De "is van mij" fase is behoorlijk frustrerend!

ooh ik wordt even niet goed van zn gezeur en gemiep over alles.
OOOOVERAL ligt ie om te mieren want “IS VAN MIJ!!” “IS VAN MIJ” en nog is " IS VAN MIJ!!!" en dan werkelijk alles he, van zijn speelgoed naar die van shadow. van onze spullen tot de wc rol (ja serieus) alles is van hem.
en krijsen en gillen en het tegen zich aan drukken wat hij doet! helemaal gek worden als ik het afpak en dan met papa’s vishengel die hij even in de gang had gezet tegen het enkel glas van de deur meppen als een doorgedraaide peuter.
hij is drukker dan ooit, en ja ik ben even heeeeeeeelemaal klaar ermee.
hij zei net ineens tegen me: rico is stout vandaag mama.
en toevallig dat iemand zoiets soorgelijks over haar kind vandaag tegen me zei.
ik zei toen ook: nee rico heeft zich een paar keer heel stout gedragen vandaag, maar JIJ bent mijn lieveling ook al doe je veel stoute dingen vandaag.
maar grrrr nog geen 2 min later gooit en slaat en trapt ie weer om zich heen. klimt ie overal op luisterd nergens naar nee want… alles is voor bassie (rico uiteraard) pff hoe gaan jullie hiermee om als je op den duur wel kan gillen?

Gewijzigd door - MamavanRico op 31 May 2011 19:03:51

Gewijzigd door - MamavanRico op 31 May 2011 19:04:07

hoe vermoeiend ook blijven corrigeren en ik ben heel eerlijk als ik op dit soort dagen dan ook wel mijn stem verhef hoor. Want bij mij is ook wel de maat een keer vol. Je kan maar zoveel hebben en soms moeten ze echt even weten dat ze te ver gaan. Ze gaan naar de 3 jaar toe en ze hoeven niet alles te snappen maar ze snappen het dondersgoed als ze te ver (blijven) gaan.

Groetjes,

Michèle

Vermoeiend he

Het is natuurlijk prima dat je Rico zelf niet als stout bestempelt, maar zijn gedrag.
Maar ik denk niet dat het werkt als je zegt dat hij stoute dingen doet, maar ontdanks dat toch mama’s lieveling is. Dan neemt hij jou echt niet meer serieus… want hij MAG stout doen, want mama vind hem toch wel lief
Hij mag best even weten dat je flink boos bent hoor! Uiteraard wel weer goedmaken daarna (moet HIJ doen, niet jij!).

Enne hier blijft de timeout enige optie… En dan ook echt even uit het gezichtsveld, maar ik weet niet of dat bij Rico ook werkt… kan me voorstellen dat je peuterpuber nog wel even in de gaten moet houden soms.
Hier iig uit het gezicht, zodat hij alle rust krijgt om tot rust te komen, zonder dat hij de kans krijgt om uit te dagen - want ik zie het tenslotte toch niet, dus is er niks aan.
En ik kan zelf ook even tot 1000 tellen zeg maar.

@Michele: iedereen verheft zijn/haar stem wel is tegen zijn/haar kind ik geloof het per definitie al niet als iemand zegt: goh dat gebeurd mij nou nooit
tja Morgan is nu ietsje ouder dan Rico dus ik ben benieuwd wanneer het bij haar allemaal weer milder wordt, laat je dat dan weten?

@Suzsje: ik zeg dat natuurlijk niet op het moment dat ik boos ben, haha nee daar ben ik dan te boos voor. dat zei ik toen rico het op een rustig moment tegen me zei. tuurlijk zeg ik dat hij mijn lieveling is niet op het moment dat ie stout is want dan is ie niet mijn lieveling
maar grrr ik werd echt schijtziek van zijn gedrag vandaag, papa is even naar een vriend toe want die was er ook helemaal klaar mee voor vandaag haha, handig hoor papa zijn

hier zijn het up en down dagen. Geen lange momenten meer gelukkig. Maar dan blijf ik gewoon consequent. Meer kan ik niet doen. En ik let extra op mijn suikers die dag zodat ik op dat punt geen aanleiding heb om boos te worden of sneller gepikeerd te zijn.

Groetjes,

Michèle

ja hier beginnen de lange momenten sinds een week of anderhalf. daarvoor waren het kleine momentjes en nu is ie bijna elke dag zo vervelend. ook momentjes lief hoor maar dat ie echt een uur kan etteren, dan weer 10 min lief dan weer een uur etteren. pff ik wordt er zo moe van op het moment.
Rico is ook geen rustig kind hij is van zichzelf ook onwijs druk! hij is echt druk… en ik vind dat niet altijd erg maar soms heb ik effe ademnood hierdoor dan zucht ik echt heeeel diep als ie even 2 minuten stil is