De bevalling van Esmee


#1

Bevallings verhaal van Esmee

9 november 2007

2 uur snachts , ik word wakker en heb het idee dat ik in me bed aan het plassen was , stapte uit bed en liep naar de wc , maar toen verloor ik nog meer water, op de wc aan gekomen zag ik dat het helder van kleur was en het plakte en rook zoet, ik had al gelijk van dit is vrucht water, schoon ondergoed aan gedaan en een maandverband in en weer me bed in gegaan , om de 10 minuten voelde ik een lichte wee , en rond 5 uur weer naar de wc gegaan want dreef weer in me bed , toen zat er wat bloed bij , gelijk mijn man wakker gemaakt van joh me vliezen zijn gebroken.

Mijn man belde gelijk de verloskundige en moesten gelijk naar het ziekenhuis komen , ik was namelijk 36 weken en 5 dagen zwanger.

Daar aan de ctg gelegen om de weeën te bekijken maar die zakte aardig af.

Er werd een kweekje afgenomen om te kijken of ik een bacterie bij me had.

Later op de ochtend ben ik op zaal gelegd.

Tegen 17.00 uur kwam de gynaecoloog langs, ik had een streptokokken bacterie en zou de volgende ochtend rond 8 uur ingeleid worden.

Ik werd gelijk aan de anti biotica gelegd.

Tegen 23.00 uurkreeg ik steeds meer been weeën en ben ik even gaan douchen maar het werd steeds erger.

De zuster kwam en legde me aan de ctg.

Ik kreeg 2 prikken omdat ik al meer dan 24 uur wakker was , 1 prik om de weeën af te remmen en 1 om te kunnen slapen.

Helaas werkte de prikken bij mij averechts en werden de weeën alleen maar erger.

Tegen half 2 ben ik op de gangen gaan lopen en werd ik maar naar de verloskamer gebracht ,om 2 uur kwam de gynaecoloog en ik had al 9 cm ontsluiting, gelijk mijn man gebeld dat hij moest komen.

10 november 2007 om 04.53 is Esmee geboren na ander half uur persen met een flinke knip en de vacuum pomp, als dat niet lukte zou ik een keizersnee krijgen , gelukkig was dat niet nodig.

Esmee was 45 cm en 2440 gram.

Ze werd naar de couveuse afdeling gebracht zodat ze in de gate gehouden kon worden en aan het infuus kon , tot dat de urine en bloed uitslagen er waren want zij kon ook het streptokokken bacterie krijgen.

Na een paar dagen in spanning te hebben gezeten bleek ze het gelukkig niet te hebben.

Helaas werd ze geel en moest ze 24 uur onder een lamp liggen, ze had eigenlijk mee naar huis gemogen.

15 november om half 12 kregen we een telefoontje van de kinder afdeling van : Esmee ziet niet meer geel en ze mag naar huis toe.


#2

Hoi Mel,

Ik wist eerst niet eens wat die bacterie inhield , tot dat je er meer over gaat lezen/horen/zien.

als je dan leest dat je je kind er ook door kan verliezen.

Wij hebben alleen Esmee, een 2de zijn we nog niet erg aan toe en ook met de gedachte over de bacterie durven we niet zo erg, weet wel dat ze je in de gaten houden maar ja je weet toch dat je het kan krijgen, van Esmee wisten we dit niet.

groetjes sonja