De "ik maak rommel" fase

herkenbaar? echt ik ben echt constant aan het ruimen hier. meneertje laait werkelijk ALLES maar dan ook echt alles he… uit zijn kasten…kleding, speelgoed, schoenen, onderbroeken de in elkaar gevouwen sokken trekt ie uit elkaar echt ik kom net op zijn kamer… werkelijk waar… het leek of er een bom ontploft was. en dan ook ECHT! tjonge jonge jonge… zelfs zijn kussensloop had hij eraf getrokken en in zn kamer gesmeten, dekbed lag eraf.
al zn knuffels… ik kon niet eens lopen. En dan te bedenken dat ik even de afwas aan het doen was en de keukentafel af deed met een vaatdoekje.
dus ik heel boos dat hij met mij samen op moest ruimen.
doet rico’tje gewoon niet. dus heb ik gezegt dat als hij niet minstens zijn blokken in de bak deed hij geen kaasjes of krentjes krijgt vandaag.
dat boeide hem waarschijnlijk niet dus dat kan hij mooi vergeten.
kom ik daarna in de huiskamer heeft hij dus al zijn boeken die in de kast staan (en dat zijn er zo’n 150) eruit geveegd.
zucht!!! hij is nu weer bezig maar ik heb geen zin meer om op te ruimen dus hij mag nu gaan afkoelen in zn stoel

Hihi sorry maar moest er stiekem wel even om lachen Wat een dikke boef!!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

haha jaja wacht jij maar

toen ik het las dacht ik: oei, is dat over een jaar nog zo??? Hier is dat nu al, en als ik zie dat Rico 2,5 is, dan zal ik van opruimen maar een nieuwe hobby maken…
Meehelpen zit er hier nog niet echt in, ik probeer het wel, maar hij begint gelijk weer alles de grond over te smijten. Wanneer gaan ze eigenlijk echt helpen met opruimen? (en dan ook niet meteen als het half opgeruimd is gelijk weer alles rondvegen)

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Hihi

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wat een boef. Rens kan er ook wat van hoor. En als je hem dan betrapt zegt ie Ohhhhhhhhh Rommellllllllll. De wijsneus. Gelukkig vind Rens opruimen leuk dus dat is het punt hier niet zo.

groetjes Ramona

nou rico vond opruimen ook leuk tot vandaag dus hij ruimde altijd uit zichzelf alles op. ofja alles hij deed zijn best, haha!
maar echt dit sloeg werkelijk alles!! hij ligt nu in bed (hoop ik) dus heb ik de huiskamer voor de 4e keer opgeruimd. verder is hij niet jengelig ofzo hij is echt vrolijk maar hij is gewoon aan het boeven en smeerkezen vandaag.

Hoi mama van Rico,

heerlijk he, die kindjes!
Hier 2 jongens die er ook een ongelofelijke puinzooi van kunnen
maken, vooral bij de zandbak
Elkaar onder het zand gooien in de haren, etc… heerlijk
Nu is dit wel niet in huis, maar 't is wel een zootje.
In huis ruim ik 1 x 'savonds alles op , ze helpen wel mee hoor!
Want als dat iedere keer moet doen, blijf ik aan de gang,

En idd de oudste gooit soms zijn klerenkast ook overhoop, hij beseft het wel degelijk, want hij is 5!!
Dit is vaak als hij andere kleren wil aantrekken, juist datgene wat onderop ligt
Dus je weet 't wel.
Jongste heeft een keer pot sudocreme in zijn gezicht proberen te smeren,
gevolg: alles zat onder , dekbed, pyjama, handen voeten haren echt alles!

't ja het was mijn eigen fout, had ik die pot ook maar niet op het nachtkastje moeten laten staan

Gr. mama van 2 kids

Inge zorgen dat hij niet in zijn kledingkast kan die gaat bij mij op slot en de sleutel er boven op

Nu is meneer hier momenteel in de bui van ik ben mijn speelgoed beu dus ik speel nergens mee, met het gevolg dat ik (en hij) maar heel weinig op hoef te ruimen 's avonds een paar auto’s ofzo en verder is hij alleen maar aan het spoken en klieren

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Michelle: ook hier gaat de deur op slot en net als bij jou de sleutel op de kast. maar ik was vergeten de deur dicht te doen ofja de sleutel eruit te halen. hij kan m namelijk zelf open draaien en open doen

@Mamavan2jongens: ohja die hele zandbank neemt rico ook elke keer mee naar binnen haha maar dat is de stofzuiger pakken en klaar is mama. maar die puinzooi tjonge zeg hij had er zin in vandaag