De laatste fles eraf en dan?

Jammer is dat hé … zit je net op een lekker patroon/ritme met voeden wordt eraan geschroefd dus weet je niet hoe je kleine erop gaat reageren!? Zat er maar gebruiksaanwijzing bij (gelukkig toch maar niet!)

*als je kindje de laatste voeding om 20.00/21.00 uur krijgt en je ben niet thuis dus hij slaapt daarna bij fam/vrienden in het bedje. wat doe je dan als je hem wakker maak om thuis verder te gaan slapen? Ik geloof nl niet dat mijn manneke dat accepteerd!??
*mijn zoontje heeft een schema waarbij lijkt dat hij de fles van 19.00 uur eerder over kan slaan dan die van 23.00 uur vervroegen (dat gebeurd dan natuurlijk automatisch) maar als ik hem nu wakker maak drinkt hij alles nog op… alleen moet ik hem beide voedingen wél wakker maken… wat zouden jullie doen?
*wat eerst fruithapje of groentehapje? hoor daar verschillende meningen over …

Hai,

*Als Naomi al slaapt als we thuis komen probeer ik haar in haar eigen bedje te leggen, als ze wakker wordt en niet meteen gaat slapen geef ik haar gewoon nog een fles en kijk of ze nog wat wil drinken. Maakt me niet zoveel uit hoe laat het dan is. Desnoods drinkt ze dan de late fles wat minder…
*Ik zou gewoon eens proberen je kindje niet wakker te maken na de fles van 19.00 uur en kijken tot wanneer hij wakker wordt. Als hij dan midden in de nacht wakker wordt kan je misschien proberen hem op een andere manier door te laten slapen, met een beetje water of een knuffel. Hoe oud is hij?

• Ik ben zelf begonnen met een beetje rijstepap, toen een beetje peer en appel (eerst koken en dan pureren), toen wortel en zoete aardappel…

Hoop dat je er wat aan hebt!

X

Cath, mama van Daniel en Naomi

hoi hoi…

mijn zoontje is bijna 4 maanden (van 15-07-2008) dus een beetje de tijd om te beginnen met die laatste fles af te bouwen denk? of tot hoelang mogen ze hem hebben? hij is goed op gewicht en lengte dus…

verder krijgt hij nog geen bijvoeding… maar wil daar denk wel mee gaan beginnen … het lijkt of hij niet genoeg heeft aan zijn flesjes… zin in iets anders?! maar ze adviseren om minimaal tot5 maanden te wachtend

Volg gewoon je eigen gevoel, als jij het idee hebt dat je zoontje niet meer genoeg heeft aan alleen de fles dan gewoon voorzichtig beginnen met groente en fruit. Je gooit er ook niet meteen grote hoeveelheden in tenslotte, dus als hij er niet goed op reageert kan je er altijd weer mee stoppen.

Wij zijn begonnen met groente, omdat fruit eerder allergieën schijnt te “triggeren” en groente bovendien laxerend kan werken. Onze zoon had best regelmatig last van moeizame ontlasting, dus de groente sprak ons wel aan. Uiteindelijk dus met groente begonnen toen hij vierenhalve maand was. Nu is hij ruim vijf maand en zitten we op een half potje (zo’n vier maanden potje) per dag. Fruit komt nog wel. En de ontlasting loopt super sinds hij groente krijgt, het was gisteren oranje omdat hij worteltjes had gehad .

De laatste fles krijgt hij nog, dus kan je daarin niet adviseren.

Groetjes!

hoi marieke…

ons zoontje heeft ook zo’n moeite met ontlasting… daarom ook die vraag wat eerst groente of fruit… (kiwi etc is ook laxerend) dus ik wist het niet… welk tijdstip ben jegroente gaan geven toen je begon? vervangde het ook een flesje of dat niet?

bedankt alvast voor het meedenken meiden!

Hoi,

Lastig hè? Vind ik ook hoor! Wij zijn begonnen om de hapjes groente aan het begin van de middag te geven, zodat áls hij erop zou reageren (darmpkrampjes ofzo) dit niet 's avonds zou zijn als hij naar bed zou moeten. En het vervangt zeker geen fles bij ons, nog lang niet hoor. Pas als hij het echt goed gaat eten (nu nog maar halve potjes en soms minder) dan zal het denk ik een fles gaan vervangen. Fruit vervangt sowieso geen fles, dat is echt een tussendoortje.

Succes!
Groetjes!