De draak temmen

WRRRRAAAAAGH! Kan mijn ticker beter veranderen van een aapje in een draak! Hoewel…daarstraks was ze dan wel weer lief en toen was ze weer even een lief aapje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou dames die leeftijd van 5 is ook leuk hoor, wij hebben hier een echte kleuter.
Kun je nagaan dat luna eigenlijk nooit echt lastig is geweest, niet echt een pp gehad hier, maar nu…
Heeft ze gister samen met haar neefje bij heel veel auto’s het ventieldopje van de autobanden afgedraaid!!! Hoe verzin je het, zag mijn schoonzus op een gegeven moment op en neer lopen, in de container hangen, bij auto’s prutsen enz.
Kwam luna binnen dat haar neefje "weg"moest, daar kwam schoonzus aan. Vertelde het hele verhaal, dus ik ontplofde, konden ze allebei die doppen terug gaan zoeken, in containers, in struiken, overal hadden ze die dingen gegooid. Alles terug gevonden op 2 na. Had de garage al gebeld voor van die dopjes, oh zei die man die kun je zo gratis afhalen. Ik zei dacht het niet, als ze ze niet terug kunnen vinden komen wij langs met ze en dan zeg je maar dat ze allebei 1 euro moeten betalen.
Ze konden de laatste 2 niet vinden dus hop allebei hun spaarpot mee en 2 doppen betaald…

Toen dacht je dat we er waren, not dus.
Wilde niet eten, wilde zelf niet eten, zat te roeren met haar toetje enz enz, dus mark heeft haar naar boven gestuurd, dat stukje ging.
Mevr was nog niet beneden met de rood betraande ogen of daar was m’n schoonzus weer. bij de buren (die op vakantie zijn) een eindje verder op zijn 3 konijnen uit de kooi gelaten. Wie hadden mensen daar zien lopen, juist ja luna en haar neefje.
Achteraf hebben hun het niet gedaan, er liep al een van de konijntjes los bij mijn schoonzus in de tuin toen ons neefje bij luna kwam van “lu er loopt een konijntje bij ons in de tuin”.
Ze zijn bij verschillende mensen aan de deur gewwest of ze een konijntje miste, en zijn toen bij die buren gaan kijken of hun konijntjes nog in het hok zatten. Luna vertelde dat ze er toen al uit waren, en aangezien luna niet kan liegen weet ik dat het waar is en dat konijntje wat er al liep bij mijn schoonzus dus het kon ook niet.
Wat wel weer inhoud dat vrouwke lief straf heeft gehad dat ze zomaar bij mensen in de tuin is geweest die niet thuis waren, en dat moet ze dus ook gaan vertellen als die mensen terug komen.
Gelukkig zijn alle konijntjes weer terecht, maar om op het onderwerp terug te komen, ook met 5 is de draak soms nog los haha.
Dus rainbow de leeftijd die eef heeft daar kan ik je niks over zeggen, toen was ze nog poeslief haha.
Sterkte met de kleine lieve diva.

Gr Patries

Ik zit deze verhalen aandachtig te lezen en zie overal dat dit rond de 2 jaar begint…
Maar Jason is nu 14 maanden en gedraagt zich ook zo.
Enorm driftig als hij zijn zin niet krijgt, en inderdaad met speelgoed gooien e.d.
We hebben hem een tijd in de hoek gezet in de stoel, maar hij draaide zich gewoon om zodat hij ons kon zien en dan was het goed…
Toen in de gang, waar hij vrolijk ging kletsen… Vond hij dus ook niet erg.
Nu dan nog maar strenger… In de stoel in de gang!
Vind het echt niet leuk, maar hij zal het toch moeten leren.
Is hij nou zo snel of hoort het toch gewoon bij de leeftijd?

Maartje@ Minke was er ook vroeg bij hoor dus kan heel goed. Ik merk dat het juist nu beter wordt omdat ze goed kan praten en ze dus meer vatbaar voor "rede"is. Dus waar anderen pas beginnen na hun tweede verjaardag wordt het hier al weer wat beter.

Oké nou dan moet ik er maar veel aan denken dat hij er ook weer vroeg uit is
Ik kan erg duidelijk en consequent zijn, maar ik heb ME (chronisch vermoeidheidssyndroom) en ben fulltime mama…
Hierdoor schiet het er soms bij in omdat ik simpelweg te moe ben om er iets aan te doen.
Mijn man is taxichauffeur, dus op hem kan ik weinig beroep doen.
Gelukkig heb ik wel een lieve moeder en schoonmoeder die graag op hem passen als het me teveel word.
Want 24/7 is erg zwaar om op een zeer actief en puberig peutertje te letten!

Maartje@ wat naar voor je, mijn nichtje heeft dit ook en is inderdaad snel vermoeid. Gelukkig blijven het geen peuter"pubertjes"en zijn er ook veel leuke ( stoute) dingen om van te genieten!!