De Box is weg!

Een tijdje terug heb ik hier een topic geopend, vanaf welke leeftijd jullie de box weg hebben gedaan. Ik heb het toen 1 dag geprobeerd, maar dat was geen succes. Ik heb toen de box maar weer terug gezet, en een hele week lang, vond hij de box opeens weer gezellig. Helaas bleef het daar bij, en als hij er daarna 10 minuten per dag er in zat, was het veel.
Nu kan Bo sinds een week eindelijk lopen. Hij is nu ook weer een stuk vrolijker vergeleken met daarvoor. Het heeft hem dus echt dwars gezeten dat hij nog niet kon lopen.
Jullie kunnen je denk ik wel voorstellen, dat de box daarna echt helemaal gedaan was!!
Afgelopen vrijdag dus weer besloten (hij was toen precies 18 maanden) om de box weg te doen, hopend dat het nu wel goed zou gaan. ZIjn kleed weer mooi neer gelegd, en ik heb voor hem van little people het dorp gekocht (echt een rib uit mijn lijf, maar goed) in de hoop hem wat te stimuleren dat het wel alsnog zijn speelhoek is.
En wat denken jullie? Hij vind het geweldig!! Het gaat super goed!! Hij speelt eigenlijk nu de hele dag lekker in zijn hoekje, en af en toe komt hij bij je kijken, en zitten, of ik kom af en toe bij hem om samen te spelen. Het gaat gewoon super goed zo, zonder box!! En hij vind zijn nieuwe speelgoed helemaal geweldig!! HEt project box weg is dus wat mij betreft helemaal geslaagd!! Niet verwacht dat het zo goed zou gaan!!

IK kan ook opeens merken dat hij mentaal weer een stuk verder is. Hij geeft nu ook echt ja of nee als antwoord, wanneer ik hem een gesloten vraag stel. of hij geeft zelf dingen aan, bv als hij tv kijkt, maar niet meer wil, zegt hij uit , en wijst naar de tv. Als hij klaar is met eten, zegt hij op, ook al is het niet op, maar dat is zijn manier om te zeggen, dat hij niet meer hoeft. Of hij komt naar je toe als ik in de keuken (open keuken) bezig ben, brabbelt een zin, met het woordje mama er in, en eindigt met kijken. Als ik dan vraag, gaat Bo kijken wat mama doet, zegt hij ja.
Echt heel grappig, hoe hij daarin is gegroeid!! Echt super trots op ons ventje!!

liefs woezel

ik ben ook kei trots op Bo! maar dat weet je he meid!
super dat je dat ding niet meer in huis hebt staan, neemt een hoop ruimte in beslag dat hele geval
hier staat ie er nog steeds maar dat weet je.
Rico zit er hooguit 1 uur per dag in (niet eens achter elkaar) maar gewoon als ik vind dat hij even een time out nodig heeft of als ik m even ergens niet bij kan gebruiken.
maar Rico vind dat ook geen probleem, en ik moet zeggen… ondanks dat dat ding teveel ruimte in beslag neemt en ik er een gruwelijke hekel aan heb dat ie er nog staat (hihi) toch ben ik ergens wel een beetje blij dat Rico het fijn vind in de box en zeker in noodgevallen.
ergens hoop ik dat hij het heel snel geen bal meer aan vind (dubbel he?)
zodat ik van dat onding af ben…ik zeg niks meer het is zo dubbel als maar kan!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Hier staat 'ie nog tot komend weekend. Dan gaat 'ie weg. Eriks 2e verjaardag is een goede reden dachten we.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek, zit Erik er nog vaak in dan? ben benieuwd hoe dat gaat , laat je het even weten?

