De tent is hier te klein

hoi hoi,

damian is nu 17 maanden en wilt sinds een paar dagen geen warm eten…hij neemt 2 happen en wijst dan al de keuken in voor een toetje,gister liet ik hem wachten totdat wij ook klaar waren met eten maar de tent was te klein hier…Heb wel voet bij stuk gehouden maar het was alles behalve gezellig. Nu net deed hij het weer en ik zei dat hij moest eten en dan een toetje kreeg,uiteraard weer gekrijs. Hij wilde niet eten en heb hem ook geen toetje gegeven…Heb het idee dat hij niet wilt eten omdat hij toch nog wel een toetje krijgt.
Maar al met al is hij helemaal intopvorm de laatste week. Alles is NEE en anders gaat hij op de grond gek liggen doen.Probeer het zoveel mogelijk te negeren maar in de winkel of op visite schaam ik me dood.

Help ik weet het niet meer…doe ik hier wel goed aan.

Groetjes Deborah

Toverwoord: negeren!

Etenstijd is etenstijd. Wil hij niet eten, jammer dan. Bij ons geldt ook “niet eten, geen toetje!”.

Blijf consequent. Je zult zien dat-ie over een aantal dagen door heeft dat er met mama niet te sollen is en dat hij zich maar beter kan gedragen tijdens het eten.

Dus ook al is de tent te klein: jij bent de baas! Dan maar een paar dagen een hel aan tafel, maar het is wel de beste manier om te laten merken dat hij de regie niet over kan nemen in huis.

Dus antwoord op je vraag: ja je doet hier wel goed aan! Je bent goed bezig. Echt! Hou vol meissie! Echt doen hoor. En als je het even niet ziet zitten kom hier maar tegen ons aan zeuren.
En schaam je vooral niet in het openbaar met die kleine hooligan, want er zijn zat mensen die ooit met hun kinderen precies hetzelfde doorgemaakt hebben. Blijf dat onuitstaanbare gedrag in winkelen en op visite negeren maar corrigeer wel als hij het echt te bont maakt. Kijk, hij moet als je op visite bent niet in de gordijnen gaan hangen bijvoorbeeld. Dan verdient-ie wel degelijk straf.

Zorg ook dat je iets van een strafhoekje of strafstoeltje hebt ofzo en zet hem daar op als hij zo onuitstaanbaar is. Zeg hem dat-ie daar na moet gaan denken. Na een paar minuten naar hem toe gaan, jouw ogen op zijn ooghoogte en nogmaals uitleggen waarom hij op dat strafplekje zit en dat je dat niet meer accepteert dat-ie zich zo gedraagt. Laat hem sorry zeggen (ook net zolang volhouden tot-ie het ook echt zegt!) en dan mag-ie van dat strafplekje af.

Doet-ie weer iets stouts wat niet door de beugel kan, zelfde verhaal! Zullen dagen bij zitten dat-ie wel 20x op dat strafplekje zit, maar je zult merken dat dat in de loop der tijd minder wordt omdat die kleine man gaat beseffen dat er met mama niet te sollen is.

Is 17 maanden niet te jong voor zo’n strafplekje? Helemaal niet! Hij heeft door dat-ie mama tot wanhoop kan drijven dus hij heeft ook echt wel door dat mama een tegenaanval in kan zetten.

Groetekes, Sje

Hoi,

Zoals altijd precies zoals Sje zegt. nergeren. Ook in de winkel zoveel mogelijk negeren. Duurt het erg lang dan gewoon zonder iets te zeggen oppakken en in de wagen zetten en hem verder negeren,
En voor een strafhoekje vind ik hem niet te jong. Als hij je zo kunnen manipuleren zijn ze ook gevoelig voor straf.

Succes met deze periode.

groetjes

lon106

hey sje,

fijn om te horen dat ik toch op de goeie weg ben…dat strafhoekje zijn we ook mee bezig maar hij komt er telkens uit en staat gewoon te lachen,ik zet hem terug zonder iets te zeggen (gezien in de nanny) maar hij ziet het als een spel…Terwijl we echt serieus blijven…Op dit moment staat hij er weer,aangezien hij mijn man in zijn gezicht beet.Maar hij lacht en komt er net zo hard weer aan.

Blijven terugzetten, net zolang daarmee doorgaan tot hij blijft staan zolang als jullie dat willen. Zet desnoods een kookwekker en zeg dat hij moet blijven staan tot de wekker gaat en dat je dan met hem komt praten over wat hij voor stouts gedaan heeft.

Grote kans dat-ie dat met die wekker ook als een spelletje ziet, maar zorgt er mogelijk voor dat-ie meteen de eerste keer goed op dat strafplekje blijft staan en dat jullie de sanctie op de goede manier af kunnen handelen t/m uitleg over de straf en sorry zeggen.

Hou je ons op de hoogte hoe het gaat de komende dagen?

Groetekes, Sje

nou hij is na heel vaak terug gezet te zijn blijven staan in de hoek…Toen papa bij hem kwam gaf hij heel schuldbewust een kusje en een knuffel.
We gaan ons best doen de komende dagen,onze hooligan ligt nu heerlijk te slapen.
Jullie horen het nog

En wat zijn ze dan superschattig als ze liggen te slapen he?! Dan kun je je bijna niet voorstellen wat voor hooligan hij daarstraks geweest is!

Succes met de pittige kleine man.

Groetekes, Sje

Zo te horen valt het met Hylke allemaal reuze mee
Natuurlijk spookt ook hij het een en ander uit,
maar de dingen die ik hier hoor maken wij toch niet mee.

Misschien heeft hij al door dat er niet te sollen valt met pa en ma.
(en met pa minder dan met ma )
Hij zegt veel woorden, maar sorry heb ik nog niet gehoord van hem.
Misschien moeten we dat alvast gaan oefenen

M.

hehe,
vandaag een heerlijke dagje met mijn ventje gehad…
Ondanks dat hij doodmoe was na een slechte nacht (veel jeuk van eczeem)
is hij erg lief geweest en als hij iets deed wat niet mocht en ik waarschuwde hem was dat genoeg.Hij heeft zelfs niet in de hoek gestaan.
Ook heeft hij vandaag prima gegeten.
Nu hopen dat hij vannacht beter slaapt,aangezien hij vandaag een nieuwe zalf van de dermatoloog heeft gekregen.
Op naar meer van deze dagen.
Hou jullie op de hoogte

nou het in de hoek staat helpt redelijk,hij komt er eerst wel tig keer uit en lacht zich een eind in de rondte maar uiteindelijk is hij rustig en komt sorry zeggen…
Het is weer wat rustiger in huis GELUKKIG !!!

Goed bezig!

Groetekes, Sje