De laatste tijd viel het me op, dat Eva steeds vaker wilde drinken uit de fles zonder speen. Gisteren zaten we weer eens een keer bij de Mac Drek. Ik snap nu waarom wij daar zelden komen en waarom wij duidelijk Burger King-fans zijn! Wat is dat toch goor eten, koud, smakeloos en gewoon goor eigenlijk. Maar dat terzijde. Eva at met smaak een kip nugget en daarbij hadden we haar wat knijpdanoontje gegeven. Bleek dat ze PERFECT de Danoontje uit kon knijpen én dat ze PERFECT water kon drinken uit een flesje met een rietje. Terwijl ze het thuis weigert en net doet alsof ze niet weet hoe knijpfruit werkt en of ze niet weet wat een rietje is!
Maar als klap op de vuurpijl bleek ze vandaag ook nog eens PERFECT uit een echte beker te hebben gedronken op het kdv. Zonder knoeien. En waardoor kwam dat? Omdat ze zag dat zij de enige sukkel (sorry hoor) was die nog uit een fles dronk, terwijl alle anderen een tuit of een echte beker met oren hadden! Ze wilde niet voor de anderen onderdoen en ze blijkt dus wel degelijk uit een beker te kunnen drinken! En nog goed ook. Dat dacht ik al. Ik ken haar na bijna 2 jaar wat dat betreft echt wel. Makkelijk uitgevallen en ‘van het gemak’. Toch was ik ook wel trots op haar, dat ze het nu toch kan. Ik ben wel benieuwd of ze het hier nu ook gaat doen (ik vrees van niet), maar het begin is er!
Ik stond net met de leidster over haar te praten, dat het zo goed was van die beker blabla, toen ze aan tafel voorover viel en keihard met haar mondje op de tafelrand viel. Toen was het huilen geblazen en dat was dan weer harstikke zielig! Heeft ze zo haar best gedaan, valt ze heel hard!
Groetjes Rainbow, trotse mama