De ECHT leuke dingen te duur zijn

voor ons…
Af en toe wou ik toch wel dat ik weer aan het werk was gegaan… Als je nou dit bijvoorbeeld ziet:
http://www.kidzwarenhuis.nl/popup_image.php?type=D&id=16338&title=Pinolino%20Babykamer%20prinses%20Karolin&area=C
Maar dan de prijs erbij… Dat kunnen wij dus nooit betalen
Maar we zijn helemaal weg van deze set…
Tsja dat valt dan toch wel even tegen als je daar de centjes niet voor hebt
En natuurlijk zijn zulke leuke bedjes enzo niet 2e hands te krijgen…
Nou ja we vinden wel wat anders wat ook mooi genoeg is, maar toch zoiets als dit zal het echt niet zijn…

Uhm totaalprijs van de hele set (ledikant + commode + kledingkast) is 1800 euro

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 22 Jun 2011 20:03:36

En als je nou een set goedkoper koopt desnoods tweede hands en met wat verf aan de slag gaat?? Het is misschien niet hetzelfde maar het komt in de buurt toch??

Enne geloof me meid wij werken allebij maar ook dan vind ik 1800 een hoop geld voor een set voor een babykamer.

Groetjes,

Michèle

Ik weet niet of je al bij ikea hebt gekeken, maar daar hebben ze ook een hele leuke set!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19842534
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80108662
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40108659
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20108636
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20108660

En dan met lichte muren, vind ik echt heel erg leuk!

Enne… ik had ook een supergave kamer gezien voor Seth, maar ja… ook veel te duur. Dus dan shop ik het wel op een andere manier bij elkaar. Het peuterbed heeft hij in ieder geval, precies diegene die ik wilde en stukken goedkoper
Het loont echt om even goed rond te kijken!

Liefs, Anne
Liefs, Anne

Al had ik het geld, gaf ik nog niet zoveel uit aan een babykamer!
Maar vind m wel heul mooi hoor!

Manderijn

Deze is ook leuk, en flink afgeprijst:

http://www.kadocus.nl/baby-kinder/kinderkamer/babykamer-daphne.html

Liefs, Anne

1800 euro, ow wijffie snap dat je baalt, dat je nie kan kopen wat je echt graag wil hebben maar daar ken ik 3 weken van op vakantie als het moet, of koop ik een wagen van…
ik zou pijn in me hart krijgen elke keer als ik de babykamer inloop…serieus, kleine smurf zet dadelijk dr tanden in dat mooie bedje… hap hap…
wat michelle zegt, haal het bij ikea, of van markplaats, en ga eens ff lekker naar de gamma…potje verf, paar rollers… en een paar sjabloontjes… hoppa voila… daar is jouw droomsetje!!!

het word weer mooi weer, dus lekker aan de verf in de tuin !
ik heb ook veel zelf gefrommeld, en ik moet zeggen dat ik nog altijd erg trots op mijn knutselgedoe ben als ik de kamer in loop, het enige waar ik spijt van heb is dat er behang tegen de muur aan zit van 30 euro per rol… en die heb pippy er met haar kleine vingertjes, er compleet vanaf gepulkt!!!

Pippy is geboren 17.07.2009

€ 1800 voor een babykamer?! No way! Ik zou veel te bang zijn dat er wat aan stuk gaat. Je gaat toch gebruikerssporen zien. Onze babykamer komt ook van de Ikea. Voor Anouk hebben we alleen de commode-opzet nieuw gekocht. De rest zag er nog prima uit.

Groetjes Natasja

Meiden, ik zeg ook niet dat ALS ik het geld zou hebben ik dit meteen zou kopen Maar het waren even allemaal dingen bij elkaar
Allemaal mooie leuke dingen voor de baby die net wat (Of dus heeeeeeeel veel) boven ons budget liggen…
Zo is bijv. het ledikantje van deze set nu in de aanbieding van 305 voor 200 euro. Maar het is een op = op aanbieding en dat geld hebben wij gewoon nu niet liggen. En ook al zouden we het hebben, voor 200 kan je een commode EN ledikant halen

Maar ik had naast dit bedje ook nog hele mooie andere spullen gezien voor de babykamer en tsja dan baal ik wel eens dat we niet zo veel geld hebben dat als je iets leuks ziet je het ook gewoon zonder zorgen kan kopen.