@Inge, beetje heel erg dubbel!! hahahahahaha, maar ik snap hem wel hoor!! Soms is het ook wel makkelijk, maar Bo hader gewoon geen plezier meer aan, en zo gaat het tot nu toe ook prima. Ik heb hem in ieder geval niet gemist, sterker nog, Bo speelt nu een stuk beter!!

liefs woezel

Fijn dat hij zo geniet van zijn eigen speelhoekje

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

dat is helemaal toppie! ik ben echt trots op jullie dat weet je he!
super gedaan.
Rico’s box heeft echt al VEEEL meegemaakt, al paar keer erdoorheen gesprongen paar keer moeten lijmen ahhahahah, nu doet ie het een paar weken goed zonder in elkaar te storten
ach nog effe en rico walgt ook van dat ding maar zolang ie dat niet doet tja kan m moeilijk zn veilige plekje afnemen, omdat hij dat zo ziet snapje?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat super dat hij het zo goed doet zonder box.

Groetjes,
Sandra

@woezel, Erik zit er niet veel meer in hoor. Misschien 45 minuten per dag? Net wat Inge zegt, even die rustmomentjes voor hem of even als ik naar boven moet ofzo. Maar goed, het is te weinig om hem voor te laten staan en straks moet er ruimte komen voor z’n tafeltje en stoeltje. Dus dan gaat 'ie toch gewoon lekker weg en het zal ongetwijfeld prima gaan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

dat is idd niet veel meer. Bo ging er nog minder in, en op het einde al helemaal niet meer!! Ik moet zeggen, doordat Bo nog 2 keer slaapt op een dag, van minstens 1,5 uur per slaap, en soms wel 2,5 uur, heb ik tijd genoeg om naar boven te gaan, wanneer hij slaapt, dus ik ga eigenlijk niet naar boven als Bo wakker is, en moet het echt, dan neem ik hem mee.

liefs woezel

Dat is luxe, dat Bo nog zoveel slaapt!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

zeker luxe!! Hij heeft ook wel dagen er tussen zitten, dat hij maar 1 keer slaapt, meestal op drukke dagen dat we veel doen, is dat. Maar als we gewoon lekker thuis zijn, vindt hij het heerlijk om lekker rustig aan te doen, en zijn rust te pakken. En mama geniet daar ook van, is soms wel fijn die rust. En ik merk dat Bo een stuk vrolijker is daardoor, een uitgerust kereltje!!

liefs woezel

Hier is de box er ook al even uit, ik geloof ook met 18 maanden. Morgan was net als Bo dat ding helemaal zat. Helaas heeft zij alleen geen eigen speelhoekje, ze gebruikt gewoon de hele kamer

Groetjes,

Michèle

Dylano heeft wle een tafeltje en stoeltje staan maar gebruikt ook heel de kamer Hij zit zelden aan zijn tafel. Hij schuift zijn stoel bij de salontfel, vind hij gezelliger denk, terwijl zijn tafeltje naast de bank staat. Moet alleen andere oplossing verzinnen nu hij dat keukentje krijgt.(zie ander topic) Me huis is te klein

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wat leuk dat Bo ineens zoveel nieuwe dingen heeft geleerd. Als de box nog zo weinig gebruikt word zou ik hem ook weg doen.
Hier staat hij nog. Rens gaat er 's ochtends in als hij gewassen is en gegeten heeft dan zit hij er in totdat de teletubbies op tv zijn. Kan ik me ondertussen even aankleden en de vaatwasser ed uitruimen. Scheelt mij een hoop tijd dat ik dan niet zo op Rens hoef te letten en hij heeft er geen moeite mee.
Rens is best wel druk(Rennen en klimmen zijn favariet bij hem) en ik merk dat het voor hem nog wel prettig is om rustig in de box te zitten. Hij speelt dan ook met bv z’n vormenstoof of een puzzel, daar heeft hij buiten de box geen rust voor. Hij heeft wel al een speelkleed en een hoekje met een tafeltje en stoeltje en daar speelt hij ook wel mee. Ik denk dat hij er hier uitgaat als Rens 2 is of hij moet er uit gaan klimmen of het echt niet meer willen.
Maar goed het ene kind is anders als het andere dus ook de tijd dat de box gebruikt word.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers