De hele nacht in de weer geweest!

Gijs (bijna 9 maanden) heeft vannacht voor t eerst flinke koorst gehad (39.9)! hij is snot verkouden. De hele nacht ben ik met hem in de weer geweest. (na zijn onderste 2 tandjes en zn bovenste 2 hoektandjes beginnen nu ook zijn voortandjes door te komen, misschien kan het ook wel daar aan liggen hoor!) We hebben zn bedje op onze slaapkamer gezet en ik heb Peet naar de logeerkamer gestuurd (omdat hij vandaag weer flink aan de bak moest, hij heeft een eigen zaak dus dan moet je wel) zodat hij nog goed kon slapen en mij eventueel dan vroeg in de ochtend kon aflossen.
Achteraf gezien was t misschien niet zo`n goed idee om hem bij ons op de kamer te laten liggen. (wat vinden jullie??)

Ik kreeg weer even een dejavu van toen hij net geboren was en de eerste 3 weken…toen hebben we ook nachten met hem gelopen omdat ie niet wou slapen. We liepen er op een gegeven moment als zombies bij…hahahhahaha!
Nou mogen we absoluut niet klagen hoor want Gijs sliep na 3 of 4 weken al helemaal door en nu nog steeds (behalve vannacht dan, ik hoop echt dat het aankomende nacht beter gaat!)
Ik heb toch maar even een bezoekje aan de huisarts gebracht omdat hij ook continu naar zn rechter oortje zat te grijpen (misschien een beginnende oorontsteking??) en die zei dat we ons geen zorgen hoefde te maken!Beter met babys teveel aan de bel trekken dan helemaal niet, zei ze…een heel fijn mens!!

Ik hoop echt dat hij goed wil drinken vandaag. Nu op dit moment ligt hij weer te slapen en flink te zweten…ik hoop dat dat alleen maar goed is!Hij heeft natuurlijk ook een hoop slaap in te halen. En dat zweten is alleen maar goed toch?(hij ligt niet extreem dik ingepakt, alleen een rompertje met lange mouwen, een dun slaapzakje en een dekentje)

Ik kan me op dit moment zo onzeker voelen dan…je kan gewoon helemaal niets!!als hij dan even in onze armen was ging t wel (gewoon rechtop tegen onze schouder aan) maar zodra hij weer gekalmeerd was en hem weer in zn bedje legde ging hij weer. Ik heb ook maar even Daro neusdruppels gehaald voor zn verstopte neusje (wat is jullie ervaring met Daro?) op advies van de huisarts, die zei dat ik het beste z`n neus kon druppelen ipv sprayen (dat sprayen weigert hij dus ook volgas!!)

Maar wat denken jullie?Gewoon veel drinken blijven geven en lekker in z`n bedje laten liggen…misschien nog een fruithapje ofzow?

Wat een verhaal he!Maar `k wil zeker even jullie ervaringen hiermee horen en zeker ook jullie advies!!!

Liefs, Nien

Koorts is helemaal niet zo erg. Daardoor wordt je juist beter. Let er wel op dat die niet te hoog wordt. Boven de 39 graden een zetpilletje geven.
Kan inderdaad heel goed door de tandjes komen.
Met het zweten inderdaad genoeg bij laten drinken om uitdroging te voorkomen.

Veel beterschap met de kleine man.

Gr. Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Inderdaad, niet bij jullie op de kamer leggen. Voor je het weet is het eind zoek en slaapt-ie over 4 jaar nog bij jullie. Slapen in eigen bed!

Zorg dat-ie met die koorts goed blijft drinken.