Zo’n set van 1800 euro gaat mij ook veeeeel te ver, dat heb ik er ook niet voor over. Maar af en toe baal ik dat als ik folders aan het kijken ben bijv. dat ik niet gewoon kan zeggen dat is keigaaf dat ga ik morgen halen
Zo willen we al heel lang een schutting achter de tuin zodat ons kleine meissie niet weg kan lopen. Maar zelfs daar moeten we nog voor sparen

Ik heb trouwens een hele mooie commode en ledikant gezien op marktplaats heel vlak bij ons (want je zit toch met t ophalen).
http://link.marktplaats.nl/457340331
Daar zou ik ook heel tevreden mee zijn hoor
Maar wij zitten even met een kast. Want er staan namelijk in ons huis (huurhuis) 2 kasten van de woningbouw. Die mogen er niet zomaar uit.
1 staat op Sylvie haar kamer en 1 dus op de babykamer.
Het liefst willen we ze allebei weg hebben maar we denken dat het niet mag. Ik ga morgen de woningbouw eens bellen om te vragen…
Maar die kasten zijn ook wit. Dus op zich zou dat wel weer kunnen bij de commode en ledikant van marktplaats… Dus ik weet niet goed wat ik moet…
Het zijn niet supermooie kasten hoor, dat niet…

Hanna, wij hebben het ledikant voor Erik onlangs uit elkaar gehaald en het is de bedoeling dat die weggaat. Moeten hem nog op Marktplaats zetten. Maar als je belangstelling zou hebben, geef ff een gil. Dan kan ik je een foto mailen; hij is gekocht bij Prenatal, een mooie whitewash. Ik hoor het wel van je als je geïnteresseerd bent.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Snap hoe je je voelt. En ik werk wel 2 dagen maar het blijft toch wel krap aan want de kosten van de kinderopvang gaan er natuurlijk ook weer af.
Als ik een nieuwe spijkerbroek wil moet ik nog rekenen of het wel kan, de kinderen gaan dan toch voor. Maar ik probeer me er niet zo druk over te maken.
Met een beetje creativiteit kun je met weinig geld ook veel doen. Die set die je op mp gezien hebt kun je natuurlijk ook zelf pimpen. Dan is het nog helemaal uniek ook. Of vraag een creatieve kennis/familielid om je te helpen.
Ik zie het ook als een keuze die ik zelf gemaakt heb. Ik wilde graag zoveel mogelijk thuis zijn voor de kleintjes zodat ik nu het minimale aantal uren werk wat ik nodig heb om rond te kunnen komen. De kindjes komen hier niets te kort maar ik ben wel blij dat we vaak goede en mooie kleding ed doorgeschoven krijgen voor ze. We hebben elke dag goed te eten, we hebben en auto en we gaan ook gewoon met vakantie al is het dan wel gewoon op de camping in nl ipv naar het buitenland.
Andere kant van het verhaal is dat ik zo wel de luxe heb om veel tijd met ze door te brengen. En dat het hier in huis nooit stressen is omdat het alle dagen laat is voordat je weer thuis bent en eer dat je dan weer gegeten hebt en de kids op bed en je huishouden ed.
Het is dus soms maar net hoe je het bekijkt.

Groetjes Ramona

Ik snap dat je helemaal verliefd bent op deze kamer! Hij is ook helemaal mijn smaak! Super! Maar ik zou ook echt geen 1800,- neer tellen voor een kamer die een paar jaar mee gaat. Wij hebben alles gekocht bij IKEA. Nu ligt Max in Eva’s kamer zeg maar en pas daarna doen we het weg. Kostte niks en was ook prima spul! Ze profiteren er enorm van en hopen natuurlijk dat alle ouders zoiets gaan kopen. Ik vind het zonde! Maar kun je zoiets niet een beetje zelf maken? Bij IKEA hebben ze een set die hier een beetje op lijkt, Eva heeft daar spullen van. Ook een beetje met van die ronde sierdingetjes bovenop. Rose verf, kroontjes-sjabloon…klaar? Kijk eens op de site, ik weet niet hoe de serie heet…Nog veel leuker ook dan simpel iets kopen. Toch?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Ramona: Klopt zo denk ik er ook over hoor Maar heel soms baal ik even omdat ik dan zoveel leuk spul zie en er niks van kan kopen
Maar goed, ook ik vind het heerlijk dat ik alle rust en alle tijd heb voor het huishouden en dat ik elke dag bij Sylvie mag zijn.
We hebben wel eens gekeken of ik niet 2 of 3 dagen in de week kan gaan werken, maar dan krijgen we bijna even veel als wat we nu krijgen. Onze huurtoeslag gaat dan naar beneden en we krijgen geen voorlopige aanslag meer en dan moeten we nog kinderopvang betalen. Al met al komt het dan ongeveer op hetzelfde neer als wat we nu hebben en dat vind ik de moeite niet waard…

