Liefs Michelle
Toch echt dat ledikant maar weer in elkaar gaan zetten; op de minuut af wéér 4.45 uur vanmorgen…
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
En komen ze dan ook echt van hun kamer af? Bo komt namelijk niet van zijn kamer af,n styerker nog, die komt zijn bed nooit uit, pas wanneer we hem ophalen en de lamp aan doen komt hij er uit, en in dat geval kun je dus bv zeggen, ik vind 7:00 een goede tijd om er uit te gaan, dus tot die tijd blijft hij gewoon daar, ongeacht wat hij uitvreet aan huilen of spelen etc.
Of als je dat een te grote sprong vind dat je eerst een kwartier doet, en als hij daar an gewend is (dus in Mriek haar geval 5:00) dat je dan een half uur er bij op doet, en als hij daar aan gewend is weer een half uur?
Ik weet niet hoor, zit ook mee te denken!!
liefs woezel
Owww Mriek las het in het andere topic dan ben ik blij met me half 6 Wat balen zeg
Weet je ik heb het ledikant niet meer en zouden ze er nu niet uitklimmen??
@Woezel, Dylano komt indd van zijn kamer af en dan leg ik hem wel eens terug hoor maar dan staat hij er 5 minuten later weer, dus heeft weinig zin. behalve als hij het midden in de nacht doet (gebeurt af en toe) dan ga ik eruit en dan moet hij verplicht in het donker naast me in de bank zitten en dan zeg ik helemaal niets, dan gaat het na een minuut of 10 Lano eigen bedje slapen Maar na 5 uur werkt dat niet meer
Liefs Michelle
@Michelle, ledikant is ook geen optie meer hoor. Daar gaat 'ie inderdaad niet meer in willen, past ook gewoon niet meer.
@Woezel, Erik kwam eerder altijd naar ons toe, de laatste tijd blijft 'ie in z’n bed liggen roepen. Weet je wat het is? Niet reageren op zijn roepen voelt zo slecht. Snap je wat ik bedoel? Je kind negeren, terwijl het om z’n mama roept. Ik weet het: Erik voelt ook wel dat dat mijn zwakke plek is en maakt er dankbaar misbruik van Ik moet ‘gewoon’ sterker worden 's ochtends, maar dat is ZOOOO makkelijk gezegd. Vind het zo moeilijk
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
is ook moeilijk want ik sta ook bij de eerste kik al bij zijn bed, dus wat dat betreft snap ik je gevoel helemaal, misschien er 1 keer naar toe gaan, zeggen dat hij nog moet slapen en terug leggen en weg gaan en niet weer terg gaan tot het een acceptabele tijd is?
liefs woezel
Je hebt gelijk, dat is het beste. Dan geef je hem even de aandacht en zet je daarna direct de grens. Alleen (kom ik weer…): dan is het dus drama. Gillen, brullen, drama kortom. En daar kan mijn moederhart zo slecht tegen zo vroeg. Ik ben gewoon een watje. Als iemand anders hier op het forum dit zou schrijven, dan zou ik zeggen: even doorbijten, je wint het wel
Groetjes,
M
@mriek, echt waar, wij kunnen elkaar een handje geven.
Hoe jij het schrijft dat je smorgens hem niet kan negeren dat heb ik dus precies hetzelfde.
Als hij wakker word dan ga ik er meteen naartoe, laat hem plassen en zeg: lekker slapen he!
Hoe laat mag ik naar jou (zegt ie dan)?
Zeg ik: half 7.
Zegt ie: da duurt veel te lang (net of ie de klok kent).
Ik terug naar mijn kamer maar dan na 5 minuten stil te zijn begint ie: mamaaaa…IS HET AL HALF 7? (hard roepend)
En zo blijft het dan iedere minutt doorgaan totdat ik zeg : JAAH KOM MAAR
Meestal is het voort 6.15 omdat papa dan opstaat en dat hoort ie natuurlijk en tja, dan is het hek van de dam zeg maar.
Aaron heeft overigens veel problemen met dat uur verschil.
Maarre Mriek; kan je erik smiddags niet eens laten proberen om steeds wat korter te slapen (met 15 minuutjes ofzo) ik denk namelijk dat ie dan snachts/smorgens langer doorgaat.
Gr, danielle
@Daniëlle: fijn om te lezen dat ik niet het enige watje ben in de ochtend Erik heeft ook veel last van het uurverschil, ik ben benieuwd of dat snel bijtrekt. Het middagslaapje doet hij op woensdag en donderdag (kdv-dagen) al helemaal niet meer en op de overige dagen max. anderhalf uur. Misschien inderdaad een idee om dat af te bouwen en te zien of het effect heeft. Je zou denken dat dat moet werken, klinkt logisch in ieder geval. Aan de andere kant: op de dagen dat hij niet slaapt 's middags, is hij 's ochtends net zo vroeg of soms nog vroeger (want helemaal overprikkeld en uit z’n ritme). We zullen zien, kunnen het allicht proberen!
