De RRR's

Ja jullie weten mijn angst … huilbaby’s. Jurian was het en nu gelukkig nog niks te klagen hoor… Wel soms onrustig maar dat komt echt van zijn darmkrampjes.

Mijn vraag is eigenlijk … gaan alle baby’s na een voeding naar bed? Als Levi bijv. uit bed komt en dan zijn flesje krijgt. Daarna even kroelen en even op de doomooseat (zitzak). Is het dan bij elke voeding de bedoeling dat ze weer gaan slapen. Moet je dag gelijk toepassen of bijv ook één voeding helemaal uit bed laten?

je moet genieten… en levi zijn eigen schema laten maken…ik kreeg ook allemaal weer goeie adviezen die niet van toepassing waren op Emily…

ik heb het met emily over me heen laten komen en mijn meissie is zo relaxed

ik ken natuurlijk geen huilbabies dus daar geen ervaring mee,maar toch er is niet echt een schema voor een baby hij meldt zich wel voor voeding volgens mij geef jij bv of niet?

maar ook kv is tegenwoordig op verzoek en niet meer zo strak

als jij het gevoel hebt , nu is een knuffelmomentje en kroel momentje dan pak die en laat je schema los
Emily ligt hier na de voeding of in de box met veel gedoe om haar heen, of in haar wagentje met wel zeker 1 kind ketend erom heen, die wel zeker 20 keer tegen de wagen aanstoot/ofwel de wagen heen en weer beweegt want dan is baby stil mama…(lees alexander in hulpvaardige bui)
maaar eigenlijk nooit in haar bedje…overdag

emily snurkt overal dwars doorheen en is alleen wakker voor een flesje… dus mischien ben ik een slechte raadgever

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik heb me ook nooit aan een schema gehouden. Had dan ook wel kindjes die heel graag erbij en wakker waren. Sommige baby`s slapen veel, anderen niet en ik vind niet dat je dan volgens een ander schema dan alleen dat van hunzelf kunt leven. Als je mij in bed legt terwijl ik hier helemaal geen zin in heb, ben ik natuurlijk ook niet blij. Dat was en is eigenlijk mijn uitgangspunt. Net zoals voeden op verzoek was dat eigenlijk ook slapen op verzoek. Gauw genoeg zie je daar een patroon in. Maar vooral wat kimmetje al zegt “lekker genieten”!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Heey hallo,

hier wel een schema gehanteerd en werkte prima. De eerste 7 weken gaf ik ook nog borstvoeding en dat deed ik op een schema. Daarna met fles werd dat wel makkelijk omdat je dan kunt zien wat ze binnen krijgen (voor onzekere moeders, zoals ik! handig). Ik heb hier dus nooit aan verzoekjes gedaan. Slapen en voeden doe ik allemaal op schema en mijn kleine is daar nu aan gewend. Het is even volhouden, maar dan, dat vond ik krijg je er wel wat voor terug. Onze kleine in het begin veel huilen en ook ingebakerd gehad. Dus voor mijn idee hadden we echt de 3 RRR nodig. Ook voor mijzelf gaf dat rust. Maar goed, het is voor iedereen anders en de een is daar wat makkelijker in dan de ander. Maar voor ons heeft een schema dus echt goed geholpen. Iedereen weet nu een beetje waar die aan toe is. Verloopt natuurlijk niet altijd feilloos…maar dat zijn nu eenmaal baby’s!

Gr! en succes ermee.

Oh ja, ik heb trouwens het boek van Ria Blom gehanteerd. Daarin staan veel tips.

Oh ja, het ophouden na een voeding is wel afhankelijk van je kleine. Maar in het begin is het voeden even op en weer naar bed. Als ze ouder worden merk je vanzelf dat ze steeds langer op zijn.

Go with the flow! zo deden wij het en dat ging prima! Maar goed hier geen 2de natuurlijk! succes!