Groetekes, Sje

en af en toe het hoofdje afdeppen met lauw water op een washandje.
en je mag ook pcm geven vanaf 38.5, koorts heeft geen functie meer bij 39 of hoger, vanaf 37.5(verhoging) tot 38.5/38.9 heeft het een functie maar daarna eigelijk dus niet meer, dan is het alleen maar lastig en vervelend voor je ukkie. deze vraag had ik namelijk ook bij de ka neergelegt en zo legde hij het me uit, dus even rechtstreekt naar jou gezonden of als hij gewoon pijn heeft mag het ook
geen gewoonte van maken natuurlijk
idd wat Sje zegt ik zou hem ook niet op je kamer leggen.
ik snap dat het nu op het moment even beter uitkwam en je hebt het opgelost op een manier wat jij dacht dat goed was op dat moment. maar in het vervolg zou ik persoonlijk naar zijn kamer gaan en daar even met m blijven totdat ie wat rustiger is. We weten allemaal hoe moeilijk het kan zijn en vooral in de nacht natuurlijk. Gisteren was rico ook helemaal in paniek tegen 22:00 uur, mn vriend had m natuurlijk wel even eruit gepakt want hij huide en gilde en nouja echt zo heeft ie dus nog nooit gehuild. hij ging even met hem bij ons in bedje liggen zo’n 5 minuten en toen zei ik ook van, schat hij is ook gewoon doodmoe nu hij heeft een pcm gehad wat dentinox gesmeert nu moet ie maar even in zijn eigen bedje proberen in slaap te vallen. hij was het er natuurlijk mee eens, maarja even knuffelen kan natuurlijk geen kwaad alhoewel rico dat niet toeliet. eenmaal in bed was ie zo kapot…had zn muziek doosje 4 a 5 x opnieuw afgespeeld en over zn hoofdje blijven strelen en hupsakee meneer lag weer te slapen…slapend verder na te snikken dat wel maar ja

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Inge, begrijp ik het dan goed, dat als je kind 39 graden koorts heeft (of meer) en je geeft een pcm, dat het dan niets meer uithaald en de koorts niet omlaag brengt?

jawel
maar koorts heeft dan bijna geen functie meer wat betreft het bestrijden van een virus e.d.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090416/hsRY.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/aiwTp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 23 Apr 2009 13:23:49

Nee, koorts zelf heeft geen functie meer boven een bepaald niveau. Paracetamol geven heeft altijd zin bij welke hoogte van de koorts dan ook.

Dus gewoon geven. Zakt de koorts dan heeft je kindje een virus te pakken. Zakt de koorts niet met paracetamol dan is het een bacteriële infectie en moet je de huisarts bellen want dan moet je kindje waarschijnlijk antibiotica krijgen.

Groetekes, Sje

wat vullen we elkaar toch lekker aan vandaag Sje, zullen we een cb beginnen?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dan heb jij een fijnere huisarts als ik. Ik kwam vorige week ook omdat Eva veel hoest (al weken) en ze er soms zowat in blijft. Hij luisterde naar haar longetjes, maar keek me ook wel een beetje aan van: moet je hiervoor komen? Ik voelde me een overbezorgde mama omdat ze niks had en voelde me ook een beetje lullig dat er niks aan de hand bleek te zijn (had liever gewild dat hij bv een spray had meegegeven of zoiets, om het te verlichten). Ik had zelf vlekjes en ik vroeg, nu ik er toch was, wat dat kon zijn. Wist hij niet, was ook niks. Voelde ik me nog stommer eigenlijk!

Hopelijk is Gijs snel weer in orde. Lekker laten uitrusten, washandje op zijn hoofdje en gewoon laten uitzweten. Volgens mij ben je goed bezig hoor! Op de kamer leggen kan denk ik net zo heel veel kwaad, maar liever niet bij jullie in bed. Als Gijs daarna maar weet dat hij naar zijn kamer moet als hij weer beter is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja laten we dat doen, we beginnen een digitaal CB! Maar dan wel een CB waar iedereen wel positief over is! Een CB dat moeders echt begrijpt en steunt om het zo maar te zeggen!
Even een naam voor een site verzinnen!

Groetekes, Sje

Weer wat geleerd. Ik kom voortaan wel naar jullie, haha.

Ejs & Asi hahaha

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090416/hsRY.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/aiwTp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 23 Apr 2009 13:32:55

oh wat naar he als je kindje koorts heeft … al is het soms redelijk onschuldig… slapen is goed voor die kleine … en net wat je zelf zegt … die tandjes kunnen heel duidelijk hierin meespelen … Jurian heeft dan ook zo 40 graden koorts is hangerig, rode wangen en alleen beetje drinken, en slaapt veel.

Vanavond lekker even verfrissen in een badje (misschien stomen) voor de koorts en zweet…

Evt druppels voor op zijn tanden? of heb je die? en zetpil voor hij gaat slapen vanavond… al heeft hij maar 38 graden … dan zou ik hem alsnog geven.

beterschap!