De sint op het kdv!

Vandaag was het zover, sinterklaas op het kdv van Bo. Het was zowieso de vuurdoop omdat bo weer voor het eerst na al dat gedoe met zijn oortjes naar het kdv ging. Ik was toch ergens bang dat hij weer erg huilerig zou zijn, ondanks dat hij thuis weer helemaal de oude was! Gelukkig was ik bang voor niks, want Bo was heel goed te pas daar!! Ik had hem een shirtje aangedaan waar hulp piet op stond, en een pieten muts natuurlijk!! Vanmorgen hebben ze pieten gym gedaan en hij heeft daar ook een diploma voor gekrgeen!! Een speciaal pieten diploma!!! HIj was glansrijk geslaagd , hij kan vanaf nu op daken klimmen, als de beste pakjes door de schoorsteen doen, van dak tot dak sprinken, over de nok van het dak lopen en koprollen!! Hij heeft dus een boel geleerd deze morgen, en ons dak is dus ook voor Bo niet meer veilig!!

Daarna hebben broodjes knak worst gegeten wat heerlijk smaakte na al die moielijke inspanningen en als klap op de vuurpijl heeft hij nog een kadootje gekregen (wat het kdv zelf had gekocht , heel lief) en een beste zak met pepernoten, chocolade muntjes, en schuimpjes!! Al met al ene geslaagde dag dus!!

Toen bo thuis kwam wilde hij echter meteen aan de pepernoten, ipv warm eten, wat niet mocht mij!! HIj heeft er 2 gekregen, wat hij pissig weg gooide want hij wilde de hele zak natuurlijk (hij bijt zich liever zelf ind e buik dan dat hij te geeft) . Prima, als je die twee niet wil, dan niet. Toen in zijn stoel gezet, maar was wel de hele tijd aan het miepen dat hij PEPERS!!! (pepernoten) wilde. Ik duidelijk een apar keer gezegd dat hij dit na het eten mocht en dat hij eerst goed moest gaan eten. Dit drong niet door, totdat ik hem even van de tafel draaide en een minuutje geen aandacht er aan besteede. Toen was het geen PEPERS!!! maar ETEN!!! Dus ik de stoel weer omgedraait, en gezegd, bo ga je nu wel eten? ja, en dat deed hij. Heel goed zelfs!! Alles ging zo goed als schoon op, en zijn vla ook. HIj at also zijn leven er van af hing, want ja, anders kreeg hij geen pepers he!!! Na het eten eerst og een snel buiten gespeeld, in de sneeuw, en nadat we binnen waren heeft ij een deel van het zakje snoep buit gemaakt!! Zo even douchen en dan hup naar bed, want morgen is het wer vroeg dag, want dan mag hij weer naar het kdv!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Oh wat goed zeg. Hier zijn woensdag de pieten geweest en morgan deed met alles mee. Ze zong en danste en was een van de weinige die zo in de feeststemming was. Vandaag hadden de pieten rommel gemaakt en moesten de kindjes alles opruimen en ‘goonmaken’ zoals Morgan dat noemt en hadden ze allemaal wat in hun slof en morgen komt sinterklaas zelf. Ik kan er helaas niet bij zijn maar ik denk dat ze het wel weer naar der zin heeft.

Groetjes,

Michèle

Leuk is dat hè?! Bij Merel stond gisteren op het KDV een grote doos met pepernoten, schuimpjes en mandarijnen. Nou daar was ze dus niet meer bij weg te slaan Gisterenmiddag zijn ze als pietjes gesminckt en hadden ze een pietenmuts gemaakt en zijn ze pepernoten gaan rondbrengen op de andere groepen. Geweldig dat ze het vond. Zo wordt sinterklaas voor ons ook een stuk leuker.

Groetjes Natasja

Leuk dat Sinterklaas vandaag bij jullie op het KDV was. Bij Tim komt sinterklaas morgen. Ben benieuwd hoe Tim het gaat vinden. Alle kindjes die normaal niet op vrijdag komen die mogen morgen komen. Ik zit in de ouderraad, dus mag er de hele ochtend bij zijn. Want ik help ook met pieten sminken enzo. Maar als je niet in de ouderraad zit, dan mag je er niet bij zijn. Alle kindjes gaan ook bij sint op schoot en krijgen een kadootje. Hihi en idd een zak pepernoten. Vorig jaar ging Tim huilen toen hij bij Sint op schoot zat. Maar toen snapte hij er natuurlijk helemaal niks van. Nu herkent hij sint en piet overal en roept dat ook heel blij. Maar goed dat is toch weer anders dan bij Sint op schoot, dus ben benieuwd of hij dat nu wel leuk vind.

Groetjes,
Sandra

@sandra, Bo was helemaal niet bang, maar hij heeft de sint nu al een paar keer in real life gezien natuurlijk, samen met de pieten, en elke keer pepernoten gekregen, dus hij heeft tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad. Hierdoor was hij helemaal niet bang, wat ze op het kdv wel bijzonder vonden. Blijkbaar zijn toch meer kinderen bang voor sinterklaas dan ik dacht.
Maar goed, bo is zowieso niet bang of verlegen aangelegd. Bv bij de intocht van de sint bij mijn ouders. Ze wonen in een klein dorp met ongeveer 700 inwoners. Er wordt daar dus echt de tijd genomen voor elk kind met de intocht, in het dorps cafe. Heel erg leuk. wij waren daar ook, en de hele zaal zat vol met kinderen en ouders (bij elkaar denk ik toch wel al snel 120 personen incl. de kinderen. de sint zat op toneel met de pieten en was aan het praten, maar je raad al wel wie het hoogste wordt had en keihard PIET, PIET riep!! hahahahaha , juist, BO!!! Hij rende keihard (in hoeverre dat kan voor een peuter van zijn leeftijd) naar voren en stond vooraan bij het toneel te schreeuwen!! Iedereen lachen natuurlijk en papa er achter aan, maar kreeg van iedereen te horen, zo die is ook niet verlegen!! Hahahahaha, ik heb geloof ik een kleine aandacht trekker thuis!! hahahahaha

Maar echt, het is zo leuk dat ze zo iets doen op het kdv, wordt daar ook helemaal blij van!! hahahaha

liefs woezel

Super dat Bo het zo naar zijn zin heeft gehad! Die pietendiploma’s heeft Nikki er geloof ik al 10 liggen, die is ze zelf nu al wel beu ! Lisa daarentegen durft niet zo goed in de buurt van sint en piet… Ze roept heel hard “koek” en als piet of sint dan een koek in zijn hand heeft, rent ze er naar toe, rukt het koekje uit de handen en rent weer terug naar papa of mama hahahaha! Ze roept ook wel Klaas! en Piet!, maar ze is nog wat huiverig. Bij het inhalen van sint en piet bij Nikki op school danste ze wel met alles mee, maar op afstand he

Dat klinkt leuk!

Groetjes,
M