Mijn bevallin was, sorry dames, erg makkelijk…
Mijn weeen begonnen om 7.15 uur 's ochtends en meteen regelmatig om de 5 minuten en duurde een minuut. Ze begonnen rustig en geleidelijk aan, kon er dus rustig aan wennen.
Om 9.30 uur werden ze wat erger, man gebeld van zijn werk en daarna het ziekenhuis en we mochten meteen komen om de ‘stand van zaken’ te bekijken, zo zei de verpleegkundige aan de telefoon het…
Ik had pas 2 cm ontsluiting en de weeen waren beginnend, dus volgens de verloskundige ( helaas niet mijn eigen ivm hoge bloeddruk) zou het nog lang gaan duren. 's Middags om 14.00 uur moesten we weer terugkomen en had ik 3 cm ontsluiting en de weeen waren niet erger geworden, dus moesten we 's avonds om een uur of 8 maar weer bellen hoe het ging.
Mijn vliezen waren nog niet gebroken, en tegen 16.30 uur werden de ween heviger en kreeg ik rugweeen die ik onder de douche ben gaan opvangen.
Om 19.30 uur heeft mijn man het ziekenhuis gebeld om te zeggen dat de weeen heviger geworden waren. Ondertussen kreeg ik persdrang wat ik moeizaam kon tegen gaan, Met spoed zijn we naar het ziekenhuis gereden, 5 minuten bij ons vandaan. We waren er om 20.05 uur en Luka is om 20.24 uur geboren, we waren net op tijd…Toen ik op het bed lag mocht ik gelijk gaan meepersen en heeft de verloskundige mijn vliezen gebroken. Als dit wel thuis was gebeurt dan was ik waarschijnlijk onder de douche bevallen, zo krachtig waren mijn persweeen.
Ik moet zeggen, het waren in totaal 13 uur, maar zo lang heb ik het niet ervaren en het ging zo makkelijk en gemoedelijk. Nee hoor, zo doe ik er nog wel 3…