Pfff, ik vind een dag soms heel lang duren. Max is sinds vrijdag weer elke dag om 06.00 uur wakker. Wij wisselen altijd af en ik zat vrijdag en zaterdag om 06.15 uur beneden en mijn vriend vandaag (en morgen). Max is dan echt klaarwakker en laat echt merken dat hij er uit wil. Dan gaat hij heel hoge geluidjes maken, zo van: oeeeeeee en tegenwoordig gaat hij aan de rand van zijn bedje hangen, zodat hij met zijn helm tegen het hout kan bonken. Hij breekt de boel echt af! Ik zet hem dan even in de wipper en probeer op de bank nog een half uur mijn ogen dicht te doen, maar dat is niet ideaal.
Eva wordt rond 07.00 uur wakker, maar die heeft dan weer dat ze heel laat gaat slapen. Ik was naar een verjaardag geweest vrijdag en kwam om 23.00 uur thuis. Zat ze op de bank helemaal op haar praatstoel. Ze had een krokodillenfeestje gehad, zei ze. Ze was vrolijk. Mijn vriend had haar er om 22.30 uur uitgehaald, omdat ze weer vast zat in de klamboe en weer haar slaapzakje uit had. Maar moe is ze de laatste tijd niet, lijkt wel? Ze kletst nog tot een uur of 21.00 uur met de beestjes, ligt te zingen etc. Soms roept ze dan, meestal is er dan ook iets (zoals laatst dat ze in bed geplast had). Maar zo kom je niet echt aan je avond toe.
Je moet met kindjes vroeg op en je hebt dus pas laat op de avond even tijd voor jezelf en voor elkaar. Dat laatste schiet er vaak bij in, want als ik weet dat ik om 06.00 uur op moet, ga ik vroeg slapen. Dan kijkt mijn vriend nog wat TV. Maar het is leuker om samen een goeie film te kijken natuurlijk.
Waarschijnlijk komt jullie dit wel bekend voor. Vinden jullie een dag soms ook druk en lang? Ik trek het allemaal goed hoor, zeker met veel hulp van mijn vriend, maar soms is het best uren maken vind ik! Gelukkig mag ik van Eva ook op het komende krokodillenfeestje komen, mét feesthoedje, dus dat maakt veel goed!
Groetjes Rainbow, trotse mama