Een tijdje terug heb ik hier een topic geopend, vanaf welke leeftijd jullie de box weg hebben gedaan. Ik heb het toen 1 dag geprobeerd, maar dat was geen succes. Ik heb toen de box maar weer terug gezet, en een hele week lang, vond hij de box opeens weer gezellig. Helaas bleef het daar bij, en als hij er daarna 10 minuten per dag er in zat, was het veel.
Nu kan Bo sinds een week eindelijk lopen. Hij is nu ook weer een stuk vrolijker vergeleken met daarvoor. Het heeft hem dus echt dwars gezeten dat hij nog niet kon lopen.
Jullie kunnen je denk ik wel voorstellen, dat de box daarna echt helemaal gedaan was!!
Afgelopen vrijdag dus weer besloten (hij was toen precies 18 maanden) om de box weg te doen, hopend dat het nu wel goed zou gaan. ZIjn kleed weer mooi neer gelegd, en ik heb voor hem van little people het dorp gekocht (echt een rib uit mijn lijf, maar goed) in de hoop hem wat te stimuleren dat het wel alsnog zijn speelhoek is.
En wat denken jullie? Hij vind het geweldig!! Het gaat super goed!! Hij speelt eigenlijk nu de hele dag lekker in zijn hoekje, en af en toe komt hij bij je kijken, en zitten, of ik kom af en toe bij hem om samen te spelen. Het gaat gewoon super goed zo, zonder box!! En hij vind zijn nieuwe speelgoed helemaal geweldig!! HEt project box weg is dus wat mij betreft helemaal geslaagd!! Niet verwacht dat het zo goed zou gaan!!
IK kan ook opeens merken dat hij mentaal weer een stuk verder is. Hij geeft nu ook echt ja of nee als antwoord, wanneer ik hem een gesloten vraag stel. of hij geeft zelf dingen aan, bv als hij tv kijkt, maar niet meer wil, zegt hij uit , en wijst naar de tv. Als hij klaar is met eten, zegt hij op, ook al is het niet op, maar dat is zijn manier om te zeggen, dat hij niet meer hoeft. Of hij komt naar je toe als ik in de keuken (open keuken) bezig ben, brabbelt een zin, met het woordje mama er in, en eindigt met kijken. Als ik dan vraag, gaat Bo kijken wat mama doet, zegt hij ja.
Echt heel grappig, hoe hij daarin is gegroeid!! Echt super trots op ons ventje!!
liefs woezel