@Rainbow: Ja hij is echt gaaf he, en het leukste er van is dat het op Sylvie haar bedje lijkt die ze krijgt
Deze namelijk: http://www.bodowoodentoys.nl/product/index.php?page=detail&product=10191

Maar ik ga inderdaad maar eens kijken naar de verf enzo Goed idee van jullie Hebben wij straks een vet hip bedje voor veel minder geld

Ik snap het helemaal.
Ik vind zulke dingen ook echt supermooi maar onbetaalbaar en dan steekt het als bv schoonzusje en zwager voor beide kinderen eenechte babykamer hebben.
Wij hebben ook gewoon Ikea spul en dat is net zo leuk en net wat minder duur als er iets kapot gaat.

Ik heb ook nog steeds onze babykamer te koop: commode, kast en ledikant met matras voor 100 euro.
Het is een strakke donker/lichte kersenhouten kamer.
Alleen op de kast zitten een paar krasjes van de kat die we hebben gehad. De rest ziet er echt nog prima uit.
Ik kan je altijd foto’s mailen, ook van de binnenkant van de kast en commode.
We zetten hem niet voor meer geld te koop omdat ik denk dat er echt duizenden babykamers op marktplaats staan en we hem dan niet kwijt raken. Vandaar de lage prijs, niet omdat hij er niet goed uitziet.

@Simzoe: Haha nee dankje. Lief hoor, maar ik ben niet van plan even naar Oss te rijden (2 uur) om een babykamer op te halen
Daarnaast willen we dit keer graag wit

Dat is inderdaad niet eventjes op en neer nee .

@Bakmama: Ga jij eens NL leren Onze babykamer koste ook zo duur? Hihi Kostte zo veel, of was zo duur
En tsja inderdaad iedereen zn eigen smaak Gelukkig maar
Maar jeetje hebben jullie serieus 1800 ervoor betaald? Pfffff… Wat een geld…

O ja, meid! Ik weet ook wat je bedoelt, ik vind het ook een prachtige kamer!
Maar 1800 euro?! Nee hoor, dat hebben/ hadden wij ook niet!
Wij hebben Luka’s kamer ook op MP gekocht, ook met het idee van: als hij oouder is en toe is aan een nieuwe kamer krijgt hij alles nieuw. Je gebruikt een babykamer hooguit twee jaar. Daarna langer en dan willen we ech iets nieuws voor hem kopen.
Jenthe slaapt nu in Luka’s kamer, we hebben alleen een nieuw ledikantje gekocht ( ook via MP). Ik wilde echt zo’n prinsessenbedje voor haar, dat dan weer wel…

Maar ik moet zeggen, als ik wel 1800 euro had gehad, dan had ik het wel gekocht!
Waarom niet? Alleen maar omdat het 1800 euro kost?

Lilypie First Birthday tickers

Ik vind het ook echt heel erg mooi en zou het zo willen hebben! Dat had ik al gezegd. Maar ik vond alle babykamers erg duur moet ik zeggen en ik had het er niet voor over. Net als met een kinderwagen. Ik vind de Buggaboo superleuk, vooral die met van die aapjes erop (Paul Frank), maar die was 1100,-. Ik kreeg een wagen van mijn ouders en ik vond dat ik daar echt niet mee kon aankomen. Zelf kopen was geen optie, dan kun je overal wel het duurste van het duurste van willen. En ja, ik heb een dure smaak…je moet ergens grenzen trekken. Dus ook hier wat ik al zei gewoon IKEA. Wij hebben dat gecombineerd met PIP Studio behang (rose met vogeltjes) bij Eef en voor Max heb ik behang van het merk Lief gekocht (een soort scheepjesbehang met scheepsknopen en schatkaarten enzo). Zo pimp je een kamer toch tot een mooi kamertje zonder daar enorm veel voor neer te hoeven tellen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Goudvisje ik weet niet waar je woont maar ook ik heb nog een complete kamer staan (ledikant, commode en kast) en hij is wit. moest m nog steeds op marktplaats zetten maar komt er niet van hahaha.
dus mocht je interesse hebben dan stuur ik je wel een paar foto’s.

liefs,
Rinske