Groetjes,
M
nou Mriek denk dat iedereen dat wel heeft hoor, en vooral om 5 uur smorgens, ikke ook om 6 uur,hou het langer vol als papa met oordoppen, maar ook geen uur ofzo, half uur denk ik ook nie, want ze begint met mama, of papa, als ze papa roept en die is thuis,dan trekt ie drie keer roepen, en da was het , mama ken het 30 keer hebben, en hier aai over de bol en zeggen dat zij moet gaan slapen, no way, want dan is mevrouw wakker en wil eruit… dan breekt ze alles af, krijgt ze spontaan een dikke vette driftbui, gillen janken krijsuh… nou sorrie hoor maar daar pass ik ook voor smorgens vroeg, begint je dag ook heel fijn als het zo moet !
en een ledikant terugleggen is hier zeker geen optie want dan gebeuren er vette ongelukken want dan gaat ze klimmen… da schiet nie op !
gisteren toen papa thuis bleef werd dat mutsje wel om 7 uur wakker, maar nu moet mama een extra dag thuis zijn (sorrie maar ik baal dr echt van, want het kdv is dicht…) en hoppa stipt 6 uur wakker !!!
lijkt wel of ze het er om doet ! …
maar erik die gaat dus nie zo vaak uit logeren … nou petje af voor jou hoor, want het is bijna niet te doen joh zo vroeg jij uit je bedje word gerelt… hoelaat ga je savonds naar bed dan, want omdat pip om 6 uur wakker is ga ik hier om 22.00 uur zeker naar me mandje, anders trek ik het echt nie !!
Pippy is geboren 17.07.2009
Hier ook enorme driftbuien als ik erheen ga 's ochtends en hij mag niet mee, dus dan zwicht ik inderdaad. Zucht. Nou ja, zoals mijn onderschrift al zegt: "Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Vanmorgen was het zowaar 5.30 uur. Hallelujah! Hij had gisteren op het kdv niet geslapen en was 's avonds doodmoe. Dan kunnen er twee dingen gebeuren: of nog eerder wakker dan anders door overprikkeling, of dus langer slapen. Hij werd wakker toen papa met z’n auto wegreed, want anders had hij misschien nog iets langer gelegen? Balen dat Pippy gisteren langer sliep en vandaag jou weer moet hebben :-s Inderdaad, soms zou je denken dat ze ons eens even lekker willen pesten.
Ik lig er helaas altijd later in dan ik me voorneem. Gisteren was het 22.30 uur, terwijl ik om 20.30 uur al voor dood op de bank lag. Maar ja, je wil ook nog wat tijd voor jezelf hè en dan ben je op een gegeven moment over je ergste moeheid heen en wordt het toch weer later dan eigenlijk goed zou zijn. Vanavond lig ik er uiterlijk 21.00 uur in!
Groetjes,
M
nou half 6 da’s bijna uitslapen,
ja wat ik wilde vragen word hij ook niet gewoon wakker omdat zijn papa weggaat… ik neem hier altijd de achterdeur als ik vroeg weg ga…dan hoort ze anyway de voordeur nie dichtgaan … en ja de buurman start zijn brommert nie voor de deur , dn schat hahahaha…
pip gaat nu vandaag nie naar het kdv… dus die is zaterdagochtend minder afgemat, want ja ze gaat nu alleen vrijdag ! … dus ik heb vanmiddag ff andere áfmat aktiviteit gepland, zwemmen… hahahhaa , en dan gaat mijn vriendinnetje mee, want ik kom altijd een paar handjes te kort in de kleedkamer, zo’n drama vind ik dat , ga ik nie aan beginne in me eentje… dus gaan we lekker met zijn 3e!
nou ja we hopen maar dat het volgende week beter gaat… heb anyways alweer ff een logeerdate afgesproken met oma, dan kunne wij ff bijslapen hahaha (hebben we wel weer een verjaardagfeest… dus vroeg naar bed zal het nie worden, maar nie om 6 uur dr uit )
ja en dat vroeg naar bed, lukt hier ook zelden gisteren wilde ik om 21.30 uur naar bed, toen zag ik dat de film maar tot 22.15 uur duurde, dus dan kijk ik die weer af… en dan boven nog ff wassie ophangen, blabla, uiteindelijk weer 22.45 uur voordat ik in me mandje lag… zucht
Jij hebt uitgeslapen vandaag mriek Nu was Dylano om 5 uur wakker zucht
3 keer terug gelegd en iedere keer daht ik hij valt in slaap want zat iedere keer een minuut of 10 tussen voor hij weer kwam, maar helaas. Papa is er om half 6 uitgegaan.
