De EERSTE ziekte

roodvonk is…Joël heeft roodvonk oftewel de EERSTE kinderziekte…

De dokter dacht eerst aan de 5e of 6e ziekte, omdat ie van die rode wangen heeft, koorts (wat elke keer weg trekte en weer opkomt),maar zn luchtwegen, en keel waren rood en opgezwollen… dus mn kleine man heeft de eerste ziekte…

kende het totaaaaaaaaaaal niet… en roodvonk ken ik zelf ook niet,al hebben wij het allemaal wel eens gehad, en het niet overeenkomt met wat op internet staat,maar de dokter zal het vast wel weten… hihi…
Het is NIET besmettelijk gelukkig…de kans dat Noah het van Joël zou krijgen is minder dan 1%…tuurlijk kan ook Noah het wel krijgen…maar dat zien we dan wel weer…

Heb een peniciline kuur gekregen en neusdruppels…Meneertje is veeeeeeeeeeel moe, dus ligt nu nog even lekker te slapen… Ik hoop voor hem dat ie snel weer opknapt want dit is ook zielig,… hij zit zichzelf in de weg

Liefs, Melanie

Wist ook niet dat rookvonk ook wel de eerste ziekte wordt genoemd,
hier ook een kind met lichte koorts en 2 vuurrode wangen, dus zo te lezen mag ik die ook wel even in de gaten houden!
Beterschap voor je kleine mannetje, hopelijk helpt de penicilinekuur snel en voelt hij zich gauw weer beter!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Wat sneu. Hopelijk slaat de kuur snel aan! Is roodvonk gevaarlijk of niet erger dan ‘gewoon’ ziek?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Zoals de dokter mij vertelde is Roodvonk niet gevaarlijk…
Je hebt alleen een infectie aan je luchtwegen

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 28 Feb 2012 16:41:39

Beterschap met je kleine man!

Liefs Michelle

quote:
Zoals de dokter mij vertelde is Roodvonk niet gevaarlijk.. Je hebt alleen een infectie aan je luchtwegen

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 28 Feb 2012 16:41:39

Oké, gelukkig maar.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Bah wat naar, beterschap!

Groetjes,
Sandra

Sinds eergister middag direct met de antibiotica begonnen, en het gaat stukken beter met Joël…Hij heeft geen koorts meer, alleen nog niet veel behoefte om te eten… maar dat zal wel pijnlijk zijn als je een infectie hebt in je keel/mond…

maar hij drinkt gelukkig wel erg goed, en is weer helemaal het mannetje!

Liefs, Melanie

Wat fijn dat de koorts weg is! Dat eten komt vanzelf weer.

Groetjes,
M

och gerum! beterschap ermee hoor!

ehm ja dit is wat bekend is; Zodra er naast de hoge koorts, keelontsteking en opgezette lymfeklieren in de hals, ook sprake is van een huiduitslag, spreekt men van roodvonk. maar
snap niet dat je zegt dat het niet besmettelijk is want dat is roodvonk wel degelijk, net als andere streptococcen infecties?

Ja normaal gesproken is het inderdaad ook besmettelijk, dat is ook wat ik gelezen heb mamavanRico… Maar onze huisarts zei dat de kans op besmetting minder dan 1% is… dus zal hem daar maar op vertrouwen.
We hebben wel het zekere voor het onzekere genomen, om Amanda (mn zwangere vriendin) in te lichten, want weet natuurlijk niet of het besmettelijk is voor de ongeboren baby…

Liefs, Melanie

eigenlijk noemen ze het pas roodvonk als je ook een frambozentong krijgt. eerst krijg je dan zo’n witte tong en daarna wordt ie knalrood. en dan lijkt het echt op zo’n framboosje (ken een kind wat haet heeft gehad) ook keelpijn hoort erbij, en hoge koorts. volgens mij krijg je bijna overal wel vlekken behalve rondom de mond, maar die wangen waren echt KNALROOD ook. echt heel sneu!
het wordt trouwens veroorzaakt door een keelontsteking die is gekomen door zo’n streptokokken. Bij rico waren destijds ook verdenkingen omdat hij ook met dat kindje in aanraking was geweest, gelukkig was dat toen niet zo. zn tong was ook normaal

trouwens. je moet wel in de gaten houden dat als het over is Joel niet ineens last krijg van acute reuma want je hoort (en het is zeldzaam maar vind het wel logisch om eht even te melden) dat dat 2 of 3 weken na roodvonk kan optreden. maar nogmaals die kans is echt enorm klein.
de mama van dat kindje had me dat toen verteld omdat zij daarvoor naar het ziekenhuis zijn gemoeten. haar kindje werd toen ziek namelijk na die roodvonk en er waren daar verdenkingen van. gelukkig was dat niet het geval, had het kindje gewoon ineens de griep te pakken. maargoed ik wil het er wel bij melden.

Reuma joh?? Nou dat is niet te hopen… ik hou hem nog steeds wel in de gaten, al zal het nu toch wel weg zijn…De wangen zijn niet rood meer, hij huilt niet meer, en heeft geen koorts meer…

Maarzal het in de gaten houden! Thnxx

Liefs, Melanie

en zn tong hoe ist daar mee??
of had ie dat dan niet die frambozentong?
ja zeker in de gaten houden wijfie, kan geloof ik 3 weken na de laatste verschijnselen optreden. je weet nooit maar de kans is echt heel klein maar goed. vond wel dat je het moest weten.

Alles ziet er weer normaal uit mamavanRico,Gelukkig maar!

Liefs, Melanie