De pil

Hoi dames,

Gisteren een lang, serieus gesprek gevoerd met mijn vriend. We wonen nu bijna een jaar samen. Over een jaar of anderhalf willen we toch eigenlijk wel gaan trouwen en aan kindjes beginnen.
Maar ik slik al erg lang de pil, al bijna 10 jaar. Ik kan me helemaal niet meer herinneren hoe mijn menstruatie was voordat ik begon en wat ik dus moet verwachten als ik ermee zou stoppen.
Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik na de zomer ga stoppen. Nog niet meteen aantellen hoor. Gewoon kijken hoe het gaat zonder en alvast zorgen dat al die hormonen en andere troep uit mijn lijf is.
Wie kan me wat vertellen over het stoppen met de pil en de veranderingen nadat je gestopt bent? Ben wel heel benieuwd eigenlijk.

Groetjes, Suus

Weet je das heel moeilijk want dat is per persoon weer anders, sommige vrouwen worden gelijk zwanger, bij andere duurt het even…

je krijgt weer een eisprong daar kan je wat last van hebben maar andere voelen het helemaal niet…

veel succes

Tries

Liefs Tries

ja wat tries zegt verschild per vrouw

ik werd gewoon 3 maanden niet ongi toen 1x wel en was daarna zwanger.

dus beetje moeilijk te beantwoorden maar als iedereen wat zet kan je het wel merken

maar iig suc6

tja ff voorbeeld ik heb er 7 jaar overgedaan… zo verschillend is het dus

Tries

Liefs Tries

om te denken ik wil nu gaan stoppen en over een jaar een kindje raad ik je zeker aan een condoom te gebruiken want het kan heeeeellll snel gaan

hihi Tries

Liefs Tries

hahhah ik gooide de pil in de hoek en 14 weken later , (ook 14 weken zwanger dus), zei deze naieve muts, het duurt toch altijd een tijdje voordat… sofietje was er dus gelijk, viccie heeft toch 4 a 5 maanden oefening gekost dus tja zeg het maar

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Nou, spuit elf geeft ook nog ff modder

Ik was dus ook al jaaaaaaren aan de pil, toen ik gestopt ben omdat het me niet beviel.
Ik wilde gewoon eens kijken hoe ik me voelde zonder al die hormonen-troep in mijn lichaam.
Het was inderdaad wel even wennen, omdat je je menstruatie niet meer kan regelen.
Maar mijn voordeel was, dat bleek dat ik een cyclus had van 5 (!) weken in plaats van de gebruikelijke 4 weken.
Dat was wel even fijn meegenomen.

Na de bevalling van Stephan ben ik eigenlijk weer aan de pil gegaan. Alweer bijna 3 jaar dus.
Maar om te zeggen dat het me goed bevalt…(?)

Verder hoor ik ook altijd heel verschillende verhalen over zwanger worden na stoppen met de pil.
Ik ken iemand die na 1 maand zwanger was en een andere persoon die ik goed kende heeft er ruim een jaar over gedaan!
Het zegt dus niks!

Groetjes, mamma van Stephan

Ik slik de pil al een jaar of 5
niet meer. De pil gaf beinvloedde mijn
gemoedstoestand. Je werkt natuurlijk
wel met hormonen. Daardoor raakte ik nat-
uurlijk snel zwanger. Een vriendin van mij
stopte een half jaar voor haar huwelijk,
omdat ze verwachte dat het nog wel een
jaartje kon duren, maar ze trouwde met een dikke buik. Ik denk dat het per vrouw verschilt. Het enige is dat je natuurlijk niet over de “zeik” moet gaan als het wat langer duurt dan bij vriendinnen.
Dat zie ik namelijk ook veel om me heen.

Liefs Kristel

een voordeel als je stopt met de pil is dat je meer zin in seks krijg (tenminste dat had ik wel, hahahaha)
Het is zo lekker als al die troep uit je lijf is.
ik neem ook nooit meer de pil.

ik heb een Mirena en die bevalt me uitstekend

ik kan je eigenlijk ook niet vertellen hoe het is als je met de pil stopt. want toen ik stopte ben ik een keer ongesteld geweest en daarna was ik al zwanger!! ik heb een jaar of tien de pil geslikt dus dat is ook best een hele tijd… nou veel sucses ermee hoor

maureen

Bedankt voor jullie reacties!
Wel inderdaad heel verschillend per vrouw, maar toch ook veel verhalen die meteen zwanger raakten. Dat is bij ons niet meteen de bedoeling. Dus Tries, dat wordt inderdaad veilig vrijen!
Ik ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen, we zien het wel.

Groetjes, Suus

Spannend he, ik vond het toen ik stopte
wel spannend. Werd er ook een beetje
giegelig van. Je zult zien dat je het merkt
als je stopt. Ik ken bijna niemand die geen verschil voelt. Je slikt toch hormonen.

Liefs Kristel

Hoi Suus,

Het lijkt me een goed idee om je lichaam eerst es even lekker te ontdoen van al die hormonen en erachter te komen hoe het bij jou ook al weer werkte. HOu wel even die tijd in de gaten dat je vruchtbaar zou kunnen zijn, maar zoals op alle pilbeschrijvingen staan, vertrouw er niet op, want dat kan een beetje ontregeld zijn die eerste tijd.

IK heb zo ongeveer 4 tot 5 maanden gewacht voordat we er “echt” voor gingen. Na 5 maanden was het toen zover.

Succes ermee!!

Dit is mijn eerste reactie via ikkeben, premiere dus, dus wanneer het fout gaat …!

Nardi