Hallo allemaal,
Wij hebben een dochter van precies 6 maanden. Ze doet het harstikke goed, maar het eten is een drama! Ze was al nooit een grote eter maar de laatste tijd weigert ze gewoon de fles. Ze drinkt hooguit 20cc op en dan begint ze te huilen en duwt ze de fles weg. Wanneer we de fles wegzetten houdt het huilen op.
Wanneer we van de rest van de melk pap maken (mengen met rijstebloem van Nutrix) en dat geven we met een lepeltje dan eet ze het wel (deels) op.
Groenten en fruit zijn geen probleem, dat vindt ze echt heerlijk en kan er geen genoeg van krijgen.
Ons eet-schema is als volgt:
0730 200cc melk (180cc+6 scheppen) drinkt gem. 50cc, de overige 150cc maak ik met rijstebloem pap van en geef dat via lepeltje, gaat niet helemaal op)
10.00 fruithapje
12.30 200cc melk (drinkt ze gem. 90cc van, rest pap via lepeltje…, vaak op)
16.30 200cc melk (drinkt ze gem. 50cc van, rest maken we pap van en geven we het via lepeltje, gaat niet helemaal op)
1730/1800 groentehap
20.00 200cc melk (drinkt ze gem. 20cc van, van de rest maken we weer pap en geven we het met een lepeltje, laat altijd zo’n 70cc staan)
Het is altijd zo’n gedoe om wat bij haar naar binnen te krijgen…geniet eigenlijk alleen maar tijdens de groente en fruithap omdat ze dat zo lekker vindt.
Ons dochtertje is ook vrij mager, zit bijna tegen onderste lijn aan van de gewichtscurve. Ik voel me hier echt heel slecht bij, net alsof ik als moeder niet in staat ben om mijn kind lekker eten te geven. Onzin misschien maar toch…zo voel ik dat.
Meestal hoor/lees je verhalen van kinderen die smullen van hun flesjes dus bij deze…heeft iemand dezelfde ervaring als ik en heeft hij/zij tips voor ons, want ik weet het even echt niet meer…
Gewijzigd door - Cin77 op 11 Nov 2008 10:30:33