Ten eerste; gefeliciteerd met Levi! Door alle gedoe met Neeltje ( zie mijn topics) ben ik helemaal in een soort egocentrische fase waardoor ik dit prachtige nieuws heb gemist!
Wat ik kan zeggen over je vraag; kijk naar je kindje zou ik zeggen, dat heeft hier het beste gewerkt. Neeltje was een veeeel makkelijkere baby dan Minke ( die sliep erg slecht in het begin overdag) en ik kon bij Neeltje vanaf haar geboorte duidelijk merken als ze weer moe werd. Dan legde ik haar meteen in bed of in de wandelwagen als ik net op pad wilde gaan. En dan ging ze ook gewoon slapen . De eerste weken was ze idd alweer moe na even spelen en de fles en toen sliep ze heeel veel. Nu ze 7 maanden is slaapt ze twee-drie keer per dag en nog steeds kan ik het duidelijk merken als ze moe is en dan hop naar bed!

Eigenlijk gaat het heel goed hoor, maar het is gewoon beetje mijn eigen onzekerheid. Mijn gevoel zegt dat ik hem soms wakker moet houden omdat hij anders de nacht bijv. niet goed zou slapen… Maar lees ook vaak dat als ze oververmoeid zijn dat ze dan ook helemaal niet goed slapen. Dus probeer nu gewoon te kijken wat hij zelf aangeeft en daarop in te spelen…

Bedankt voor de tips.

Ik geef geen bv lekker makkelijk de fv. Wat mij al wel veel onzekerheid heeft gescheeld want zou denk anders heel veel met hem aan mijn borst gezeten hebben. Hij heeft nl wel een sterke zuigbehoefte volgens de kraamzuster. Dus meneer ligt regelmatig met speentje in zijn mond…

Bakmama: oef ik schrik wel even. Het is geen ramp om naar osteopaat te gaan, al ben ik nu niet gelijk zo hopeloos en vind ik dat hij veel huilt. Nee hoor. Maar dat van sterrekijkers is dat zo? Levi lag in sterrenkijker houding maar is tijdens het baren gedraait. Geldt dit dan ook? Of is het echt als het als sterrenkijker ter wereld komt zodat het knel heeft gezeten tijdens de uitdrijvingsfase?

bij het begin wilde ik aan de 3 r’s houden tot dat iemand zei…

jij bepaald waneer hij moet slapen, maar als hij nou nog net niet wilt?
(ik haal Demi er uit als ik dacht hij wilt slapen en de boel hij elkaar gilt, dan gaat hij nog even spelen, ongeveer na 10-20 min doe ik hem weer op bed, hij lacht en gaat lekker een middag dutje doen)
jij bepaald waneer hij moet eten (bij ongeveer 3 mnd) maar als hij nou nog even geen trek heeft?
hij geeft echt zelf aan als hij honger of trek heeft (de ochtendpap en avondpap is altijd gelijk aan opstaan en na het badje, brood enz wanneer hij honger heeft

je word er zelf moedeloos van (teminste ik wel)
Wij zijn gelijk van de 3 r’s afgestapt en echt goed gekeken wat Demi wilde en dat ging prima
lekker slapen, lekker eten, lekker spelen en tja, soms om 2 uur een middagdutje de andere keer om 3 uur
hij is nu bijna 8 maanden en we hebben een heel makkelijk kind, dagje pretpark- geen probleem, dagje thuis of op een verjaardag, alles kan

ik heb echt deze tips aangenomen:
GENIET want het gaat veel te snel
LEEF niet zo op de klok, alles gaat vanzelf

(maar als iemand het anders doet is dat ook prima, deel alleen mijn ervaring)

groetjes angelique

Wij hebben wel regelmaat, maar dit door onze zoon laten bepalen. Die is nu 7 mnd en dat gaat prima. Ik denk dat je moet kijken wat het beste bij je (en bovenal je kindje) past.

Succes, want ik ben zelf ook zeer onzeker geweest of het allemaal wel goed was en of ik het wel goed deed enz.

Maar de 3 r’s hebben niets te maken met schema’s op vaste tijden. Het betekend dat je altijd de zelfde volgorde aanhoud. Wij hebben wel heel erg veel gehad aan de 3 r’s maar hebben wel een hele tijd op verzoek gevoed . In het begin sliep en dronk ze alleen maar en hoefde het nog niet maar na een paar maanden hebben wij de 3 r’s wel toegepast.

