'De ene slaapt door - de ander niet

Hallo,
Coen en Evie zijn inmiddels 5 maanden. Coen slaapt inmiddels aardig door maar Evie maakt er eigenlijk maar een potje van. Beiden krijgen rond 19.00 uur de laatste fles 180cc (+6 schepjes) met 2 schepjes rijstebloem.

De ene keer slaapt Evie door tot 07.30 uur, een nacht later begint ze om 02.15 uur al te huilen. De enige manier om haar dan weer stil en rustig te krijgen is een flesje, dan geef ik haar maar een kleintje van 100cc. Een volgende nacht is het bijvoorbeeld 04.00 uur dat ze van zich laat horen en de nacht daarna weer 07.00 uur. Kortom er zit ook geen logica in de tijdstippen dat ze wakker wordt.

Ik merk dan ook dat als Evie huilt Coen ook onrustig in zijn bedje ligt te draaien en soms dus ook wakker wordt, gevolg TWEE huilende baby’s. Dus dan maar twee flesjes maken.

De ene dag krijgen ze overigens 5 flesjes totaal, de andere dag 4 flesjes. Dit laat ik eigenlijk van henzelf afhangen. Maar dit maakt geen verschil met doorslapen voor Evie.

Zou het wat zijn om een fles van bv 210 cc (+7 schepjes) te geven en/of een schepje extra rijstebloem erbij???

Ze krijgen overigens nu Friso Comfort, gemengd met Friso Extra, in de laatste fles half om half en overdag 4 om 2 schepjes.

Hoop dat iemand tips heeft.

Groetjes, Marieke

Kan zijn dat ze in een sprong zitten ook en dat coen daar minder last van heeft dan Evie, das per kindje verschillend. In dat geval zul ja haar gewoon even moeten laten begaan.

Groetjes,

Michèle

Lastig is dat he. En als je Evi nog een flesje zou geven voor jullie naar bed gaan, zou ze dan wel doorslapen tot de volgende ochtend? Of ben je juist blij dat ze van dat flesje af is?

Wil ze echt alleen dat flesje of zou ze ook genoegen nemen met een speentje of misschien een beetje lauwe diksap? Ons zoontje heeft rond de vijf maanden ook een periode gehad dat hij rond 5.00 uur wakker werd. Maar ik had nog geen zin om hem een flesje te geven. Dus ik er uit, even schone luier (die vaak erg vol zat) en samen met hem in de schommelstoel op zijn kamer. Al wiegend en met speentje viel hij dan in slaap en kon ik hem weer terug leggen. Hij sliep dan netjes door tot een uurtje of 7.30 uur. Honger was het dus niet Hij wilde gewoon een extra knuffel. Het is vanzelf overgegaan en na een paar weke sliep hij gewoon weer lekker door. Het kan best zijn dat ze in een sprongetje zit en daardoor 's nachts ook een knuffel van je wil hebben (of inderdaad een extra flesje).

Succes!

Tot week 19,5 zit er een sprong en vanaf week 22,5 begint er weer een. 5 maanden = 20 weken maar aangezien het een tweeling is zullen de kleine moppen vroeger geboren zijn dus dan zitten ze nu in die sprong tot week 19,5.

Verder kun je doorslapen niet forceren. Het ene kindje is daar nou eenmaal eerder aan toe dan het andere kindje. Het kindje zelf aan laten geven wanneer ze aan doorslapen toe zijn.

Groetekes, Sje