Maar wat zouden jullie doen, hij gaat nu 3 avonden om 7 uur dan is hij echt ttoall loss, en de eerste ohtend was 6 uur, tweede half 6 en nu dus 5 uur Terug naar half 7 op bed of niet?
Liefs Michelle
… mmmm ja hij heb dus wel zijn slaap nodig… en voor smorgens maakt het bar weinig uit …als hij totalloss is word hij er ook nie vrolijker op savonds… denk ik dan …
als pip moe is dan gaat ze gewoon naar bed, soms is dat half 7 soms 7 uur na 2 dagen kinderdagverblijf ist soms kwart over 6 dat ze naar boven gaat…want dan is ze gewoon kapot,
bij mijn tante (logeerpartij’tje afgelopen weekend) ging ze om 21.30 naar bed… want haar dochtertje en zij waren lekker aan het spelen,maar jammer genoeg voor mijn tante maakte dat smorgens geen verschil want madam was gewoon om 6.15 uur wakker, ze heb toen smiddags bij ons totalloss 3.5 uur op bed gelegen… want ik weet nie maar die slaap halen ze meestal smiddags of saovnds in, jammer genoeg voor papa’s en mama’s nie smorgens hahaha das’volgens mij zo bepaald bij kids…
@Mriek: Ik las laatst ergens dat Erik zijn bedtijd 8 uur is?
Nou is het hier zo dat Sylvie haar bedtijd 7 uur is maar als we haar er later inleggen is ze eerder wakker! Normaal word ze 7 uur wakker, maar ligt ze 8 uur pas in bed dan is ze er 6 uur weer uit! Echt waar
Dus misschien ligt Erik ook wel te laat in bed 's avonds?
Ze zeggen dat als kinderen te laat gaan slapen dat ze dan eerder in een hele diepe slaap zijn en dus ook eerder weer zijn uitgerust.
Verder, als Erik altijd rond 5 uur wakker is kan je ook nog eens gaan kijken naar de orgaanklok: http://www.kruidenvrouwtje.nl/diagnose/orgaanklok.htm
Schijnt bij sommige mensen echt zo te zijn. Ik weet het niet hoor, het zijn maar ideeën
Voor de rest kan ik me niks bedenken, maar echt heel erg slopend, elke ochtend 5 uur er uit… Ik vind het nu al 10 keer niks en Amy slaapt na 5 uur nog wel even door
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
Erik ligt meestal zo rond 19.30 uur in bed en slaapt dan tegen 20.00 uur. Eerder naar bed op de dagen dat we allebei werken wordt 'm niet; tegen de tijd dat we hebben gekookt, gegeten, gebadderd en voorgelezen is het zo 19.30 uur. Maar ik snap wat je zegt, Hanna. Die orgaanklok, dat snap ik nog niet helemaal. Erik zou dan last hebben van z’n dikke darm, als ik dat zo lees? Wat kan ik daaraan doen dan???
Groetjes,
M
nou dan gaat pippy vanavond om 6 uur naar bed hahahahhahaa!!
nee … hihihi…maar da ken dus wel dan, toen ze bij mijn tante laat naar bed ging was ze kei vroeg wakker, dus die theorie van me tante werkt dus duidelijk nie hahahaha
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar hier dus ook 2 dagen later pas last van het tijdverschil. En gisteren en vandaag stipt om 5.15 uur wakker. Mamama, roept hij dan. Gelukkig nog wel kunnen rekken tot 6.30 uur, maar ja, ik slaap dan ook niet echt meer. Papa gaat ook al om 5.45 uur uit bed, dus daar heb ik dan ook niets aan. Nou ja, hopelijk wordt het snel beter!
Ook her was het vanmorgen 5.30! Dan is mevrouw gewoon wakker! Krijg haar niet meer in slaap. Gelukkig blijft ze wel in haar bed zitten, maar binnen 15 min gaat het gezellig zingen over naar roepen, gillen.
Dus dan zit er niks anders op om er af te gaan. Want ze roept net zolang en hard dat ze haar kleine zusje ook wakker heeft!
@mriek, zou dit iets voor jou zijn:
http://www.natuurlijkvoordeel.nl/natuurlijkvoordeel/product_details.asp?productid=1244
Wij kregen een reclame folder en daar stond dit op. Ga het zelf ook even halen. Voor 13 euro kan ik het altijd proberen.
Hmmmm Pjukje, misschien ook nog wel een idee. Bedankt voor de tip!
Groetjes,
M