De eerste keer schoentje zetten

Anna had gister avond voor het eerst schoentje gezet en was helemaal in de wolken van de cadeautjes die er in haar laarsje zaten. Ik had een beker van Dick Bruna met kipjes erop (we hebben zelf kippen sinds een maandje) en knipjes voor in het haar. Ook een doosje rozijntjes en een mandarijntje.

Helemaal top! Die rozijntjes en mandarijntje (jamajijntje) moesten zelfs mee naar het kdv. De knipjes gelijk in natuurlijk en de beker is thuis gebleven.

Vanavond had ze oma even gebeld en heeft het hele verhaal verteld (op haar manier). Echt trots op de dingetjes die ze heeft gekregen. Die beker is helemaal het einde.

Stiekem zijn pappa en mamma heeeel erg trots op onze Anna!

Mooi is dat dan hè!! Als ik Jade dan zo zie genieten krijg ik de tranen in m’n ogen…het mooiste cadeau voor de ouders!

Groetjes Frauk

Wat ontzettend leuk dat ze zo geniet van haar kadootjes.

Ja, dan ben je als ouders ook helemaal gelukkig.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Heerlijk he?! Zo genieten met die goedgelovige kleintjes!

Volg je het sinterklaasjournaal? Een hele boel cadeautjes zijn onderweg van de boot gevallen. Wel weer uit zee gehaald maar nat inpakpapier natuurlijk. Dat is eraf gehaald door de Pieten maar nu weten ze niet meer voor wie de cadeautjes allemaal zijn want de namen stonden op het inpakpapier. En nu is de hoofdpiet met het verzoek gekomen dat kinderen inpakpapier bij hun schoentje leggen met hun naam erop zodat de pieten de cadeautjes die ze in de schoen komen brengen ter plekke in kunnen pakken.

Heeft de jongste van 4 zelf inpakpapier gemaakt door allemaal gekleurde vellen aan elkaar te plakken met plakband. Het is een vel van ongeveer 70 bij 100 geworden! Ik zei tegen haar “Zo, je verwacht nogal een cadeau”!

Die denkt natuurlijk, laat ik maar een groot vel neerleggen dan krijg ik ook een groot cadeau in mijn schoen! Kleine slimmerik is het!

Groetekes, Sje

Wat leuk Judith!

Enne, de kippen zijn er dus inmiddels?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Juduth en Sje Oh geweldig kan niet wachten tot onze kleine muts het allemaal snapt

Groetjes,

Michèle

Hihihi wat lief!
Joey had zaterdagavond ook zijn schoen gezet Slaat natuurlijk helemaal nergens op, want hij heeft geen idee waar het over gaat… Maar mama kan niet wachten, hahah!
De volgende ochtend zat er een zakje mini pepernootjes en schuimpjes en een manderijntje in. Hoe hij daar zo op de grond zat, die kleine pepernootjes een voor een op te eten, pfff de tranen stroomden over mijn wangen, hahaha!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

leuk he als ze zo gelovig zijn!
Lieke ook voor het eerst haar schoen gezet!
Maar ze zei meteen, Mama Mirte ook schoentje zetten.
Is toch ook een kindje? Dus ja hoor Mirte’s schoentje stond er ook langs!
Zo lief! En wat een pret smorgen’s.

Zo stond het er bij ons bij in de gang:

Groetjes Gytha

Oh geweldig dat hele kleine schoentje met die mega manderijn erin

Groetjes,

Michèle

Oh wat leuk dat Anna zo geniet! Ik kan me voorstellen hoe leuk je dat vindt! Eva snapt natuurlijk niks van Sinterklaas, maar daar verheug ik me echt op. Mijn neefje en nichtje van 5 en 7 geloven nog volop en als ik dan zie hoe ze helemaal gillend naar de deur rennen als de bel gaat…zo leuk! Ik vind Sinterklaas echt de leukste tijd van het jaar!