Mini-boy volgens mij hoef je helemaal niet onzeker te zijn en gaat het heel lekker bij jullie. Geniet lekker van je kleine mannetje. Muriel ging in het begin meestal gelijk na de voeding weer slapen. Ze slapen inderdaad de meeste tijd in het begin. Je zal vanzelf merken dat als hij iets ouder word hij langer wakker zal blijven na de fles.

Idd; de 3 R-en hebben niets met schema’s te maken maar met voorspelbaarheid, regelmaat, op tijd rusten en reinheid ()

@ Bakmama en Mini-Boy: ik geloof wel dat die meneer dat heeft gezegd hoor, dat ALLE sterrenkijkers een verschoven wervel hebben. Maar het is echt niet waar. Jack was een sterrenkijker EN lag in aangezichtshouding. Ik had dus ook een helse bevalling want het was niet gezien en ik had dus eigenlijk een KS moeten hebben maar dat terzijde.
Jack heeft ook flink klem gezeten en is met de pomp gehaald. Hij ontwikkelde al snel een voorkeurshouding, wat je heel vaak ziet bij pomp-verlossingen en bij sterrenkijkertjes. Wij zijn heel vroeg al met fysio begonnen, Jack was toen 8 weken meen ik. Dit omdat hij een lichte afplatting van zijn hoofdje had. Die kinderfysiotherapeute heeft nooit een wervelbeklemming of zo vastgesteld. Jack huilde totaal niet veel en hij sliep gewoon normaal. Op motorisch/lichamelijk vlak is hij juist altijd heel voorlijk geweest. Omrollen, optrekken, zitten, staan en lopen deed hij allemaal ontzettend snel.

Dus: maak je niet druk Mini-Boy, er hoeft helemaal niks aan de hand te zijn!!!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik probeer me ook niet druk te maken maar … als meneer soms een uur huilt denk ik och er zal toch niks zijn. Nu weet ik dat hij ook heel veel last heeft van darmkrampjes… is daarna ook stuk rustiger. Maar wat zijn de duidelijke symptonen van evt vastzittende nekspieren / rugwervels etc.?

quote:
Maar wat zijn de duidelijke symptonen van evt vastzittende nekspieren / rugwervels etc.?

Merel had een voorkeurshouding naar links en kon ook echt niet helemaal op haar rechterwang draaien. Ze kwam maar tot halverwege. Met fysiotherapie is dit goed overgegaan. Welke symptomen er nog meer zijn weet ik niet.

Groetjes Natasja

Ik heb altijd geleerd: luier verwisselen, voeding, slapen.
Dit omdat ze vaak na de voeding in slaap vallen en ze je weer uit hun slaap moet trekken door die pamperverwisseling.
verder paste ik dit toe: kijk naar je kind!
leuk al die tips van het cb en de kraamhulp maar elk kind is anders, en aan sommige tips die bij veel kindjes werkte…dat werkte weer niet voor Rico.
Tegen mij zeiden ze eerst; gewoon laten eten dan die pamper en dan slapen
ja dat werkte niet voor Rico.
ik deed het dus zoals ik hierboven schreef en dat ging perfect!
Ik ben wel voor een bepaald schema, maar niet te strak.

quote:
quote:
Maar wat zijn de duidelijke symptonen van evt vastzittende nekspieren / rugwervels etc.?

Merel had een voorkeurshouding naar links en kon ook echt niet helemaal op haar rechterwang draaien. Ze kwam maar tot halverwege. Met fysiotherapie is dit goed overgegaan. Welke symptomen er nog meer zijn weet ik niet.

Groetjes Natasja

Dit merk ik niet bij hem, voorkeurshouding. Maar is misschien ook nog te vroeg (2 weken). Ach ik moet gewoon GENIETEN!! en niet gestresst zijn …

Ja meid, lekker genieten en je niet te druk maken. Die stress merkt Levi ook hè?!Het komt allemaal goed!

Groetjes Natasja