geld niet … maar toch wil even info voor ik iets onnutigs koop!)

Wie heeft er ervaring mee?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb niet de echte triptrap maar de veel goedkopere versie van Maxi-Cosi. En die ziet er nog veel leuker uit ook. We hadden in die kinderstoel gewoon een universeel tuigje. Die dingen kosten een paar euro.

Groetekes, Sje

Ik heb ook een goedkopere variant van de triptrap, en daar zit al een tuigje bij. Joey kan er voorlopig nog niet in, maar van de kindjes op mijn werk weet ik dat een universeel tuigje, voor een paar euro bij prenatal, net zo goed is.

Groetjes Anouk

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben de tripp trapp (maar dat weet je al). Dat tuigje hebben we erbij gekocht, vooral voor straks als de stoelverkleiner eruit kan en hij dus zonder dat ding op de stoel zit. Dan zit hij behoorlijk onbeschermd namelijk. Nu gebruiken we hem dus nog niet.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben de tripp trapp ook en hij bevalt prima. Ik persoonlijk vind het wel jammer dat er geen blad voor zit. Ja, je schuift hem natuurlijk aan tafel, maar die kleine van mij duwt zich gewoon met zijn voeten af naar achteren.
Daarmee op je andere vraag antwoordend: dat tuigje bevalt ook heel goed, ik kan echt niet zonder. Mijn zoontje is zo beweeglijk als wat en staat gewoon op in die stoel, haha!
Ik weet niet of andere tuigjes ook op de tripp trapp passen, als dat zo is, zou ik daar voor gaan want als ik dat had geweten had ik het ook gedaan.

Groetjes van Christa

Bedankt voor jullie reacties… ga eens kijken bij prenatal. Vandaag heeft hij voor het eerst in de stoel zijn groente op… ging redelijk goed. Mag natuurlijk nog niet zolang en nu zat hij met sjaal vast (mmm niet echt de optie om elke keer te doen)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij zijn ook erg enthousiast over deze stoel. Niet kapot te krijgen makkelijk in gebruik. Alleen jammer dat er geen standaard tafelblad bij de Tripp Trapp zit. echter dat is nu ook weer het mooie van deze stoel, hij kan aan tafel. Tip voor als je overweegt er 1 aan te schaffen. Ze zijn nogal aan de prijs. Marktplaats is een goede optie en als je hem nieuw wil de aanbiedingen afgaan. Hier houden ze deze voor je bij http://www.stokke-kinderstoel.nl

Gewijzigd door - Sanne-mama op 04 Apr 2010 20:19:20

Hoihoi,

Ben ook super blij met de tripp trapp ideaal ding lekker makkelijk en zelf kan ik er ook gebruik van maken :smiley:
Wij hebben een tafelblad gekocth voor de tripp trapp (ook wel playtray genoemd)
Bij bevestigen daarvan beschadigd je beugel van de tripp trapp. De playtray kan je makkerlijk op/af zetten. Omdat de beugel iets beschdigd heb ik deze verwijderd.
De playtray heeft ook een riempje voor tussen de benen.
Ik heb er een tuigje bij gekocht omdat Jony uit de stoel klom en de tafel op kroop. Het tuigje verkomt (zonder riempje tussen de benen) niet dat je kleine uk uit de stoel valt, want dit kan wel gebeuren.
Ik hoop voor je dat je hier wat aan hebt.

Greetzz Cora

Wij hebben een kinderstoel van Bambino. Bevalt hier erg goed, er zit een blad voor en een riempje bij.
Ik vind persoonlijk het zitgedeelte van de tripp trap maar smal. Het is maar een klein plankje.

Wij hebben ook de Playtray. Prima tafelblad, kan ook op de tripp trapp als de beugel erop zit.

Ideaal voor als onze kleine bv. in de keuken me zit te kijken tijdens het koken. Kan hij lekker meekliederen en proeven op zijn blad

quote:
Wij hebben een tafelblad gekocth voor de tripp trapp (ook wel playtray genoemd) [...] Ik hoop voor je dat je hier wat aan hebt. Greetzz Cora

Is die Playtray Tripp Trapp nog ergens te krijgen? Op marktplaats zijn ze steeds zo snel weg, en de webwinkels die ik kan vinden hebben ze niet op voorraad!

Hoi Sanneke,

Naar mijn weten is de playtray nog gewoon te bestellen op: http://www.4smallones.nl/ned/ Heb je het daar geprobeerd?

Greetzz Cora

Hoi,
Wij hebben voor beide dametjes de tripp-trapp, maar tweedehands via marktplaats gekocht. Kussentjes netjes geassen en als nieuw hoor! Ik heb geen tuigje, gewoon die verkleiner erop bij Neeltje en Minke zit al een half jaar los erop, klimt er ook zelf op en af. Ik vind het fijne stoelen omdat ze niet makkelijk omvallen ( heel handig met een klimgeit als Minke ).

groetjes!

Zie nu pas dat het een oude topic was, oeps sorry

Ik heb een trip trap gekocht maar nu blijkt dat onze eettafel aan de hoge kant is. Ik overweeg dus om een playtray aan te schaffen. Ik vraag me alleen af of de verf van de stoel (ik heb een grijze trip trap) door het opzetten en afhalen van de playtray niet beschadigd. Hebben anderen hier ervaring mee?

Gewijzigd door - Lilla op 25 May 2011 21:29:52

hahaha we zijn toch soms wel beetje verschillend bakmama…

Wij zijn er reuze blij mee… hebben de zwarte. Nu bijna 3 jaar in gebruik en nog niks geen verf nodig hoor… Elke dag lekker de doek erover als hij vies, en verder geen schoentjes aan in de kinderstoel blablablabla…

Mijn zus heeft de witte en die ziet er echt niet meer uit … maar is dan ook niet zuinig op haar spullen…

Wij hebben er tegenwoordig 2 in omloop, en beide zien er nog als nieuw uit! Zelfs met schoenen aan op de stoel, want daar zou ik niet eens aan denken om die uit te doen
Ik meende dat de playtray gewoon op tafel ligt, maar ik heb dan vast iets anders in gedachten!

Wij hebben er ook twee, twee witte omdat ik andere kleuren lelijk vond in ons huis. Maar ik ben bang dat de verf er wel binnen een paar jaar af is hoor…Dat schijnt bij de witte het ergste te zijn…helaas. Maar dan verven we 'm gewoon even. Ik vind de stoelen ideaal. Max heeft een soort beugel aan de voorkant en Eva zit er los op, die klimt er zo op en af. Ze is 1x gevallen, maar het gaat eigenlijk altijd prima. Fijne dingen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wij hebben ook de Triptrap en ik ben er juist heel blij mee. Vind het erg makkelijk dat je hem zo aan tafel kunt schuiven ipv dat je zo’n groot ding tegen je tafel hebt staan. Wij hebben een bruine en er is nog geen verf af. Toen Tim kleiner was een beugel ervoor en nu kan hij er zelf op en af.

Groetjes,
Sandra

Wij hebben ook de tripp trapp en vinden het een super fijne stoel.
We hebben een naturel kleur en totaal geen last ervan dat ie kaal wordt of wat dan ook, we hebben later een play tray blad gekocht ideaal ervoor.
Op de zit vlak hebben we geen last van kale plekken of zo maar ik heb toen een kussensetje gekocht, het zit lekker zacht en je stoel blijf netjes.

Groetjes andrea