@Snoekie, ik heb ook overwogen om het schoentje van Eva te zetten hoor! Hahaha, wat een mutsen zijn wij eigenlijk he, we kunnen niet wachten! Ik denk dat Eva ook wel pepernoten lust! Misschien ga ik het toch nog doen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Rainbow. hier geen schoen gezet maar Morgan heeft wel kruitnoten gehad van zwarte piet afgelopen zaterdag en dat was feest. Dus denk dat eef ze ook wel lust

Groetjes,

Michèle

Tja, onze pret is ook belangrijk toch En het was weer goed voor wat leuke foto’s
Ik durfde gewone pepernoten nog niet aan met Joey, dus ik had schuddebuikjes gekocht. dat lijken net mini pepernootjes!
Alleen dat gejank van mij… Pfff word er niet goed van… Ik sta steeds met een dikke pijnlijke keel mijn tranen in te houden, maar dat lukt niet eens meer! Bah, ik hoop dat het ooit nog minder word… Ik vond het vroeger verschrikkelijk dat mijn moeder stond te huilen als wij op schoolreisje gingen enzo… Nu ben ik zelf zo’n emotionele muts geworden… haha

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Mriek, ja de kippen zijn er en ze leggen ook nog eieren. Moesten we wel even op wachten, maar het komt vanzelf. Nu alleen nog kleine krieleitjes, maar die zijn ook erg lekker.

Sje, we hebben de intocht helemaal gezien op tv en Anna zat vol verwondering te kijken. Die ogen… prachtig! Wat leuk die kinderlogica. Kunnen wij als ouders wel eens wat van mee krijgen!

Anna snapt er nog niets van, maar ze vind het allemaal prachtig. De cadeautjes hoeven (nu nog) niet groot te zijn. Een gewoon doosje rozijntjes is ze zo trots op! Helemaal top!

Verse eieren, lekker! Die smaken altijd beter voor je gevoel hè…en gezellig, dat getok in je tuin. Ik wil ook!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Eva wilde gisteren ook weer een stukje kikker en dat fietste er wel in! Dus de kruidnoten zullen ook wel gaan als een tierelier! Zondag is het Sinterklaas op mijn werk. Ik ben benieuwd hoe ze reageert op met name de zwarte pieten. Ik was er vroeger heel bang voor! Maar ik wil wel een foto van Eef op schoot bij Sint. Ik heb wel alvast tegen mijn collega, die Sint speelt, gezegd dat hij zijn baard extra vast moet lijmen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Morgan vond de pieten heel Mooi Rainbow. Ze bleef maar naar die gekleurde pakken kijken en ze wilde ze aanraken en toen ze ook nog eten gaven was het helemaal feest. Best kans dat ze volgend jaar heel bang is hoor.

Groetjes,

Michèle

quote:
Verse eieren, lekker! Die smaken altijd beter voor je gevoel hè....en gezellig, dat getok in je tuin. Ik wil ook!

Groetjes,
M

We hebben nu vijf kippen waarvan twee kriel. Zet vijf meiden in één hok…

Haha, het liefst zou ik ook Seth zijn schoentje zetten!!

Hij heeft het al gedaan, toen we het weekend weg waren, met een grote groep, en toen zette iedereen zijn schoen, het kado wat er in zat, ging gelijk de grond op, haha… hij gooit er liever mee!

Nog even wachten tot sinterklaasavond, dan krijgt hij weer leuke kado’'s:D
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

quote:
quote:
Verse eieren, lekker! Die smaken altijd beter voor je gevoel hè....en gezellig, dat getok in je tuin. Ik wil ook!

Groetjes,
M

We hebben nu vijf kippen waarvan twee kriel. Zet vijf meiden in één hok…

Haha. Dat wordt een gezellige boel, toch?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het is hier een en al gezelligheid!!!

Vanmorgen weer drie krieleitjs gekookt, heerlijk! Ze smaken echt lekker, alleen je hebt ze met een hap weg . Nu de grote kippen nog, dan kan ik eindelijk eens een keertje pannekoeken bakken met eieren van onze kippen!

Morgen avond mag Anna weer haar schoentje zetten. Alleen moet ik nu nog een klein cadeautje zien te vinden. Misschien iets met elastiekjes in het haar. Niet al te duur en niet al te veel. Anna had het er net nog over. Ze had een cadeautje gekregen, zei ze. Leuk hoor die kinderpraat!