De eerste stap naar zindelijk worden

is gezet. Morgan was al een paar keer op der potje gaan zitten met kleren aan van zo zitten, maar nu net zegt ze mamma plassen. Dus ik zeg wil je op het potje ja dat wilde ze wel maar dan moest wel der broek en luier uit. Dit wilde ze tot nu toe niet, dus ze loopt nu in der blote bips met der potje rond en gaat er steeds op zitten. Dus volgens mij komt er interesse in zindelijk worden.

Groetjes,

Michèle

Lijkt er inderdaad op ja. Ben benieuwd wanneer ze voor het eerst gaat plassen. Erik wil ook regelmatig zonder luier op het potje, maar er komt nog niets. We wachten geduldig af

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ze heeft er inderdaad nu ook niks op gedaan maar ik ben al blij dat we weer 1 stapje verder zijn. Waarschijnlijk zal ze het inderdaad allemaal op der eige tijd doen, maar mamma is trots

Groetjes,

Michèle

Hier ook! Wij hadden al een tijdje een potje en Eva wil er nu erg graag op. Ook hebben we een klein WC-brilletje en dat vind ze ook razendinteressant (ook om als kroon op haar hoofd te zetten trouwens). Ze zei: Eva poepen en dus gingen we in haar blote billetjes naar de WC. Zat ze 3 seconden, zei ze: klaar! Ik kijken, lag er niks. Ze doet nog niks op het potje en de WC, maar ze lijkt opeens geobserdeerd door plassen en poepen en vindt het nu ook vies worden, dus ik denk dat wij hier ook een begin hebben gemaakt. Ik hoop het, want zo’n grote meid verschonen vind ik nu ook iets minder fijn soms (de poep wordt ook meer he?) dan een klein kindje.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wat grappig en herkenbaar. Dani wil ook op het potje en op de wc zitten, maar doet er verder niets.
Hij beseft wel heel goed als hij moet poepen. Hij komt dan vaak naar me toe of loopt gelijk al naar de gang toe (dat is zijn plek om te poepen) en zegt dan “Dani poepen”. En dan moet ook echt de deur van de gang dit en gaat hij even rustig poepen.
Als ik dan vraag of hij bijvoorbeeld op de wc wil, dan wil hij dat soms wel, maar meer als een scheetje gebeurt daar nog echt niet.

Als Dani straks naar de peutergroep gaat gaan ze elke dag op vaste tijden met de kindjes op de wctjes en potjes zitten. Veel kinderen zijn dan nog niet zindelijk, maar ze willen het wel als een beetje oefenen en ze ermee kennis laten maken. Denk dat dit best goed is en dan kunnen de kleintjes van 2 weer leren van de zindelijke kinderen. Uiteraard gebeurt het spelenderwijs.

Lilypie Pregnancy tickers

Begin is gemaakt

Liefs Michelle

Het is idd een begin. Zo ging het hier ook. Eerst wilde hij er niet op. Toen alleen met kleding en daarna ook zonder kleding. Hij zit er regelmatig op, maar ook hier is het wachten op het eerste plasje.

Groetjes,
Sandra

Leuke foto

Maar dan zal ik wel streng zijn want dat gebeurt bij mij echt niet. Dat is voor te plassen en hoort in de wc
Zelfde als het potje ook dat staat bij mij in de wc. Zie het al helemaal gebeuren als hij geplast heeft zo het potje op zijn hoofd draait

Ik vind het geen speelgoed. Ikke strenge mama

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

herkenbaar michele ik had het ook in peuter neergezet,
volgens mij begrepen ze me niet helemaal aangezien ik alleen maar reacties kreeg van dat ik het potje maar weer weg moest zetten aangezien rico er niks op durft te doen.
tja hij wil wel iets doen met kleding aan dus dan doe ik het maar zo.
ooit moet het toch komen en elk kind moet over zijn angst heen… en door angst te ontkennen kom je nooit een stap verder.
Goed van Morgan! als ze weer gaan babytalken halen ze elkaar misschien over het toch te doen

@Rainbow: haha, rico haalt zn “EECEE” ook uit elkaar, hij weet dat er ergens knopjes zitten die geluid veroorzaken (koning potje van fisherprice)
dus hij haalt hem uit elkaar en vind de knopjes.tja toen was op het potje zitten ook helemaal nie tleuk meer, hetuit elkaar halen wel

Damian is nog lang niet toe aan zindelijkheidstraining)leuk galgje woord trouwens) maar wel geeft hij het al aan als hij gepoept heeft. Hij gaat eerst lekker rustig zitten poepen en pakt dan mijn arm en trekt me mee. Hij loopt direct naar zijn kamer en gaat voor de comode met zijn handjes omhoog staan. Hier ben ik al super trots op. Kan niet wachten tot hij ook een potje wil haha