De hond!

onze hond (lees hondje) is heel lief en gezellig, maar als iedereen gewoon “normaal” in huis is ligt ie meestal op de bank, of op een stoel. de laatste 3 dagen wordt ik knetter gek van hem…
Hij volgt me op de voet en verliest me geen seconde uit het oog. de ene keer is ie daar heel vrolijk bij en de andere keer lijkt ie bang…
Ik was eerst bang dat ie ziek was en “afscheid” kwam nemen, heb wel eens gehoord dat honden dat doen… maar daar duurt het te lang voor.
nu denken we dat hij door heeft dat de baby (over 5 weken) gaat komen.
maar als ik zie hoe standvastig hij is, zou je bijna denken dat ik morgen moet bevallen. Nu is het natuurlijk wel zo dat ik een beetje stress heb vanwege die stuitligging, misschien voelt ie dat… en ik heb hele erge nestel drang op t moment, ben alleen maar aan het schoonmaken, spullen kopen etc, dat zou ie kunnen voelen. maar ik hoop niet dat ie dit nog volhoudt tot de geboorte, misschien nog wel 7 weken!!! ik ben de afgelopen dagen als 5 keer bijna over hem gevallen omdat ie vlak voor/achter me gaat zitten.

herkent iemand dit, en stopt dit weer vanzelf (ik bedoel voor dat de baby is geboren??)

groetjes!

Lilypie Maternity tickers

Kan goed hoor dat het te maken heeft met de aanstaande bevalling. Een vriendin van mij kon precies aan haar hond merken wanneer de baby ongeveer zou komen, want een paar dagen voor het begin van de bevalling begon haar hond zich anders te gedragen.

Groetekes, Sje

Hier ook een hond in huis, labrador.
Toen ik zwanger was en op alledag liep was ze ook constant in mijn buurt, legde zelfs steeds haar kop op mijn buik. Heel bijzonder.
Ik denk dat dit iets natuurlijks is, een soort beschermdrang. Instinct misschien ook.
Toen ik eenmaal moest bevallen en in het ziekenhuis moest blijven kreeg ze mijn shirt wat ik tijdens de bevalling had gedragen, ze logeerde toen bij mijn ouders. Mijn moeder nam het mee om te wassen, net als wat babykleertjes en mevrouw wist het mooi op te duikelen uit de plastic tas en was er helemaal verknocht aan. Toen we thuiskwamen met de baby was het liefde op het eerste gezicht, en nu nog!
Echt bijzonder wat die dieren allemaal toch begrijpen.

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

aah dus toch, maaar deden die honden dat dan ook al 5 weken van te voren?
ik vind haar er zo vroeg mee… kan t wel begrijpen als ik nou 39 of 40 weken was geweest…

toch leuk hoe slim honden zijn met hun instinct en gevoel!

groetjes!’

Ja ik denk vanaf een week of 20, 30 dat ze al begon, in elk geval toen duidelijk zichtbaar was dat ik zwanger was. Misschien ruik je ook wel anders dan? Vooral op het laatst werd het volgen intensiever, soms lag ze ook met dr kop op mijn buik en dan schopte de kleine en dan keek ze zo even van hee! Echt schattig. Maar heb haar zelf ook veel aan mijn buik laten snuffelen en dan zeiden we van jaaa daar zit je kleine broertje in, de baaaaby wellicht dat het geholpen heeft want zoals ik al zei was ze geen tel jaloers ofzo haha, en dat terwijl ze het eerste jaar met de kleine weinig aandacht heeft gehad.

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

quote:
aah dus toch, maaar deden die honden dat dan ook al 5 weken van te voren? ik vind haar er zo vroeg mee... kan t wel begrijpen als ik nou 39 of 40 weken was geweest

Misschien heb je komend weekend wel een baby in je armen! Kan ook goed dat de hond aanvoelt dat de baby te vroeg gaat komen ofzo.

Groetekes, Sje

Brrr beter nog even volhouden, je wilt wel die 37 week halen denk ik? Anders moet je je kleintje in t ziekenhuis achter laten… Hoop voor je dat hij aanvoelt dat jullie baby over 2 weekjes komt
Kan ik ergens zo’n hond krijgen? Ik wil ook wel weten wanneer onze kleine komt hahaha

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Zoek even op Google op trefwoord leenhond!

Groetekes, Sje

haha
nou op het moment mag ie wel even een weekje uit logeren hoor!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie